printlogo


کد خبر: 265553تاریخ: 1401/11/10 00:00
ساپینتو بعد از اخراج یزدانی:
خط قرمز من نظم و انضباط است


حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار

بعد از اخراج سیاوش یزدانی از استقلال جو تمرینی این تیم به کلی تغییر کرده و بازیکنان با جدیت بیشتری آیتم‌های تمرینی را پشت سر می‌گذارند. گرچه برخی بازیکنان رابطه نزدیکی با یزدانی داشتند و فقدان این بازیکن برای‌شان خوشایند نیست اما آنها باید آرام آرام خودشان را با چنین شرایطی وفق دهند و دوری رفیق قدیمی خود را تحمل کنند.
سرمربی استقلال بدون توجه به این روابط و به خاطر اینکه یزدانی از نگاه او غیرمسئولانه بازی می‌کرد، حکم اخراجش را صادر کرد و باشگاه استقلال هم پشت سرمربی ایستاد و حتی یزدانی را تهدید کرد اگر اقدامی در راستای شکایت انجام دهد آنها با استناد به مصاحبه چند ماه قبل او که صراحتاً اعلام کرده بود خوشحال است برای فکری بازی نکرده، به فیفا شکایت خواهند کرد تا اقدامات متقابل انجام شود.
رویکرد حمایتی باشگاه استقلال از ساپینتو سبب شده تا این مربی با انرژی و انگیزه بیشتری در تمرینات حاضر شود. گرچه باشگاه استقلال هنوز نتوانسته خواسته‌های نقل و انتقالاتی سرمربی خود را جامه عمل بپوشاند اما به هر حال در ماجرای یزدانی سفت و سخت پشت سرمربی‌اش بود و اجازه نداد آب توی دل مرد پرتغالی تکان بخورد.
حالا هم ساپینتو قصد دارد با اعمال رویه سختگیرانه تیمش را برای کسب نتایج مطلوب‌تر در لیگ برتر به جلو حرکت دهد تا شاید امتیازات عقب‌افتاده از رقیب سنتی جبران شود.
ساپینتو برای رسیدن به این اهداف روی برقراری نظم و انضباط تأکید کرده و در آخرین صحبت‌هایی که با بازیکنان داشته به آنها توصیه کرده از خطوط قرمز عبور نکنند. ساپینتو حتی این موضوع را هم به گوش بازیکنانش رسانده که اگر خطایی از سوی آنها سر بزند تا او احساس کند برخی کم‌کاری می‌کنند بدون هیچ معطلی از فهرست استقلال کنار خواهند رفت. در واقع آنها که برخلاف ضوابط تعیین‌شده سرمربی پیش بروند، به سرنوشت سیاوش یزدانی دچار خواهند شد و از فهرست استقلال کنار خواهند رفت.
حال شاید باشگاه استقلال بعد از نقل و انتقالات بازیکنی را به گونه‌ای که با یزدانی برخورد کرد، در لیست اخراج قرار ندهد اما بدون شک اقدامات بازدارنده در قبال بی‌نظم‌ها انجام خواهد شد و آنها از ترکیب فاصله خواهند گرفت.
البته پیش‌بینی کارشناسان حوزه استقلال این است که بعد از تصمیمی که علیه یزدانی اتخاذ شد، جو تیم تغییر خواهد کرد و بعید است که دیگر بازیکنی به این شکل صدای آقای سرمربی را درآورد و باشگاه ناچار به اخراج برخی بازیکنان شود.
تردیدی نیست اگر همه بازیکنان روی اصول گام بردارند، در جریان بازی‌های آتی نیز مسئولیت‌پذیر باشند و به حواشی توجه نکنند، جایگاه استقلال ارتقا خواهد یافت و هیچ بعید نیست فاصله امتیازی با صدر جدول جبران شود و ساپینتو به خواسته‌اش برسد.
 
باشگاه استقلال: پشت ساپینتو هستیم
محمد مؤمنی، عضو هیأت‌مدیره استقلال موضع رسمی این باشگاه در قبال یزدانی را اعلام کرده است: «این مسأله نظر سرمربی است. او در مورد تیم و بازیکنان اختیار تام دارد. سرمربی تیم است و حق دارد. ما هم ورود نمی‌کنیم. به هر جهت از دید ساپینتو، سیاوش یزدانی اتفاقاتی را رقم زده است. باشگاه هم تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا پشت ساپینتو باشد و هرچه نیاز داشته باشد هم باشگاه برایش فراهم می‌کند. ساپینتو خیلی به یزدانی میدان و فرصت داد اما خود بازیکن از این فضا استفاده نکرد. باشگاه نباید متضرر شود. بازیکن در تیم بزرگ استقلال باید از جان و دلش مایه بگذارد. علاوه بر اینکه منبع درآمدی بسیار خوبی دارند باید رضایت هواداران را نیز جلب کنند. یزدانی به هرحال در این زمینه موفق نبود. تأکید می‌کنیم که همه چیز برای استقلال و برای زنده نگه داشتن نام استقلال است. ساپینتو با این عمل استقلال را با آبرو و زنده جلوه داد. در استقلال هر فردی هر عملی را نمی‌تواند انجام بدهد. هر کسی نمی‌تواند هر کاری دوست داشته باشد انجام بدهد. پیشینه و پشتوانه هواداری تیم می‌گوید چه کسی چه کار می‌کند و چه رفتارهایی دارد. اینها دال بر این است که این تیم زنده است. به خاطر همین ساپینتو چنین تصمیمی گرفت.»


Page Generated in 0.0058 sec