printlogo


کد خبر: 261819تاریخ: 1401/9/20 00:00
تکواندو با سرعت در سراشیبی
فاجعه پشت فاجعه


تکواندوی ایران باز هم در مسابقات فینال گرندپری عربستان نتیجه فاجعه‌آمیزی از خودش به جا گذاشت. مرحله نهایی رقابت‌های گرندپری در سال 2022، با حضور 128 تکواندوکار از 40 کشور به میزبانی عربستان برگزار شد که تکواندوی ایران هم دو نماینده داشت که هر دو نفر هم خیلی زود حذف شدند.
مبینا نعمت‌زاده و سجاد مردانی دو نماینده کشورمان بودند که نعمت‌زاده سر وزن نرسید و سجاد مردانی هم در وزن 80- کیلوگرم با شکست در اولین مبارزه‌اش در مصاف با شیخ صلاح سیسه از ساعل عاج از دور رقابت‌ها کنار رفت. شکست مردانی خسته که تازه از مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک به ایران برگشته و بعد هم خیلی زود راهی ریاض شدند تا در فینال گرندپری مسابقه بدهند، خیلی هم دور از انتظار نبود اما اینکه مبینا نعمت‌زاده سر وزن نمی‌رسد، فاجعه است که قبل از این هرگز چنین چیزی در تکواندو دیده
نشده بود.
به این ترتیب تکواندوی ایران با دو نفر به گرندپری رفت و بدون هیچ دستاوردی به ایران برگشت. این سومین نتیجه فاجعه‌بار تکواندوی ایران در این ماه‌های اخیر است. ابتدا در قهرمانی آسیا بدترین نتیجه 20 سال اخیر کسب شد و بعد هم در قهرمانی جهان عنوان تیمی تکواندو دو رقمی شد که کمتر کسی به یاد دارد که آخرین بار چه زمانی چنین نتیجه‌ای برای تکواندوی ایران رقم خورده بود.
مشخص نیست که هادی ساعی در این مدت چه کاری انجام داده که اوضاع به این شکل شد اما حتماً این نتایج هم برای خودش و هم برای تکواندو بسیار خطرناک است. تکواندو بعد از دوران تأسفبار دوره محمد پولادگر، باید با هادی ساعی مسیر رسیدن به موفقیت را پیدا می‌کرد اما حالا نزدیک به یک سال است که ساعی آمده و سه نتیجه فاجعه‌بار برای تیم ملی رقم خورده و ظاهراً همان مسیر قبلی را هم گم کرده است.


Page Generated in 0.0050 sec