printlogo


کد خبر: 265281تاریخ: 1401/11/6 00:00
وزارت ورزش دست به کار شد
شروع ماراتن انتخابات

در حالی که وزیر ورزش چند روز قبل اعلام کرد اداره فدراسیون‌ها با سرپرست خیلی هم مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما معاونت قهرمانی وزارت دست به کار شد و تاریخ برگزاری مجامع را اعلام کرد. این برنامه‌ریزی حکایت از برگزاری 9 مجمع انتخاباتی طی یک ماه دارد.
دفتر امور مشترک فدراسیوهای ورزشی از برگزاری مجمع انتخابات ۹ فدراسیون ورزشی تا پایان سال خبر داد. شمشیربازی، دوچرخه سواری، قایقرانی، هندبال، هاکی، وزنه‌برداری، کاراته، ناشنوایان و ژیمناستیک، فدراسیون‌هایی هستند که قرار است انتخابات‌شان از 26 بهمن تا 24 اسفندماه برگزار شود.
 
دوچرخه سواری و ژیمناستیک، همچنان نامطمئن
از این فدراسیون‌ها مجمع دو فدراسیون اهمیت ویژه‌ای دارد. دو فدراسیونی که مدت‌هاست بلاتکلیف شده‌اند و صدای دعوایشان به فدراسیون‌های جهانی‌شان نیز رسیده است. دوچرخه سواری و ژیمناستیک چند سال پرهیاهو را سپری کرده‌اند و اگر اتفاق عجیب و غریبی نیفتد، قرار است بالاخره تعیین تکلیف شوند. البته همین که برگزاری انتخابات ژیمناستیک به اواخر اسفندماه موکول شده، حکایت از این دارد که هنوز مقدمات برگزاری فراهم نیست و وزارت ورزش سعی دارد برخی حواشی را مدیریت کند. ماجراهایی که اینچه درگاهی رقم زده و حضورش در اجلاس جهانی در شرایطی که وزارت ورزش از این حضور اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، قدری روی روابط رئیس سابق فدراسیون و مسئولان ساختمان سئول تأثیر گذاشته است. در دوچرخه سواری هم شرایط پیچیده‌ای در دو، سه هفته اخیر پیش آمده که البته وزارت ورزش تلاش کرده با کمک سرپرست فدراسیون این موضوع را حل کند.
با توجه به شرایطی که این دو رشته داشته‌اند، تا روزی که مجامع‌شان برگزار نشود، نمی‌توان به قطعیت درباره‌شان حرف زد؛ چراکه هر لحظه ممکن است عاملی انتخابات دوچرخه سواری و ژیمناستیک را عقب بیندازد.
 
آسان مثل شمشیربازی
در بین هفت فدراسیون دیگر، شمشیربازی مشکلی ندارد. سرپرست این روزهای فدراسیون تنها کاندیدای انتخابات است و در چند ماه گذشته، تقریباً تمام اعضای مجمع با او همراه شده‌اند اما در مورد رشته‌ای مثل وزنه‌برداری شرایط کمی متفاوت است. سجاد انوشیروانی با اسپانسری که پای کار آورده، سعی کرده همراهی اعضای مجمع را داشته باشد اما با توجه به چند دستگی که پیش آمده، نمی‌توان با قاطعیت درباره این انتخابات حرف زد.
یا مثلاً در مورد قایقرانی دو کاندیدا حضور دارند که هر دو تأیید صلاحیت شده‌اند. اما مشکلی که این رشته دارد، به کاندیداها مربوط نمی‌شود. بلکه موضوع بر سر این است که فدراسیون قایقرانی قرار است تفکیک شود و حالا سؤال اساسی این است که برگزاری این انتخابات در شرایط فعلی چه اهمیتی دارد. آیا بهتر نیست وزارت ورزش زودتر جداسازی که مدنظرش است را انجام دهد و سپس برای هر دو رشته اقدام به برگزاری انتخابات کند؟
 
راهی برای جلب رضایت مجلس
حمید سجادی در یک سال و نیمی که در وزارت ورزش بوده، نشان داد که خیلی اهمیتی به تعیین تکلیف فدراسیون‌ها نمی‌دهد و نتیجه همین تفکر، تعداد زیادی فدراسیون بلاتکلیف است. این موضوع اما خیلی به مذاق نمایندگان مجلس خوش نیامده و یکی از موضوعات اساسی که باعث شده طرح استیضاح وزیر به هیأت رئیسه برود و وزیر دو کارت زرد بگیرد، همین موضوع است. وزیر ورزش هفته گذشته اعلام کرد که مدیریت فدراسیون‌ها به‌صورت سرپرست خیلی مسأله مهمی نیست اما گویا مشاوران وزیر و مسئولان بخش قهرمانی، او را مجاب کرده‌اند که شاید با برگزاری مجامع انتخاباتی، بتوان نظر نمایندگان منتقد را تغییر داد که البته بعید است با گذشت ماه‌ها از این روند، اتفاق تازه‌ای بیفتد.

برنامه مجامع انتخاباتی که در یک ماه برگزار می‌شوند، به این ترتیب است:
۲۶ بهمن ماه: فدراسیون شمشیر بازی
۳۰ بهمن ماه: دوچرخه سواری
۴ اسفند ماه: قایقرانی
۱۰ اسفندماه: هندبال
۱۴ اسفندماه: هاکی
۱۵ اسفندماه: وزنه‌برداری
۱۶ اسفندماه: کاراته
۲۳ اسفندماه: ناشنوایان
۲۴ اسفندماه: ژیمناستیک


Page Generated in 0.0048 sec