printlogo


کد خبر: 265565تاریخ: 1401/11/10 00:00
تعیین سرمربی جدید در دستور کار کمیته فنی وزنه‌برداری
جانشین علی‌حسینی از بین داخلی ها



رضا عباسپور
روزنامه نگار
کسب نتایج نسبتاً ضعیف تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان در رقابت‌های جهانی 2022 کلمبیا و دستیابی ملی‌پوشان وزنه‌برداری کشورمان تنها به یک نشان مجموع توسط رضا دهدار در دسته وزنی 102 کیلوگرم، تقریباً تیرخلاصی بود به عمر سرمربیگری سعید علی حسینی در تیم ملی وزنه‌برداری.
سعید علی حسینی با‌وجود داشتن قرارداد 3 ساله، امروز گویا باتوجه به اینکه می‌داند شاید با شرایط و جو منفی ایجاد شده بعد از جهانی کلمبیا، دیگر جایی در کادرفنی تیم ملی بزرگسالان نداشته باشد، رفتن را به ماندن ترجیح داده و با تقدیم استعفای خود به سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری فضا را برای گزینه‌های داخلی که برای جانشینی او مد نظر فدراسیون هستند، خالی می‌کند.
 خداحافظی قابل پیش‌بینی
سعید علی ‌حسینی چهره شناخته شده ورزش وزنه‌برداری ایران که در دوره قهرمانی با تحمیل شدن محرومیتی طولانی مدت، فرصت‌های طلایی خود برای کسب افتخار و مدال‌های خوش‌رنگ جهانی و المپیک را از دست داد، بعد از پایان دوره قهرمانی‌اش در دوره مدیریتی علی مرادی رئیس پیشین فدراسیون وزنه‌برداری، تجربه هدایت تیم‌های پایه را داشت. علی‌حسینی در آخرین روزهای دوره مدیریتی علی مرادی در وزنه برداری، با قراردادی عجیب و غریب (سه ساله)، بعد از خداحافظی محمدحسین برخواه سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان، به یکباره و خیلی غیرمنتظره هدایت تیم ملی بزرگسالان را برعهده گرفت. اما بعد از گذشت ۸ ماه از روی کار آمدن سرپرست جدید(سجاد انوشیروانی) همشهری و هم‌تیمی گذشته او در دوره قهرمانی، علی‌حسینی که تا رقابت‌های جهانی 2022 کلمبیا هدایت تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان را برعهده داشت، تصمیم به استعفا و خداحافظی با تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان گرفت. سعید علی حسینی حتی با داشتن قرارداد 3 ساله‌ای که برای فسخ آن از سوی فدراسیون، ضرر و زیان هم درنظر گرفته شده بود، در حرکتی قابل پیش‌بینی گویا تصمیم گرفته است که با تقدیم استعفانامه به سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری، قبل از اینکه با او خداحافظی کنند، خودش از هدایت تیم ملی کنار رفته و فضا را برای گزینه‌های داخلی مد نظر فدراسیون وزنه‌برداری باز کند. قطعاً علی‌حسینی می‌دانست که اگر کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری تشکیل جلسه بدهد برای تحلیل نتایج فنی و عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری در رقابت‌های جهانی 2022 کلمبیا(نخستین مرحله گزینشی المپیک 2024 پاریس) انتقادات بر عملکرد فنی او و ملی‌پوشان اعزامی به پیکارهای جهانی نهایتاً به خداحافظی با او و کنارگذاشتنش از تیم ملی وزنه‌برداری منتهی خواهد شد. بنابراین احتمالاً خود علی‌حسینی تصمیم گرفته تا با تقدیم استعفانامه به سرپرست فدراسیون دست تیم سرپرستی و کمیته فنی وزنه‌برداری برای انتخاب گزینه جدید که قطعاً از بین کاندیداهای صاحبنام و باتجربه داخلی خواهد بود را برای سرمربیگری تیم ملی باز بگذارد. فدراسیون وزنه‌برداری نیز قرار است این استعفا را در روزهای آینده در جلسه کمیته فنی بررسی کند و به احتمال فراوان با قبول این استعفا گزینه جدید را برای هدایت تیم ملی معرفی نماید. علی‌حسینی در بازی‌های کشورهای اسلامی، قهرمانی آسیا بحرین و قهرمانی جهان کلمبیا هدایت تیم ملی را بر عهده داشت.
 
گزینه‌های نامدار داخلی
مد نظر کمیته فنی
تیم وزنه‌برداری بزرگسالان اردیبهشت ۱۴۰۲ مسابقات قهرمانی آسیا را به میزبانی کره جنوبی پیش رو دارد. تورنمنتی معتبر در قاره آسیا که به‌عنوان یکی دیگر از رقابت‌های گزینشی المپیک 2024 پاریس مد نظر برگزار کننده مسابقات است. برهمین اساس، قطعاً حالا که گفته می‌شود سعید علی‌حسینی با تقدیم استعفا خود به تیم سرپرستی و کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری رسماً خداحافظی کرده است، کمیته فنی فدراسیون باید هرچه سریعتر با تعیین تکلیف شرایط مهم پیش رو، از بین گزینه‌های مطرح و صاحبنام داخلی، سرمربی جدید را معرفی کند. گزینه‌هایی همچون کوروش باقری، حسین توکلی، بهداد سلیمی، بهمن زارع و...، چهره‌های شاخص دیگر که هم سابقه هدایت و سرمربیگری تیم ملی را دارند و هم توان جمع و جور کردن ملی‌پوشان را در شرایط حساس پیش رو در مسیر کسب سهمیه گزینشی المپیک پاریس.

ZOOM

قطعاً سعید علی‌حسینی یکی از چهره‌های شاخص و قابل احترام وزنه‌برداری ایران است که برای سربلندی و عزت وزنه‌برداری و ورزش ایران هم در دوره قهرمانی و هم در زمان سرمربیگری زحمات و تلاش‌های ستودنی و ارزشمندی را در کارنامه پرافتخار خود ثبت کرده است. اما حالا که او رفتن و خداحافظی با سرمربیگری تیم ملی را بر ماندن ترجیح داده است، این‌طور به نظر می‌رسد کمیته فنی باید سریعتر دست به کار شده و برای تعیین جانشین او از بین گزینه‌های داخلی اقدام نماید


Page Generated in 0.0047 sec