printlogo


کد خبر: 258979تاریخ: 1401/8/14 00:00
باوی: چند بازیکن هنوز نتوانسته‌اند توانایی خودشان را نشان دهند
بالاخره پرسپولیس 2 بازیکن سرزن گرفت؛ لوکادیا و دیـــاباته

مسعود قراگزلو
خبرنگار
کریم باوی، مهاجم سرزن سابق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است پرسپولیس بهترین شرایط را برای قهرمانی دارد و شاکله تیمش به گونه‌ای است که حتی نسبت به سایر تیم‌های مدعی هم قوی‌تر بسته شده و بازیکنانی در آن حضور دارند که قادرند کار را برای تیمشان در شرایط سخت و بازی‌های دشوار درآورند.
 بعد از رفتن علیپور و طارمی، پرسپولیس چند سالی بود که با مشکل مهاجم خوب مواجه بود و به نوعی از نداشتن گلزن خوب در مضیقه بود. البته مهاجمانی بودند که به شکل مقطعی در پرسپولیس خوب ظاهر شدند اما این مسأله به شکل قطعی نبوده است. با وجود این از زمانی که لوکادیا و بعد از آن دیاباته به پرسپولیس آمده‌اند، این دو بازیکن موفق شدند گلزنی‌های خوبی برای پرسپولیس داشته باشند و جایگزین خوبی برای زوج موفق طارمی و علییور بودند که ارزش‌هایشان را نشان دادند و من معتقدم از این به بعد هم قادرند در مسابقات بیشتر ارزش‌های فنی‌شان را نشان دهند. البته در این راستا من امیدوارم با مشکلاتی که وجود دارد زمینه حضور پرسپولیس در آسیا هم فراهم شود چون معتقدم بازیکنان بین‌المللی خوبی مانند لوکادیا و دیاباته خیلی خوب می‌توانند از تجربه بالایشان در این مسابقات استفاده کنند و تیمشان را به برتری برسانند.
در رابطه با مهاجمان خارجی جدید این فصل پرسپولیس چه نظری دارید؟
لوکادیا و دیاباته واقعاً عالی‌اند و ارزش‌های فنی‌شان را در چند بازی که برای پرسپولیس انجام داده‌اند به نحو احسن نشان داده‌اند. این دو مهاجم هم روی زمین عالی‌اند و هم روی توپ‌های هوایی تسلط خوبی دارند و وجود چنین بازیکنانی برای هر تیمی غنیمتی بزرگ محسوب می‌شود. از این‌رو حتماً سرمربی پرسپولیس از توانایی دو مهاجم خارجی‌اش باید بهترین استفاده را ببرد؛ در این رابطه لوکادیا تاکنون بخوبی جواب اعتماد یحیی را داده و شش گل هم برای پرسپولیس به ثمر رسانده و دیاباته هم در دو بازی که به‌عنوان بازیکن جایگرین به میدان رفته نمایش قابل قبولی را ارائه داده و یک گل سه امتیازی هم برای پرسپولیس زده که ارزش خیلی زیادی داشته و در واقع تیمش را با صدرنشینی راهی تعطیلات ساخته است.
همیشه از نداشتن مهاجم سرزن در پرسپولیس گلایه داشتید این مشکل در پرسپولیس بر طرف شده؟
بله لوکادیا و دیاباته هر دو سرزن‌های خوبی هستند و در بعد سرزنی هم می‌توانند مشکل پرسپولیس را حل کنند و در این زمینه هم می‌توان به شکل خیلی خوبی روی دو مهاجم خارجی خوب پرسپولیس اتکا کرد.
بعضی‌ها معتقدند سرمربی پرسپولیس تیمش را خیلی بهتر از سال قبل بسته، به همین دلیل این تیم را شانس قهرمانی می‌دانند.
بله دقیقاً نکته‌ای که از سوی بعضی‌ها مطرح شده به نظر من هم درست است چون پرسپولیس در همه پست‌ها بازیکنان خیلی خوبی دارد و اتفاقاً در پست‌هایی که در آنها با کمبود بازیکن هم مواجه بود بخوبی نقاط ضعفش را برطرف ساخته است و به قولی با وجود تمام احترامی که برای بقیه مدعیان قائل هستم معتقدم پرسپولیس از همه مدعیان تیم بهتری بسته و تیمش به نوعی از بازیکنانی برخوردار است که بالاترین کیفیت فنی را دارند هر چند بعضی از آنها شاید تاکنون نتوانسته‌اند خودشان را به نسبت کیفیت بالایی که دارند مطرح سازند.
منظورتان دقیقاً چه بازیکنانی هستند؟
سروش، سعید صادقی یا به طور مثال مهدی ترابی، بازیکنانی هستند که تاکنون نتوانسته‌اند خودشان را به آن شکلی که هستند مطرح کنند و توانایی بالایشان را نشان دهند که البته من فکر می‌کنم این نقیصه بعد از تعطیلات طولانی کاملاً برطرف خواهد شد چون بازیکنان با تعطیلات طولانی و تمریناتی که در پرسپولیس انجام می‌دهند و در کنار آن بازی‌های تدارکاتی که پرسپولیس برگزار می‌کند حتماً به هماهنگی بالایی می‌رسند.
در رابطه با جنگ مدعیان قهرمانی چه تیم‌هایی را بهتر از سایر مدعیان می‌دانید؟
امسال چهار، پنج تیم مدعی قهرمانی هستند و شاید کسب عنوان قهرمانی در لیگ این فصل از هر فصل دیگری مشکل‌تر باشد اما من معتقدم در بین مدعیان، پرسپولیس از سایر تیم‌ها شانس بیشتری برای قهرمانی دارد و در این بین شخصیت قهرمانی و بازیکنان با کیفیتش به نظر من بهتر از سایر تیم‌های مدعی هستند.


Page Generated in 0.0075 sec