printlogo


کد خبر: 265319تاریخ: 1401/11/6 00:00
تنها مسابقه بدون تماشاگر هفته
بازی لالیگایی


پرسپولیس که با اقتدار به صدر جدول رسیده برای حفظ این عنوان و فاصله دلچسبش با سایر مدعیان تعقیب‌کننده کار دشواری در پیش دارد و بعد از برد سخت مقابل ذوب‌آهن حالا یک بازی سخت‌تر در انتظار تیم یحیی است. پرسپولیس در شروع فصل مقابل ذوب‌آهن و فولاد در دو هفته ابتدایی موفق نشد و گلی هم نزد اما حالا با هر زحمتی که بود گام نخست را با موفقیت برداشت و دنبال پیروزی در مسابقه بعدی است.
این بار اما کار یحیی و بازیکنانش دشوارتر هم هست چرا که آنها در اهواز مقابل تیم پرمهره فولاد باید بازی کنند. در ابتدای فصل تصور می‌شد فولاد خوزستان با هزینه‌ای که کرده و چارتی که دارد یکی از مدعیان جدی قهرمانی است اما تیم نکونام با وجود ریخت و پاش‌هایی که داشته فوق‌العاده پرنوسان کار کرده و حالا 14 امتیاز از پرسپولیس عقب‌تر است و در رده هفتم قرار دارد.
تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای نیم فصل دوم باز هم تقویت شده و در ازای از دست دادن پاتوسی و احمد عبدالله‌زاده یک بازیکن اسپانیایی گرانقیمت خریده و حالا با خرید لالیگایی خود روبه‌روی صدرنشین حاضر خواهد شد. قرار است در بازی فردا فولاد از تورس اسپانیایی رونمایی کند و از این جهت این بازی حساس‌تر و جذاب‌تر هم خواهد شد.
در نقطه مقابل اما احتمالاً پرسپولیس با کمترین تغییرات به مصاف فولاد خواهد رفت. پیش‌بینی می‌شود با وجود آمادگی نسبی شیخ دیاباته و عیسی آل‌کثیر، یحیی باز هم از ترکیب بدون مهاجم در شروع مسابقه استفاده کند و با تعدد بازیکنان خط میانی دنبال شکست فولاد باشد. به نظر می‌رسد ترکیب پرسپولیس در بازی فردا تغییر چندانی نسبت به بازی با دیدار مقابل ذوب‌آهن نداشته باشد و تنها مهدی ترابی جایگزین هنانوف می‌شود تا دانیال اسماعیلی‌فر به دفاع راست برگشته و سر جای خودش بازی کند. پرسپولیس برای بازی در اهواز سروش رفیعی را به خاطر محرومیت و سعید صادقی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما ظاهراً فولاد با توپ پر به میدان خواهد آمد.
فولاد قبل از جام جهانی شرایط خوبی نداشت و به نظر می‌رسد تعطیلات طولانی لیگ برای آنها بد نشد. آنها در 5 بازی اخیرشان 3 برد و دو مساوی داشته‌اند. پرسپولیس هم بعد از دو مساوی متوالی مقابل استقلال و پیکان در سه بازی اخیرش برنده شده و از این حیث شرایط دو تیم شبیه به یکدیگر است.
دو تیم تاکنون 50 بار روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند که سهم پرسپولیس 25 برد و سهم حریف خوزستانی‌اش 11 برد بوده است. در لیگ برتر دو تیم 41 بار روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند که 19 بار پرسپولیس برنده شده و سهم فولاد 10 پیروزی بوده است. نکته جالب اینجاست که پرسپولیس تاکنون در ورزشگاه فولاد آره‌نا به فولاد نباخته و دو برد و یک مساوی داشته است. شکست سال گذشته سرخ‌ها مقابل تیم نکونام در سوپرجام که تنها باخت پرسپولیس در سه سال گذشته به حساب می‌آید نیز در سیرجان رقم خورده بود.
مهم‌ترین نکته این بازی غیبت تماشاگران در ورزشگاه اهواز است. در حالی که بقیه بازی‌های این هفته با حدود 30 درصد تماشاگران در ورزشگاه‌ها برگزار خواهد شد این بازی که به نوعی بازی بزرگ هفته هم هست بدون هیچ توضیح خاصی بدون تماشاگر اعلام شده و با اینکه هر دو تیم به‌شدت دنبال این هستند که بازی با حضور تماشاگر برگزار شود اما این مسابقه پرسپولیس هم تماشاگر ندارد.
 


Page Generated in 0.0057 sec