printlogo


کد خبر: 265571تاریخ: 1401/11/10 00:00
برد شهداب در حساس‌ترین بازی هفته 22 لیگ والیبال
ترمز پیکان کشیده شد!



محسن آجرلو
روزنامه نگار
حساس‌ترین بازی هفته بیست و دوم لیگ برتر والیبال در سالن مملو از تماشاگر شاهدیه یزد آغاز شد. جایی که شهداب میزبان در یک رقابت تعیین‌کننده و هیجان انگیز، میزبان پیکان تهران بود. دو تیمی که رده‌‌های دوم و سوم جدول را در اختیار داشته و جزو آماده‌ترین‌های هفته‌های اخیر به حساب می‌آیند.
حضور هزاران تماشاگر یزدی در این مسابقه، جو سالن را به طور کامل به نفع میزبان تغییر داده بود. اتفاقی که باعث شد شاگردان تندروان در شهداب، در ست اول دست بالا را داشته و با عملکرد بهتر نسبت به پیکان، پیروز میدان شوند. در ستی که پیکان تا حدودی گرفتار جو سنگین سالن شده بود، شهداب با حساب 25 بر 23 به پیروزی رسید تا در شرایط روحی بهتری قرار بگیرد.
  برگشت به بازی
پیکان در امتیازهای پایانی ست اول هم رفته رفته خودش را در زمین پیدا کرد. به همین خاطر در ست دوم شرایط قدری پایاپای دنبال شد و تا میانه‌های ست دوم هم رقابت میلیمتری در زمین حاکم بود. تا اینکه آنالیز بهتر پیکان و همین‌طور زدن سرویس‌های بهتر، خط حمله شهداب را تا حدود زیادی از کار انداخت. بجز معدود حملات امیر غفور، اکثر حملات شهدابی‌ها زخمی می‌شد و یا جایی در زمین پیدا نمی‌کرد. به همین خاطر هم استفاده از توپ‌های برگشتی و تبدیل آنها به امتیاز، شرایط پیکان را رفته رفته بهتر کرد تا در نهایت با نتیجه 25 بر 20 پیروز شده و بازی را برابر کند.
 
 اوضاع بهم ریخته میزبان
روند نزولی شهداب در ست دوم، در ست سوم با شیب بسیار بیشتری ادامه پیدا کرد. آنقدر که به جرأت می‌توان گفت بازی از دست شاگردان تندروان خارج شده و تقریباً از میانه‌های ست بود که پذیرفتند شانسی برای پیروزی ندارند. اشتباه‌های مکرر این تیم در دریافت، حمله و حتی پاس، باعث شد تا پیکان به طور مطلق تیم برتر میدان باشد. البته تعویض‌های تندروان و آوردن میثم صالحی و شهروز همایونفرمنش تغییر محسوسی در عملکرد شهداب ایجاد کرد اما برای بازگشت آنها به بازی کافی نبود. در پایان ست سوم پیکان تیم پیروز میدان به نظر می‌رسید که به یک برد 25 بر 18 دست پیدا کرده و در آستانه رسیدن به برد شانزدهم خود بود.
 
 امتیاز میزبانی
در ست چهارم بود که دوباره ورق برگشت. اتفاق‌های ست دوم به طور معکوس در حال افتادن بود و این بار شهداب بود که با اقتدار بیشتری اسپک می‌زد و مسیر اسپک‌های مهاجمان حریف را از قبل می‌دانست. تفاوت کار اینجا بود که پشت سر عملکرد بهتر شهدابی‌ها، تشویق‌های هزاران تماشاگر خودی بود و جو وحشتناک سالنی که کار را برای پیکان دشوارتر می‌کرد. ست چهارم با دریافت‌های نا‌امیدکننده پیکانی‌ها، اسپک‌های مهارنشدنی امیرغفور و سرویس‌های زهردار غلامی و دیگر جهشی‌زن‌های شهداب با نتیجه 25 بر 20 به سود میزبان به پایان رسید تا بازی برگشت هم مانند بازی رفت به ست پنجم کشیده شود.
 
 تکرار نتیجه بازی رفت
ست پنجم جدال جذاب شهداب و پیکان درخور این رقابت حساس بود. دو تیم امتیاز به امتیاز و گام به گام با یکدیگر پیش رفتند و حتی برتری دو امتیازی 111 بر 9 پیکان خیلی زود توسط شهداب جبران شد. در نهایت اما حمایت فوق‌العاده تماشاگران و بازی کم اشتباه‌تر تیم میزبان منجر به پیروزی 15 بر 13 در ست پنجم و موفقیت در این رقابت حساس و تعیین‌کننده بود.
به این ترتیب شهداب با تکرار برد 3 بر 2 بازی رفت، به هفدهمین برد خود در لیگ برتر رسید تا رتبه دوم خود را حفظ کند. پیکان هم پس از برد ارزشمند هفته گذشته خود برابر هراز، به سد محکم شهداب خورد تا ششمین باخت خود در لیگ برتر را تجربه کند.
 
 هراز در صدر جدول ماند
در سایر دیدارهای این هفته هراز آمل با نتیجه 3 بر صفر شهرداری ارومیه را از پیش رو برداشت و جایگاه خود در صدر را حفظ کرد. گیتی پسند در دیگر دیدار پنج سته این هفته از سد پاس گرگان گذشت، مس کرمان از سد شهرداری گنبد گذشت و سایپا هم با نتیجه 3 بر 2 ایفا سرام را از پیش رو برداشت. هورسان و فولاد سیرجان ایرانیان هم با نتایج مشابه 3 بر صفر، راه‌یاب ملل مریوان و نیان الکترونیک را شکست دادند.

ZOOM

نتایج کامل هفته بیست و دوم:
گیتی پسند 3
 پاس گرگان 2
مس رفسنجان 3
 شهرداری گنبد 1
سایپا 3
 ایفا سرام 2
نیان الکترونیک صفر
 فولاد سیرجان 3
راه یاب ملل صفر
 هورسان رامسر 3
شهداب یزد 3
 پیکان تهران 2
هراز آمل 3
 شهرداری ارومیه صفر


Page Generated in 0.0052 sec