printlogo


کد خبر: 258939تاریخ: 1401/8/14 00:00
بوکس قهرمانی آسیا
بوی مدال روی رینگ

روز سوم رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا برای تیم ایران بسیار خوش‌یمن بود و این امیدواری را به وجود آورد که شاید تیم ایران بتواند به مدال‌های مهمی در اردن برسد.
بوکس قهرمانی آسیا به میزبانی امان اردن برگزار می‌شود که در روز سوم این رقابت‌ها، شاهین موسوی در وزن 75 کیلوگرم، میثم قشلاقی در وزن 80 کیلوگرم و پوریا امیری در وزن6 کیلوگرم به روی رینگ رفتند که با سه برد به یک چهارم رسیدند.
 ابتدا پوریا امیری در وزن 86 کیلوگرم کاپیل پوخاریا از هندوستان را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و به مرحله یک چهارم صعود کرد. امیری در حالی این مسابقه را با برد پشت سر گذاشت که راند اول را هم 4 بر یک باخته بود اما در راندهای دوم و سوم حریفش را از پا انداخت و به یک‌چهارم نهایی رسید. امیری در یک چهارم باید با عدلبیک اولو ارکین از قرقیزستان دارنده دو مدال برنز آسیا در سال‌های 2019 و 2021 مبارزه کند.
 اگرچه رقیبش قدرتمند است اما برتری در همین مسابقه پوریا امیری را به مدال برنز آسیا می‌رساند. بنابراین مسابقه بعدی پوریا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید دید که می‌تواند از سد این غول قرقیز عبور کند یا نه؟
شاهین موسوی نماینده وزن 75 کیلوگرم نیز در اولین دیدار با فهاد الخوری از امارات مبارزه کرد و با نتیجه 5 بر صفر به برتری رسید تا به مرحله یک‌چهارم این دوره از رقابت‌ها راه پیدا کند. شاهین موسوی از امیدهای ایران برای رسیدن به مدال آسیا است و تجربه کافی را هم دارد. او بوکسور المپیکی ایران بود و شاید رسیدن به نیمه نهایی با غلبه بر محمد مرات شاهدوف از ترکمنستان کار سختی نباشد. میثم قشلاقی در وزن 80 کیلوگرم سومین نماینده ایران بود. بوکسور اهل خراسان شمالی که سال گذشته در آسیا لقب تایسون را به خودش اختصاص داد، باید در دور نخست به مصاف عبدالله میعایان از کویت می‌رفت که حریف در این دیدار حاضر نشد. به این ترتیب میثم به یک چهارم رسید. او در یک چهارم باید به مصاف بوکسور میزبان برود. اگر حریفش با امتیاز میزبانی در تصمیم داوران تأثیر نگذارد، حضور میثم در نیمه‌نهایی قطعی است. میثم لیاقت رسیدن به فینال و کسب مدال طلا را هم دارد اما باید دید شرایط چطور برای او پیش می‌رود. البته کادرفنی نگران مسابقه ندادن میثم تا الان است.


Page Generated in 0.0054 sec