printlogo


کد خبر: 265338تاریخ: 1401/11/6 00:00
کلاتنبرگ جانش را برداشت و از مصر گریخت

مارک کلاتنبرگ، داور سابق لیگ برتر انگلیس به‌دنبال انتقادات تند و حملات شخصی رئیس یکی از باشگاه‌های مصر مجبور به ترک این کشور شد. کلاتنبرگ، 47 ساله، در ماه ژوئن گذشته، اندکی پس از تشکیل کمیته داوران فوتبال مصر، به‌عنوان رئیس آن منصوب شد. انتصاب این مرد انگلیسی در پی انتقادات فراوان از عملکرد داوران محلی توسط باشگاه‌های لیگ برتر مصر در فصل 2022-2021 صورت گرفت. با این حال به نظر می‌رسد دوران حضور کلاتنبرگ در مصر به پایان رسیده است. مرتضی منصور، رئیس باشگاه زمالک که در مورد زندگی شخصی کلاتنبرگ صحبت‌‌هایی انجام داد که این اظهارات منجر به تهدید شدن داور انگلیسی از سوی هواداران زمالک شده است و داور بازنشسته که نگران امنیت خود بود ترجیح داد آفریقا را ترک کند.
طبق گزارش شبکه اهرام آنلاین مصر، کلاتنبرگ پس از اختلاف نظر بین او و مقامات فدراسیون فوتبال مصر از سمت خود کناره‌گیری کرد. البته گفته می‌شود که استعفای کلاتنبرگ هنوز باید توسط اتحادیه فوتبال مصر تأیید شود. به گزارش سان، کلاتنبرگ در واقع مصر را به‌دلیل ترس از جانش ترک کرده است. طبق اعلام منابع محلی، مسئولان سازمان لیگ با دخالت در کار او، بعضی از داورانی که برای بازی‌ها انتخاب می‌کرد را تغییر می‌‌داد و این نگرانی وجود داشت که برخی از مسئولان تصمیمات مشکوک بگیرند.
علاوه بر این، گفته می‌شود که کلاتنبرگ برای متقاعد کردن داوران خارج از کشور جهت قضاوت در مصر برای بازی‌های بزرگ تلاش می‌کرد. همچنین ادعاهایی مبنی بر عدم پرداخت دستمزد داور سابق لیگ برتر در دو ماه اخیر وجود دارد. طبق گزارش برخی رسانه‌ها، او ماهانه 32 هزار پوند درآمد دارد.
کلاتنبرگ پس از ترک لیگ برتر در کشورهای مختلف کار کرده است. او رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال عربستان سعودی بوده و در چین هم قضاوت کرده است.

 


Page Generated in 0.0060 sec