printlogo


کد خبر: 265277تاریخ: 1401/11/6 00:00
خبر


کاراته‌کای ایرانی از فرانسه برنگشت
یکی از کاراته‌کاهای ایران که به‌صورت آزاد در رقابت‌های اوپن پاریس شرکت کرده بود، از بازگشت به ایران خودداری کرد. فرزاد رستمی، کاراته‌کای وزن ۷۵ کیلوگرم ایران که در رقابت‌های اوپن پاریس شرکت کرده بود، از بازگشت به ایران خودداری کرد. او با انتشار تصویری از پناهندگی خود به فرانسه خبر داد. این کاراته‌کای زنجانی که سابقه سومی مسابقات قهرمانی کشور را هم دارد، به‌صورت آزاد در رقابت‌های فرانسه حاضر شده بود. مهدی خدابخشی، امیر مهدی‌زاده، صالح اباذری و سجاد گنج‌زاده، ۳ کاراته‌کای دیگر ایران در این رقابت‌ها بودند که خدابخشی به مدال نقره رسید و اباذری صاحب مدال برنز شد.
 
انتشار وصیت‌نامه 250 شهید کشتی‌گیر
رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه آیین رونمایی از کتاب‌ «برف و باروت» روایتی از زندگی کشتی‌گیر شهید «سید مصطفی میرشاکی» از انتشار وصیت‌نامه 250 کشتی‌گیر شهید خبر داد. مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در این‌باره گفت: «وصیت‌نامه ۲۵۰ شهید کشتی‌گیر در دهه مبارک فجر سال‌جاری رونمایی می‌شود. نکته مشترک در خاطرات شفاهی والدین شهدا، روحیه مردم‌داری شهیدشان است؛ به طوری که هر وقت از جبهه به مرخصی می‌آمدند، قبل از هر چیز جویای حال و احوال همسایه‌ها و بستگانی که دچار تنگدستی بودند، می‌شدند که این روحیه عیاران و جوانمردان است.»

مخالفت وزارت ورزش با فعالیت زنان در MMA
دبیر انجمن MMA ایران از مخالفت وزارت ورزش با فعالیت بانوان در این رشته خبر داد. امید نوروزی، رئیس انجمن MMA در نشست خبری اولین دوره رقابت‌های MMA قهرمانی کشور در ایران، گفت: «قبل از این فعالیت ورزشکاران ایرانی در خارج از ایران پیگیری می‌شد چرا که نمی‌توانستیم این رشته را در ایران برگزار کنیم و فعالیت‌ها به‌صورت زیرزمینی پیگیری می‌شد. برای اولین بار مسابقات قهرمانی کشور این رشته توسط بخش خصوصی و زیر نظر فدراسیون هنرهای رزمی برگزار می‌شود. متأسفانه وزارت ورزش علی‌رغم پیگیری‌های زیاد نظر مثبتی در این ‌باره ندارد و تا امروز با آن مخالفت کرده است. آسیب این رشته از فوتبال کمتر است چرا که نفراتی که در این رشته فعالیت می‌کنند فنون را می‌شناسند و آسیبی به یکدیگر وارد نمی‌کنند. برخلاف تصور موجود ورزشکاران این رشته بسیار فروتن، آرام و فنی هستند.»


Page Generated in 0.0057 sec