printlogo


کد خبر: 258986تاریخ: 1401/8/14 00:00
تبریک سینیور

سینا فتوت
روزنامه‌نگار ورزشی
سرانجام نخستین جام برای ریکاردو ساپینتو به دست آمد تا اسم او به فهرست نام مربیانی اضافه شود که توانسته‌اند برای استقلال جام بیاورند. فهرستی طویل که نیازی به مرورش نیست. روز اولی که صحبت از حضور این مربی پرتغالی شد، خیلی‌ها به توانایی‌های او شک داشتند اما حالا عمده منتقدان او، پذیرفته‌اند که بار فنی او بالاست و توانسته کاری را انجام بدهد که آنها باور نمی‌کردند.
ساپینتو در این چند ماهی که از حضورش در ایران گذشته، هم منتقد دارد و هم حامی اما قصه اینجاست که هر دو طرف به او احترام می‌گذارند. بزرگترین انتقاداتی که به او می‌شود مربوط است به دیوانه‌بازی‌های او لب خط، که نمی‌شود نادیده گرفت. از طرف دیگر، این هم البته قابل کتمان نیست که او دلایل خوبی برای عصبانی شدن دارد. اینکه در یک بازی سه پنالتی را نگیرند عصبانیت دارد نه عادی بودن.
مشکل از ما است که پذیرفته‌ایم اشتباهات مدام تکرار شوند و تکرار شوند و هی سکوت کردیم و حالا کار به اینجایی رسیده که می‌بینیم. یکی از خارج چرخه معیوب مربیگری در ایران آمده و اعتراضی را نشان می‌دهد که اتفاقاً شاید درست هم باشد. شاید اگر همه مربیان ما اینقدر نسبت به داوری‌ها و اشتباهات سکوت نمی‌کردند وضع بهتری داشتیم. به هر حال این شما و این نخستین جام سینیور!


Page Generated in 0.0054 sec