printlogo


کد خبر: 258977تاریخ: 1401/8/14 00:00
اصل مبلغ حکم علیه پرسپولیس 171 هزار دلار است نه 20 هزار تا!
درویش می‌خواهد با 600 میلیون پرونده را ببندد!

محمد قراگزلو
خبرنگار
حالا نزدیک به یک ماه و نیم است که حساب باشگاه پرسپولیس به خاطر شکایت محمد پیری نماینده سابق آلشپورت مسدود شده و عجیب اینکه تلاشی برای حل این مشکل چه از حیث پرداخت بدهی او و بستن پرونده یا جلسه‌ای با او برای تخفیف یا تقسیط مبلغ حکم شده صورت نمی‌گیرد!
این حکم مربوط به شکایت فرد مورد اشاره و مربوط به سال 1394 است اما نکته اینجاست که درویش در حالی تأکید دارد که فرد مورد نظر به خاطر دادن 20 هزار دلار جنس اضافه به باشگاه، پرسپولیس را محکوم کرده که مبلغ درج شده در حکم 21 +150 هزار دلار است!
این رقم 171 هزار دلاری همین الان حدود 6 میلیارد تومان می‌شود که انگار مدیر باشگاه از جریمه تأخیر و تأدیه آن خبر ندارد. طبق قرارداد طرفین، پرسپولیس در صورت پرداخت نکردن مطالبات باید ماهانه 5 درصد جریمه تأخیر و تأدیه پرداخت کند. حالا حساب کنید از 7 سال پیش تا الان حدود 80 ماه گذشته و همین 5 درصدها خودش مبلغ کلانی می‌شود تا عدد 27 میلیاردی فعلی که باشگاه را شوکه کرده چندان هم عجیب و غریب نباشد!
این حکم در حالی صادر شده که طی سال‌های اخیر پرونده دو بار در دادگاه بدوی و دو بار هم در دادگاه تجدید نظر چرخیده و در نهایت به گونه‌ای نهایی شده که پرسپولیس محکوم به پرداخت 27 میلیارد تومان شود. حکم آخر مربوط به دادگاه تجدید نظر مربوط به تیرماه امسال است و حتی بعد از آن شاکی قصد داشته برای دریافت مطالباتش با باشگاه توافق کند و در نهایت حساب باشگاه را بسته که به پولش برسد.
حالا اما طی یک ماه و نیم گذشته هیچ جلسه‌ای میان طرفین برگزار نشده. جالب اینکه حدود یک هفته قبل یک دوست مشترک که اتفاقاً وکیل هم بوده با درویش صحبت کرده اما مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید این طلب 600 میلیونی است نه 27 میلیاردی و فقط در مورد پرداخت 600 میلیونی (همان 20 هزار دلار) صحبت می‌کند.
با این حساب به نظر می‌رسد درویش نه آن 150 هزار دلار داخل حکم را حساب می‌کند نه جرایم تأخیر و تأدیه را (فقط حدود یک میلیارد تومان هزینه‌های برگزاری جلسات دادگاه‌هاست که آن را هم باشگاه به‌عنوان محکوم باید پرداخت کند) و مشخص نیست بر چه اساسی روی عدد 600 میلیون اصرار دارد اما همین مسأله باعث شده این پرونده کاملاً در بن‌بست قرار بگیرد و باشگاه هیچ تلاشی برای بستن پرونده با پرداخت مطالبات فرد طلبکار نداشته باشد.
شاید هم درویش می‌خواهد با کش دادن ماجرا این بدهی را گردن مدیرعامل بعدی بیندازد چرا که اطلاعاتی که در مصاحبه‌های خود می‌دهد تنها از این جهت است که افکار عمومی را منحرف کند آن هم در حالی که دیگر کار از کار گذشته و امکان کار حقوقی روی پرونده وجود ندارد و تنها راه ممکن برگزاری جلسه با فرد شاکی و گرفتن تخفیف یا قسط‌بندی این بدهی کلان است. جالب اینکه مبالغ داخل حکم دلاری است و همین حالا با بالا رفتن نرخ دلار بدهی پرسپولیس سنگین‌تر شده ضمن اینکه همچنان خسارت تأخیر و تأدیه مبلغ را روز به روز بالاتر می‌برد! از سوی دیگر فرد مورد اشاره شکایت‌های دیگری هم از باشگاه کرده که در جریان است و درساتی کدال هم به آن اشاره شده اما وقتی این پرونده به بن رسیده امکان مصالحه یا توافق در مورد آنها هم وجود نخواهد داشت.
به نظر می‌رسد باشگاه با پرداخت مطالبات اعضای تیم بزرگسالان و پایه‌ها که ظاهراً از طریق پرداخت اسپانسر بوده دغدغه‌ای بابت بسته بودن حساب باشگاه ندارد و دنبال مصالحه با نماینده سابق آلشپورت حتی رسول‌پناه که حساب اصلی باشگاه را بسته نیست اما اینکه این ماجرا تا کجا قرار است ادامه داشته باشد مشخص نیست چرا که به هر حال باشگاه با احکام قانونی محکوم شده و از زیر بار این بدهی نمی‌تواند فرار کند.
 


Page Generated in 0.0055 sec