printlogo


کد خبر: 262749تاریخ: 1401/10/1 00:00
رفتن لوکادیا تقصیر هر کسی که باشد
این خط حمله تعطیل است


به ثمر رسیدن هر دو گل پرسپولیس در دربی سه‌شنبه شب توسط یک مدافع (گئورگی گولسیانی) تأکید تلخ و تازه‌ای بر این واقعیت بود که این تیم مهاجم توانا ندارد و مهاجمانی که در این تیم هستند، هر چیزی را دارند الا قدرت تمام‌کنندگی‌ای که داشتن آن برای گلزنی و کمک به تیم خودی از هر جهت مورد نیاز است.

وصال روحانی
روزنامه نگار
سرخ‌های تهرانی البته تا اواسط همین هفته یورگن لوکادیای هلندی را که یک گلزن ذاتی و آقای گل لیگ است در اختیار داشتند اما او در سفری غیرمنتظره تهران را ترک کرد و در دربی غایب بود و شیخ دیاباته هم که حداقل در 50 درصد اوقات مصدوم است، یک بار دیگر با ادعای مصدومیت مجدد از این مسابقه دوری جست و هر کس فکر کرده از مهدی عبدی می‌توان یک گلزن با تداوم ساخت، اشتباه بزرگی را مرتکب شده است و دل بستن به حامد پاکدل هم که البته در دیدار پریشب به بازی گرفته نشد، توقع بیهوده‌ای است. وقتی خط حمله‌تان با چنین اوصافی روبه‌رو است، بدیهی است که سایرین باید جور اعضای غایب یا کامل این خط را بکشند ولی مشکل گل‌محمدی این است که حتی وقتی لوکادیا هم در میدان حاضر بود، آبی از سایر فورواردهای پرسپولیس گرم نمی‌شد و حاصل کار دیاباته هم در تمامی 11 مسابقه قبلی قرمزپوشان تهرانی فقط زدن یک گل بود.
 
سهم برابر مدیران و مربیان
با چنین خط حمله‌ای که فقط یک عنصر همیشه موفق (لوکادیا) دارد و همان یک عنصر هم فعلاً به هر دلیلی قهر کرده و رفته است، چطور می‌توان به قهرمانی در لیگ امید بست و چنین کار سختی را قابل اجرا دانست؟ یحیی گل‌محمدی که باید با روش‌های کاری و استراتژی‌های انتخابی‌اش پاسخ دهنده این سؤال و تأمین‌کننده این نیاز باشد، با مطرح کردن همین مسأله در نشست خبری بعد از شهرآورد به جای ارائه راه‌حل تأکید کرده که اگر لوکادیا و دیاباته در خدمت قرمزها نباشند، کسب عنوان نخست لیگ غیرممکن خواهد بود. این به معنای انداختن توپ به زمین مدیران باشگاه و رفع مسئولیت از خود است ولی رضا درویش و همکارانش هر دو مهاجم مورد اشاره گل‌محمدی موفق عمل کردند و اگرچه تأخیر در پرداخت دستمزد مهاجم 29 ساله و اروپایی سرخ‌ها محتمل‌ترین دلیل رفتن از تهران بوده و این را می‌توان به سوءمدیریت احتمالی درویش مرتبط دانست اما ارقام پرداخت شده به سایر نفرات تیم طی مدت سپری شده از فصل چندان بیشتر و کمتر از مبلغ اهدایی به لوکادیا نبوده است. به این ترتیب شاید سهم همه مدیران و مربیان تیم در القای این موضوع به این مهاجم و متقاعد کردن وی به ماندن در تیم و حضور در شهرآورد به یک اندازه بوده باشد و یحیی نمی‌تواند و نباید خود را مبرا و بی‌سهم از هر کوتاهی و خطایی در این زمینه بداند.
 
اگر این مدافعان و هافبک‌ها نبودند
رفتن لوکادیا تقصیر هرکس که باشد و به این موضوع به هر شکل که نگاه کنیم، به این واقعیت تلخ می‌رسیم که خط حمله پرسپولیس تعطیل است و اگر 6 گل زده این فوروارد هلندی در کار نبود و مدافعان و هافبک‌های پیش‌رونده پرسپولیس نمی‌درخشیدند و گل‌سازی و گلزنی نمی‌کردند و دفاع و دروازه‌بان این تیم مقاوم نبودند، تیم گل‌محمدی اینک نه در صدر جدول بلکه فقط در میانه‌های جدول چرخ می‌خورد. این واقعیتی است که با حرف زدن و مصاحبه کردن رفع و حل نمی‌شود و نپذیرفتن مسئولیت آن خبر از وجود انصاف نمی‌دهد بلکه از این حکایت می‌کند که مربیان برطرف‌کننده ضعف‌های فنی تیم در طول فصل جاری هرکاری را انجام داده‌اند به جز این را.
 


Page Generated in 0.0059 sec