printlogo


کد خبر: 265189تاریخ: 1401/11/5 00:00
ناتینگهام فارست - منچستریونایتد، نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس
پیش به سوی فینال اول در سیتی گراوند

ناتینگهام فارست و منچستریونایتد امشب در بازی رفت مرحله نیمه‌نهایی جام اتحادیه انگلیس در سیتی گراوند به مصاف هم می‌روند. فارست در مرحله قبل در ضربات پنالتی ولورهمپتون را شکست داد و شیاطین سرخ به راحتی از سد چارلتون اتلتیک عبور کردند تا به جمع 4 تیم پایانی برسند. دو تیم چهارشنبه آینده در اولدترافورد با هم روبه‌رو می‌شوند و برنده مجموع دو دیدار در فینال حریف برنده بازی نیوکاسل و ساوتهمپتون خواهد بود.
ناتینگهام در ماه‌های ابتدایی لیگ برتر خطر سقوط را حس می‌کرد چون خریدهای جدید در تیم جا نیفتاده بودند اما حالا با فینال جام اتحادیه در ویمبلی 180 دقیقه فاصله دارند و البته در لیگ هم به ایمنی نسبی رسیده‌اند.
گریمزبی تاون، تاتنهام و بلکبرن راورز در مراحل اولیه جام اتحادیه مغلوب فارست شدند و در یک‌چهارم‌نهایی بعد از تساوی یک-یک با درخشش دین هندرسون در ضربات پنالتی تیم استیو کوپر به پیروزی رسید. فارست که چهار قهرمانی این جام را در کارنامه دارد، به‌دنبال رسیدن به فینال برای نخستین بار بعد از 31 سال است، آنها در سال 1992 در فینال به منچستریونایتد باختند. این تیم با تساوی یک-یک این هفته مقابل بورنموث روند بدون شکست خود در لیگ را به چهار بازی رساند و در رده سیزدهم قرار گرفته است.
ناتینگهام امشب در حالی میزبان یونایتد است که در هشت بازی خانگی آخرش در رقابت‌های مختلف شکست نخورده و اصلاً نباید دست‌کم گرفته شود چون این تیم شش بار در نیمه‌نهایی جام اتحادیه حاضر بوده و از همه آنها صعود کرده است.
منچستریونایتد روی کاغذ شانس قهرمانی در چهار جام را دارد اما شاید حتی خوشبین‌ترین هوادارانش هم بعد از باخت 3 بر 2 مقابل آرسنال در بازی حساس این هفته انتظار قهرمانی در لیگ برتر را ندارند. آرسنال با یک بازی کمتر نسبت به یونایتد با 11 امتیاز اختلاف نسبت به این تیم در صدر جدول قرار گرفته و جام اتحادیه منطقی‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به جام برای تیم اریک تن هاخ است که با شکست چارلتون، استون ویلا و برنلی به نیمه‌نهایی صعود کرده است.
ژوزه مورینیو در سال 2017 پنجمین قهرمانی شیاطین سرخ در جام اتحادیه را رقم زد اما بعد از آن دو بار در سال‌های 2020 و 2021 در نیمه‌نهایی به منچسترسیتی باخته‌اند و حالا ممکن است برای نخستین بار زیر نظر مربی هلندی سه بازی پشت سر هم برنده نشوند. در عین حال، پنج بازی خارج از خانه آخر منچستریونایتد در جام اتحادیه با پیروزی همراه بوده و آنها در چهار تا کلین‌شیت کرده‌اند. تیم تن هاخ درست بعد از کریسمس به پیروزی آسان 3 بر صفر مقابل فارست دست یافت.
 
اخبار تیمی
 هندرسون اگر مصدوم هم نبود نمی‌توانست برابر تیم اصلی خود از دروازه ناتینگهام مراقبت کند و حالا که همراه با تایوو آوونی، چیکو کویاته، عمر ریچاردز، موسی نیاخاته و جولین بیانکونه مصدوم است، وین هنسی دروازه‌بان تیم خواهد بود. رایان بیتز تنها یک نیمه مقابل بورنموث بازی کرد تا دانیلو برای نخستین بار برای این تیم به میدان برود و شاید در این دیدار به هافبک سابق پالمیراس از ابتدا، بازی برسد. خرید زمستانی تیم، کریس وود به‌دلیل بازی برای نیوکاسل در این فصل جام اتحادیه نمی‌تواند برای فارست به میدان برود و برای همین گوستاوو اسکارپا به ترکیب بر می‌گردد تا در کنار مورگان گیبز وایت و برنان جانسون خط حمله میزبان را شکل بدهد.
تن هاخ از بازگشت کاسمیرو که بازی مقابل آرسنال را به‌دلیل محرومیت از دست داد، استقبال می‌کند و به این ترتیب دوران کوتاه اسکات مک تأمینای در ترکیب اصلی پایان می‌یابد. اکسل توانزبه، دونی فان دبیک و جیدون سانچو به این بازی نمی‌رسند و شرایط آنتونی مارسیال و دیوگو دالو مبهم است. تن هاخ بیشتر تغییراتش را برای بازی جام حذفی مقابل ریدینگ نگه می‌دارد و با ترکیبی قوی به مصاف ناتینگهام می‌رود.

ZOOM
ترکیب احتمالی

 ناتینگهام: هنسی؛ اوریه، وورال، بولی، لودی؛ مانگالا، دانیلو، فرویلر؛ اسکارپا؛ جانسون، گیبز وایت
 منچستریونایتد: دخئا؛ وان بیساکا، واران، مارتینس، مالاسیا؛ کاسمیرو، اریکسن؛ آنتونی، فرناندز، رشفورد؛ وگهورست


Page Generated in 0.0052 sec