printlogo


کد خبر: 265573تاریخ: 1401/11/10 00:00
خبر و مصاحبه



۵ دوپینگی جدید در ورزش ایران
قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: «محرومیت‌های ۲ تا ۴ ساله در انتظار ۵ ورزشکاری است که نمونه دوپینگ آنها مثبت شده است.»
ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) به زودی درباره پنج پرونده دوپینگ در رشته‌های کشتی، والیبال و بسکتبال تصمیم می‌گیرد. به گفته فرزاد شارکی، قائم مقام دبیرکل نادو، چهار پرونده که یک مورد آن مربوط به رشته والیبال، ‌یک مورد مربوط به رشته بسکتبال و 2 مورد مربوط به رشته کشتی‌ است در مرحله رسیدگی قرار دارند. این پرونده‌ها یا با صدور رأی مواجه می‌شوند یا جلسه دفاع در مورد آنها برگزار می‌شود.

خوشحالی چین از حضور روسیه در فرانسه
بعد از چراغ سبز کمیته بین‌المللی المپیک به روسیه برای حضور ورزشکارانش در المپیک 2024، کشورهای مختلف واکنش‌های گوناگونی داشته‌اند. برخی حمایت کرده‌اند و برخی به حمایت از اوکراین، با این تصمیم مخالفت کرده‌اند. چین یکی از کشورهایی است که از تصمیم IOC برای یافتن راهی جهت حضور ورزشکاران روس در المپیک پاریس استقبال کرده است. کمیته ملی المپیک چین با اعلام بیانیه‌ای تأکید کرد که ورزشکاران سراسر جهان باید از حقوق برابر برای شرکت در مسابقات بین‌المللی برخوردار شوند. تصمیم‌گیری در مورد حضور ورزشکاران باید بر اساس عملکرد ورزشی آنها و بدون دخالت عوامل سیاسی و نظامی تعیین شود. این واکنش‌ها در حالی دیده می‌شود که کمیته ملی المپیک اوکراین قرار است در مجمع آتی خود درباره تحریم المپیک پاریس تصمیم بگیرد.

ارسلان کاظمی
در جمع بهترین‌های بسکتبال غرب آسیا
ستاره تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان، همچنان در جمع برترین‌های سوپرلیگ غرب آسیا حضور دارد. هفته چهارم رقابت‌های سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا، در حالی با پیروزی تیم ذوب‌آهن ایران مقابل بیروت کلاب لبنان به پایان رسید که دو بازیکن ایرانی خود را به جمع برترین‌های این مسابقات رساندند. ارسلان‌ کاظمی، ستاره ملی پوش تیم ذوب‌آهن اصفهان تنها بازیکن ایرانی است که از روز نخست این رقابت‌ها در جمع برترین‌ها حضور دارد. او تا پایان هفته چهارم، در دو فاکتور تأثیر گذارترین و ریباندرترین بازیکن، بین سه نفر اول این مسابقات قرار گرفته است. سجاد مشایخی نیز بازیکن ایرانی دیگر است که در جمع بهترین‌ها قرار گرفته است.


Page Generated in 0.0057 sec