printlogo


کد خبر: 258940تاریخ: 1401/8/14 00:00
خبر و گزارش



کشتی جذاب در امریکا
حبیب سرشاخ با جردن  
پیشنهاد حبیب کادیماگومدوف برای برگزاری یک مسابقه کشتی با جردن باروفس، با موافقت کشتی‌گیر امریکایی روبه‌رو شد. کشتی‌گیر داغستانی با انتشار پستی در اینستاگرام درباره مبارزه با جردن باروفس ستاره کشتی امریکا نوشت: «هواداران باید بدانند پادشاه واقعی جنگل کیست.» بلافاصله باروفس به این چالش پاسخ مثبت داد و گفت در امریکا با کادیماگومدوف در یک مبارزه ۱۰ دقیقه‌ای سرشاخ می‌شود. حبیب کادیماگومدوف قبول و ابراز امیدواری کرد که مبارزه هر چه زودتر انجام شود. کادیماگومدوف کشتی‌گیر داغستانی با پرچم بلاروس در رقابت‌های قهرمانی اروپا در وزن ۷۹ کیلوگرم در سال ۲۰۲۰ به مقام قهرمانی رسید و سال گذشته نیز در دسته ۷۴ کیلوگرم مدال نقره المپیک توکیو را کسب کرد. او در فینال توکیو به زائوربک سیداکوف روس باخت. حالا رقابت این دو در 79 کیلوگرم می‌تواند جذاب باشد.

تکواندوی آزاد آسیا
رقابت با پاکستانی‌ها!
چهارمین دوره رقابت‌های تکواندو آزاد آسیا با حضور 536 شرکت‌کننده از دهم آبان به میزبانی پاکستان در اسلام‌آباد آغاز شد و در روز دوم این مسابقات تیم ایران 2 طلا و یک نقره کسب کرد. هر چند که فدراسیون تکواندو و همچنین کادرفنی در این مسابقات به‌دنبال مدال نبودند بلکه هدفشان محک زدن برخی از نفرات تیم ملی بود اما به‌دلیل حضور پررنگ پاکستانی‌ها به این هدفشان هم نرسیدند.

طلا برای سونامی
روز دوم این مسابقات برای تیم ایران با طلای فرزان عاشورزاده و حسن بشیری در اوزان ۶۳- و ۸۰- کیلوگرم همراه شد. در وزن 63- کیلوگرم، فرزان عاشورزاده در یک جدول 42 نفره، بعد از یک‌‌ دور استراحت با 5 پیروزی به مدال طلا رسید. از 5 بردی که عاشورزاده در این مسابقات به دست آورد، سه برد مقابل تکواندوکاران پاکستان بود و دو برد هم مقابل مصر و امارات به دست آمد.
 
طلا برای استان البرز
حسن بشیری در وزن 80- کیلوگرم هم با سه برد مقابل رقبای پاکستانی خود به فینال رسید اما در این مرحله در مصاف با علیرضا علیاری که با نام استان البرز به این مسابقات اعزام شده بود، شکست خورد تا مدال نقره را به دست بیاورد. جالب است که سایت فدراسیون این طلا را به‌نام ایران ثبت نکرده است.

وزن‌کشی هادی‌پور!
در روز پایانی مسابقات، آرمین هادی‌پور در وزن 58- کیلوگرم و محمدصادق دهقانی در وزن 68- کیلوگرم نماینده ایران بودند. آرمین در حالی به پاکستان اعزام شده که حضور در این رقابت‌ها جز ضرر چیز دیگری برای او ندارد. همین هفته پیش بود که اعزام آرمین به گرندپری منچستر لغو شد. او قبل از اینکه این اعزام لغو شود در انتخابی تیم ملی برای جهانی مکزیک و قبل از آن ‌هم در تورنمنت لبنان شرکت کرده بود. به خاطر فشار وزن کم کردن برای این سه مسابقه از کادرفنی گلایه کرد و معتقد بود که ممکن است به خاطر این فشارها مصدوم شود. با وجود این گلایه و ناراحتی، کادرفنی باز هم او را به مسابقات آزاد در پاکستان اعزام کرد!


Page Generated in 0.0046 sec