printlogo


کد خبر: 265283تاریخ: 1401/11/6 00:00
برد مهم پیکان برابر هراز در لیگ والیبال
وقتی زور تجربه چربید!


هفته بیست و یکم لیگ برتر والیبال با رقابت حساس و دیدنی هراز و پیکان آغاز شد. رقابت تیم‌های اول و سوم جدول که هیجان زیاد و حساسیت‌های مخصوص به خودش را داشت. رقابتی که در نهایت پنج ست به طول انجامید و تیم پیمان اکبری با تجربه بیشتر موفق به کسب یک برد ارزشمند دیگر شد تا اختلافش با هراز را به حداقل برساند.
 
 اختلاف زیاد در ست‌های اول و سوم
میانگین سنی هراز با پیکان اختلاف معنی‌داری داشت. تیم بهروز عطایی که بخش اعظم آن را بازیکنان جوان و یا کمتر شناخته شده تشکیل می‌دهند، در ست‌های اول و سوم با نوسان بسیار زیادی به میدان رفت و در نهایت هم با اختلاف زیادی بازنده شد. پیکان در هر دوی این ست‌ها با نتیجه 25 بر 16 پیروز میدان شد.
 
 نوسان زیاد تیم جوان
نوسان تیم بهروز عطایی به سبب همین کمبود تجربه و صدالبته حساسیت فوق‌العاده آن بسیار زیاد بود. بازیکنان هراز به‌عنوان مثال در همان ست دوم هم که با اختلاف قابل توجهی پیش بودند، آنقدر امتیاز از دست دادند که در نهایت در امتیاز 24 با حریف برابر شدند. با این حال چند رفت و برگشت باعث شد تا در نهایت ست دوم را با نتیجه 28 بر 26 به سود خود به پایان ببرند.
 
 نیمکت‌نشینی عجیب میرزا تا ست سوم
بهروز عطایی که پشت خط‌زن با تجربه خود یعنی رضا قرا را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، در بازی دیروز تا ست سوم مجتبی میرزاجانپور را هم روی نیمکت گذاشته بود. بازیکنی که ورودش به میدان در ست سوم و بخصوص عملکرد فوق‌العاده‌اش در ست چهارم، اشتباه بودن تصمیم عطایی را نشان داد.
میرزا در ست چهارم اصلی‌ترین دلیل باقی ماندن هراز در بازی بود. سرویس‌های خوب و کسب امتیاز از این منطقه، اسپک‌های موفق و از آن مهمتر تزریق روحیه به تیم بهم ریخته هراز، بخشی از نمایش خوب میرزا در این بازی بود.
 
 ست‌های نحس فرد!
عملکرد عجیب تیم هراز در ست‌های یک و سه، در ست پنجم هم ادامه پیدا کرد. انگار که بازیکنان این تیم به ست‌های فرد حساسیت داشته و نمی‌توانستند مطابق با توانایی‌های خود بازی کنند.
 البته که تعویض عجیب بهروز عطایی در بیرون کشیدن مجتبی میرزاجانپور در ابتدای ست پنجم هم یکی دیگر از عواملی بود که صدرنشین لیگ را به حال و روزی انداخت که 7 امتیاز پیاپی به حریف بدهند و در نهایت ست پنجم را هم با نتیجه 15 بر 8 ببازند.
به این ترتیب پنجمین باخت هراز مصادف شد با برد پانزدهم پیکان. اتفاقی که همزمان با برد شهداب مقابل فولاد سیرجان شد تا آملی‌ها پس از هفته‌های متمادی، صدر جدول را با شرایط برابر با یک تیم دیگر شریک شوند.
 البته هراز با یک امتیازی که در این بازی کسب کرد، یک امتیاز بیشتر از شهداب دارد.
حالا هر دو تیم بالای جدول 16 برد دارند اما هراز 46 و شهداب 45 امتیاز کسب کرده‌اند. پیکان هم با 15 برد و 46 امتیاز در رده سوم قرار دارد.
در سایر دیدارهای این هفته هم پاس گرگان، شهرداری گنبد، نیان الکترونیک و هورسان رقبای خود را شکست دادند.


Page Generated in 0.0055 sec