printlogo


کد خبر: 258893تاریخ: 1401/8/12 00:00
12 بازی ملی برای کریمی کافی نیست
دفاع وسط کایسری، هافبک معتمد کی‌روش
شاید اگر مصدومیت‌های گاه و بیگاه سراغ علی کریمی نمی‌آمد، او تا به امروز حضور در چند تورنمنت مهم را تجربه کرده و بازی‌های ملی بیشتری انجام می‌داد. او در سپاهان چهره شد و همان سال و در روزهایی که کارلوس کی‌روش نگاه ویژه‌ای به ستاره‌های لیگ برتر داشت، به اردوی تیم ملی آمد و به یکی از بازیکنان مورد علاقه مرد پرتغالی بدل شد. کریمی سال 2014 به اردوی تیم ملی راه یافت، یعنی زمانی که تنها 19 سال داشت. بعدها او در سال 2017 نخستین بازی ملی خود را برابر مونته‌نگرو انجام داد. دیداری که با پیروزی 2 بر یک تیم ملی ایران به پایان رسید.

امیر اسدی
خبرنگار
 
 
 
کریمی با سابقه بازی برای لکوموتیوزاگرب، استقلال، سپاهان، قطر اس‌سی، الدحیل و حالا کایسری‌اسپور تجربیات گرانبهایی اندوخته که می‌تواند او را به تفکرات کی‌روش بازگرداند. اتفاقاً بعد از درخشش او در سوپرلیگ ترکیه و ترکیب کایسری‌اسپور همین اتفاق رخ داده و کی‌روش نام او را در لیست مدعوین به تیم ملی قرار داده. همین حضور در اردوی پایانی می‌تواند وجود نام کریمی در لیست نهایی را تضمین کند.
البته علی کریمی در جام جهانی 2018 هم می‌توانست حاضر باشد اما مصدومیت در روزهای پایانی منتهی به مسابقات باعث شد تا کی‌روش مجبور شود او را از لیست نهایی کنار بگذارد و از بازیکن دیگری استفاده کند. شاید اگر آن آسیب‌دیدگی در بدترین روزها برای کریمی پیش نمی‌آمد، او حالا تجربه حضور در جام جهانی را داشت و البته تبدیل به یک مهره قابل اطمینان در خط میانی تیم ملی می‌شد.
با اینکه کریمی فصل قبل را به‌دلیل مصدومیت از دست داد اما حضور پرتلاش در اردوی آماده‌سازی پیش‌فصل باعث شد تا گاکداس آتان، سرمربی 42 ساله کایسری‌اسپور نام او را برای بازی در سوپرلیگ در لیست خود قرار بدهد. اعتقاد آتان به کریمی آنقدر زیاد است که او از این هافبک 28 ساله در نخستین بازی در ترکیب اصلی استفاده کرد. جایی که هافبک‌هایی از برزیل، ترکیه و ایتالیا حضور دارند اما کریمی جلوتر از تمام آنها در تفکرات آتان قرار دارد.
یک کارت قرمز و بعد از آن دوباره مصدومیت بهانه‌ای شد تا کریمی در خیلی از بازی‌های این فصل نتواند کایسری‌اسپور را همراهی کند. با این حال او تاکنون در 5 بازی مقابل کاسیم پاشا، گالاتاسرای، استانبول باشاک‌شهیر، بشیکتاش و آدانا دمیراسپور به میدان رفته و آمار 248 دقیقه حضور در زمین را ثبت کرده. نکته جالب اینکه کریمی در آخرین بازی کایسری‌اسپور که با تساوی 2 بر 2 برابر آدانا دمیراسپور همراه بود، در مرکز خط دفاع قرار گرفت و کنار مجید حسینی زوج جدید و تمام ایرانی را برای کایسری ساخت.
کریمی در دفاع وسط هم عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشت. بخصوص که دیمیتریوس کولووتسیوس، مدافع 31 ساله یونانی کایسری که در 11 بازی قبلی فیکس بود هم روی نیمکت نشست تا عملکرد کریمی را در مرکز خط دفاع تماشا کند. کریمی که سابقه بازی برای ایران در تمام رده‌های سنی را دارد، تاکنون 12 بار در ترکیب تیم ملی بزرگسالان ایران به میدان رفته و امیدوار است در جام جهانی 2022 هم یکی از بازیکنان مورد نظر کارلوس کی‌روش باشد. اتفاقی که به هیچ وجه دور از دسترس نیست. کی‌روش اعتقاد ویژه‌ای به توانایی‌های کریمی دارد و اگر مصدومیتی او را تهدید نکند، احتمالاً از انتخاب‌های نهایی مرد پرتغالی برای حضور در قطر خواهد بود.

 


Page Generated in 0.0045 sec