printlogo


کد خبر: 265566تاریخ: 1401/11/10 00:00
یک برنز و حذف ۸ آزادکار ایران در جام یاریگین روسیه
یک‌مدال برای 9 نفر


رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام ایوان یاریگین روسیه، با یک مدال برنز مصطفی طغانی و حذف ۸ آزادکار دیگر ایران به پایان رسید. رقابت‌های ایوان یاریگین روزهای ۶ تا ۸  بهمن ماه در شهر کراسنویارسک روسیه برگزار شد و با وجود اعزام ۹ کشتی‌گیر به این رقابت‌ها فقط یک مدال برنز برای ایران به دست آمد.
 مهدی ویسی در وزن ۶۱ کیلوگرم،  عباس ابراهیم زاده ۶۵ کیلوگرم، امیررضا اکبرزاده و محمد بخشی در وزن ۷۰ کیلوگرم،  امیرحسین حسینی در وزن ۷۴ کیلوگرم، علیرضا رکابی و میثم عبدی در وزن ۹۷ کیلوگرم و مصطفی طغانی به همراه امیررضا امیری در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نفرات اعزامی به جام یاریگین بودند.
 تنها طغانی بود که توانست مدال برنز کسب کند و بقیه نفرات شکست خوردند. این تیم را چهره‌های برتر قهرمانی کشور تشکیل داده بودند اما با این‌حال بهترین‌های قهرمانی کشور در جام نه‌چندان سطح بالای یاریگین نتوانستند حرفی برای گفتن داشته باشند. جام یاریگین روزگاری کیفیتی فوق‌العاده بالا داشت و ستاره‌های مطرح روسیه و همچنین کشورهای دیگر در آن شرکت می‌کردند اما حالا چند سالی است که این مسابقات به سرنوشت جام تختی ایران تبدیل شده و دیگر مثل گذشته نیست.
به همین دلیل هم توقع می‌رفت کشتی‌گیران حاضر در ترکیب 9 نفره ایران بتوانند از این فرصت استفاده کنند اما بنا به هر دلیلی نتوانستند. اگر چه هدف از حضور در این مسابقات تدارکاتی نباید کسب مدال باشد و در واقع کادرفنی به دنبال میدان دادن به برخی از چهره‌های جوان برای کسب تجربه بودند اما واقعیت این است که با وجود اسم جوانی که روی این تیم گذاشته شده چندان هم این تیم جوان نیست. به طور مثال امیر‌حسین حسینی که در این رقابت‌ها به میدان رفت و نتوانست به مدال برسد سال 2020 مدال نقره قهرمانی آسیا را به دست آورد و الان حدود 26 ساله است یا امیررضا امیری هم 6 سال پیش در مسابقات جوانان جهان به مدال نقره رسید و حالا دیگر نمی‌توان اسم جوان را روی او گذاشت.
 امیررضا اکبرزاده سه سال پیش برای رسیدن به دوبنده تیم ملی بزرگسالان تلاش می‌کرد و الان دیگر جوان نیست.


Page Generated in 0.0050 sec