printlogo


کد خبر: 258892تاریخ: 1401/8/12 00:00
الماس‌های شوریده در بیابان

هومن جعفری
روزنامه‌نگار ورزشی
البته هنوز کمی برای نوشتن این مطلب زود است چون فهرست نهایی تیم‌ها برای حضور در مسابقات قطر انتشار نیافته ضمن اینکه امکان مصدومیت یا حتی امکان بازگشت از مصدومیت برای هر بازیکنی وجود دارد. فعلاً با این سطرها مشغول باشید تا به جام برسیم و با فهرست نهایی در خدمت شما باشیم.
اما قصه پدیده‌ها. قطر 2022 هم مثل بقیه جام‌های جهانی می‌تواند ویترینی باشد برای معرفی بازیکنان جوان و جویای نام. با کمی جست ‌و ‌جو به اسامی زیر می‌رسیم که البته ادعایی برای کامل بودنش ندارم. همان‌طور که گفتم هنوز فهرست نهایی تیم‌ها منتشر نشده است.
برای شروع شاید بهتر باشد به بایرون کاستیلو از اکوادور توجه کنیم. یک بیست و سه ساله بسیار آینده‌دار که در یکی دو سال اخیر برای تیم ملی کشورش به میدان رفته و خودی نشان داده.
سنگال، پاپ گی مرد میانی مارسی و سار بازیکن چلسی را به آوردگاه قطر می‌آورد. هر دو این پتانسیل را دارند تا یکی از چهره‌های این جام باشند. اما ونگال هم در هلند مدتی است روی لانگیکی، بازیکن 23 ساله لاله‌های سرخ کار می‌کند. او هم به تازگی ملی‌پوش شده و شاید برای تیمش بدرخشد.
ژاپنی‌ها روی کوبو حساب ویژه‌ای باز‌ کرده‌اند. مسی ژاپن شاید بتواند در قطر، چشم استعدادیاب‌های بزرگترین باشگاه‌های دنیا را خیره کند. اما کانادایی‌ها روی آلفونس دیویس ستاره بایرن مونیخ حساب کرده‌اند. آنها بشدت امیدوارند دیویس بتواند به آنها برای درخشش بیشتر در قطر کمک کند. شومینی جوان از رئال مادرید، ستاره دیگری است که قطعاً در قطر خواهد درخشید. این ستاره فرانسوی بسیار جوان، با انتقال به یکی از بزرگترین باشگاه‌های جوان چشم‌های زیادی را متوجه خود کرده است.
امریکا هم روی مهاجم جوان خود پپی حساب باز کرده که بعد از درخشش فوق‌العاده در دالاس، به اسگبورگ پیوست و به گورینگن قرض داده شد. امریکا چهره‌های جوانی چون پولسیچ و مک‌کنی را هم دارد.
آلمانی‌ها روی جمال موسیالا حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و بابت این امر حسابی هم حق دارند. موسیالا یکی از شگفت‌انگیزترین استعدادهای فوتبال مدرن است که بخت بالایی برای بازی کردن در تیم‌هایی حتی بزرگتر از بایرن‌مونیخ را هم دارد.
اما برزیلی‌ها هم دست خالی به قطر نمی‌آیند. آنتونی چهره جدید منچستر‌یونایتد می‌خواهد در قطر نشان دهد که سطح توانایی‌هایش از باشگاه افول کرده انگلیسی بسیار بالاتر است. او هم یکی از چهره‌های مورد توجه این جام است اما تنها چهره برزیلی‌ها نیست. وینسیوس را هم باید به پدیده‌های این جام اضافه کرد. او هم در مادرید به یک چهره قابل اتکا بدل شده.
جو بیلینگهام انگلیس را هم نباید دستکم گرفت. خیلی‌ها از او به عنوان گران‌ترین بازیکن بعدی جهان اسم می‌برند که خیلی هم اغراق نیست. بیلینگهام این شانس را دارد که خیلی زود رکورد انتقال را بشکند.
آخرین چهره مهمی که باید به آن توجه کرد گاوی است از بارسلونا و اسپانیا. او هم یکی از پدیده‌های این جام خواهد بود. ببینیم بازی در بارسلونای تحت فشار توانسته به او تجربه کافی برای بازی در چنین سطحی را بدهد یا خیر.
چهره‌های دیگری هم قطعاً هستند اما فعلاً به همین‌ها بسنده کنیم.
 


Page Generated in 0.0065 sec