printlogo


کد خبر: 265577تاریخ: 1401/11/10 00:00
جوکوویچ در استرالیا جام را پس گرفت
تاجگذاری با طعم تحقیر


امیررضا همایون
خبر نگار

بازی نهایی اولین گرنداسلم فصل سال 2023 روز گذشته بین استفانو سیتسیپاس یونانی و نواک جوکوویچ صربستانی به میزبانی زمین مرکزی رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا برگزار شد، مسابقه‌ای که برخلاف انتظار با برتری قاطع سه بر صفر نواک جوکوویج صربستانی به پایان رسید. این نتیجه نشان داد نوله این فصل برای جبران ناکامی‌هایش در سال 2022 که به علت خودداری از تزریق واکسن کرونا به او اجازه حضور در بسیاری از تورنمنت‌های فصل داده نشد با توپ پر وارد شده و جام‌های فراوانی در این فصل می‌خواهد.

صعود پنج پله‌ای در رنکینگ
همانطور که پیش‌تر گفته شد نواک جوکوویچ صربستانی به علت عدم تزریق واکسن کرونا بسیاری از مسابقات فصل گذشته تنیس جهان را از دست داد، موضوعی که باعث سقوط بی‌سابقه او در رنکینگ انجمن برترین تنیس‌بازان جهان شد و او به همین دلیل سال جدید را با حضور در رتبه پنجم رده‌بندی برترین تنیس‌بازان مرد جهان آغاز کرد. اما حالا و پس از پایان اولین گرنداسلم فصل که با قهرمانی مقتدرانه او به پایان رسید باتوجه به عدم حضور کارلوس آلکاراس اسپانیایی در این رقابت‌ها که پس از پایان رقابت‌های آزاد امریکا به صدر جدول رسیده بود، جای او را در صدر گرفت و پس از گذشت کمی بیش از یک سال از این رتبه بار دیگر به جایگاه اصلی خودش تکیه زد. احتمال اینکه او با توجه به آمادگی فعلی‌اش صدر رنکینگ را از دست بدهد خیلی کم است و تنها در یک صورت رخ می‌دهد که آن هم مصدومیت او و از دست دادن برخی تورنمنت‌ها است.

آرزویی که برآورده نشد
استفانو سیتسیپاس یونانی طرف دیگر این رقابت که برخلاف انتظارها نمایش عجیبی را در بازی روز گذشته از او شاهد بودیم پیش از پیروزی مقابل کارن خاچانوف روس در مرحله نیمه نهایی گفته بود در بازی نهایی برای رسیدن به رؤیای کودکی‌اش می‌جنگد، آرزویی که با این نمایش بر باد رفت. البته عملکرد این بازیکن یونانی در رقابت‌های آزاد استرالیا فراتر از انتظارات بود. باتوجه به آنچه در این رقابت از نواک شاهد بودیم باید در ادامه فصل انتظار رخ دادن هر اتفاقی برای او را داشته باشیم حتی قهرمانی صربیناتور در هر چهار گرنداسلم فصل بخصوص اینکه رافائل نادال اسپانیایی با مصدومیت کهنه دست به گریبان است و این موضوع ممکن است باعث انصراف این بازیکن کهنه‌کار از حضور در بسیاری از تورنمنت‌های تنیس 2023 شود.

قهرمانی غیرمنتظره
بازی نهایی رقابت‌های زنان تنیس آزاد استرالیا در سال 2023 هم روز شنبه بین آرینا سابالنکا و ایلنا ریباکینا برگزار شد، مسابقه‌ای که با شگفتی همراه بود و سابالنکا روس موفق شد ریباکینا قزاق و دارنده جام قهرمانی رقابت‌های ویمبلدون 2022 را شکست دهد و در کمال شگفتی به مقام قهرمانی رقابت‌های زنان برسد، قهرمانی او در این دوره از مسابقات از این جهت جالب توجه بود که این بازیکن تا پیش از درخشش در رقابت‌های استرالیا سابقه قابل توجه چندانی در صعود به مراحل نهایی مسابقات مهم نداشت و اولین قهرمانی خودش را در یک گرنداسلم معتبر تجربه می‌کرد.


Page Generated in 0.0053 sec