printlogo


کد خبر: 258925تاریخ: 1401/8/14 00:00
گل‌های قهرمانی20 سال اخیر به‌نام چه کسانی است؟
تاریخ‌سازان استقلال


ایمان گودرزی
خبرنگار
استقلالی‌ها با قهرمانی در سوپرجام به نهمین افتخار خود در تمام رقابت‌ها از آغاز لیگ برتر تا کنون دست پیدا کردند. در بازی که قهرمانی تیم مسجل می‌شود یک چهره بیش از همه در کانون توجه قرار می‌گیرد و آن فرد کسی جز گلزن بازی نیست. گلی که همیشه در خاطر هوادار و تاریخ یک باشگاه جاودان خواهد شد. امیر ارسلان مطهری آخرین بازیکنی است که گل قهرمانی استقلال را به ثمر رسانده که این گل با اولین جام آبی‌ها در سوپرجام نیز همراه بوده است. با هم گلزنان آخرین قهرمانی‌های استقلال را در 21 سال اخیر مرور می‌کنیم:

علی موسوی
جام حذفی
81-80
در جام حذفی فصل 80-81 استقلال به مصاف فجرسپاسی شیراز رفت. آن زمان هم فجر سپاسی تیم سرحال‌تری بود و هم بازی فینال حذفی رفت و برگشت انجام می‌شد. استقلالی‌ها با هدایت امیر قلعه‌نویی در بازی رفت با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسیدند و در برگشت بازی با نتیجه مساوی 2-2 به پایان رسید که استقلالی‌ها در مجموع قهرمان این مسابقات شدند. علی موسوی گل قهرمانی آبی‌ها را در آن فینال به ثمر رساند.

سیاوش اکبرپور
لیگ برتر
85-84
امیر قلعه‌نویی پر افتخار‌ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر، استارت قهرمانی‌های لیگش را از فصل 84-85 آغاز کرد.
آبی‌پوشان برای بالا بردن جام قهرمانی تا روز آخر صبر کردند و در بازی که استقلال به مصاف تیم از یاد رفته برق شیراز رفت آبی‌پوشان موفق شدند با نتیجه 4 بر 1 به پیروزی برسند. گل قهرمانی استقلال در آن بازی به‌نام سیاوش اکبرپور بازیکن شیرازی استقلال ثبت شد.

مجتبی جباری
جام حذفی
87-86
در فصل 87-86 امیر قلعه‌نویی بار دیگر تیم خودش را به فینال جام حذفی رساند، این بار آبی‌پوشان باید به مصاف پگاه گیلان می‌رفتند.
استقلال بازی رفت نمایش خوبی نداشت و در نهایت بازی را یک بر صفر به پگاه واگذار کرد. اما شاگردان قلعه‌نویی در بازی برگشت با توپ پر راهی میدان شدند و با سه گل پگاه را در هم کوبیدند. گل قهرمانی استقلال در این فصل به‌نام مجتبی جباری ثبت شد.

فابیو جانواریو
لیگ برتر
88-87
دومین قهرمانی امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر در فصل هشتم با استقلال رقم خورد.
استقلال در بازی آخر لیگ به مصاف پیام مشهد رفت و آبی‌پوشان توانستند با برد یک بر صفر قهرمانی خود را قطعی کنند. قهرمانی استقلال آن فصل در شرایطی صورت گرفت که ذوب‌آهن تا هفته آخر هم امتیاز با استقلال شانس قهرمانی داشت.

گوران یرکوویچ
جام حذفی
91-90
استقلالی‌ها در فصل 91-90 بار دیگر برای بالا بردن جام حذفی در فینال حضور یافتند. رقیب استقلال در این بازی شاهین بوشهر بود. شاهین در 120 دقیقه بازی خوبی از خود به جای گذاشت و به شاگردان مظلومی فرصت گلزنی نداد. بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و حالا همه چیز برای دو تیم 50 -50 بود، بوشهری‌ها بر خلاف دفاع خوب در بازی نتوانستند پنالتی‌زن‌های خوبی باشند و بازی را 4-1 واگذار کردند. گوران یرکوویچ پنالتی آخر استقلال را به ثمر رساند و آبی‌ها را قهرمان جام کرد.

مامه تیام
جام حذفی
97-96
آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی به لیگ هفدهم باز می‌گردد. استقلال در فینال به مصاف خونه به خونه بابل رفت که در آن بازی شاگردان شفر موفق شدند با یک گل حریف را شکست دهند و جام را بالای سر ببرند. مامه تیام گل قهرمانی استقلال را در این بازی به ثمر رساند.

جواد نکونام
لیگ برتر
92-91
آخرین قهرمانی قلعه‌نویی با استقلال در لیگ دوازدهم رقم خورد. استقلال یک هفته قبل از پایان لیگ با برد یک بر صفر قهرمانی خودش را مقابل فولاد قطعی کرد و تک گل بازی را جواد نکونام از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

صالح حردانی
لیگ برتر
1400
اما به یاد ماندنی‌ترین و آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر مربوط به لیگ بیست و یکم است.
استقلال در این رقابت‌ها بدون باخت جام را بالای سر برد و فرهاد مجیدی در یک فصل تمام رکوردهای آبی‌ها را جا به جا کرد. استقلال فصل گذشته در بازی با فولاد و سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی‌اش را قطعی کرد.
صالح حردانی گل قهرمانی استقلال را در این بازی مقابل تیم سابقش به ثمر رساند.

ارسلان مطهری
سوپرجام
1401
و اما آخرین تاریخ‌سازی استقلال به‌نام امیر ارسلان مطهری ثبت شده است. ارسلان در بازی سوپر جام مقابل نساجی تک گل آبی‌ها را به ثمر رساند و استقلال برای اولین بار در تاریخش این جام را بالای سر برد.
 


Page Generated in 0.0059 sec