printlogo


کد خبر: 258890تاریخ: 1401/8/12 00:00
هافبک‌های جوان، عصای دست دشان برای پر کردن جای خالی کانته و پوگبا
قطر صحنه درخشش شوامنی و کاماوینگا می‌شود؟



آرمن ساروخانیان
روزنامه‌نگار ورزشی

جام جهانی همیشه ویترینی برای درخشش و معرفی بازیکنان جوان بوده. این روزها مسابقات باشگاهی به طور مرتب پخش می‌شود و پدیده‌های جدید فوتبال از دید تماشاگران و کارشناسان دور نمی‌مانند، ولی جام جهانی میدانی است که آنها می‌توانند مهر تأیید ورود به باشگاه بزرگان را به دست آورند.
فرانسه که آکادمی‌های مدرنی دارد در سال‌های گذشته بازیکنان جوان زیادی به فوتبال جهان تحویل داده که بعداً تبدیل به ستارگان بزرگی شده‌اند. در جام جهانی 2018 روسیه درخشش امباپه کمک کرد که او در فهرست مهاجمان بزرگ دنیا قرار بگیرد.
انتظار می‌رود که دشان برای جام جهانی 2022 هم بازیکنان جوانی به قطر ببرد و از حالا نگاه‌ها به اورلین شوامنی و ادواردو کاماوینگا، دو هافبک رئال مادرید است.
شوامنی در ماه‌های گذشته توانسته با وجود ترافیک تیم ملی فرانسه خودش را به ترکیب اصلی تحمیل کند. او وقتی بازیکن موناکو بود چشم دشان را گرفت و نمایش مقتدر و کم‌اشتباهش او را به تدریج به یک بازیکن کلیدی تبدیل کرد. بازی‌های خوب شوامنی از نگاه بازیکن‌یاب‌های رئال هم دور نماند و او تابستان امسال به تیم مادریدی پیوست. خیال رئال از شوامنی به قدری راحت بود که حاضر شد کاسمیرو را با اولین پیشنهاد به منچستریونایتد بفروشد.
کاماوینگا زودتر از شوامنی به تیم ملی فرانسه رسید، ولی دشان به دلیل سن پایین ترجیح می‌دهد او را آرام آرام به ترکیب اصلی بفرستد، با این حال این هافبک رئال هم شانس خوبی برای حضور در فهرست نهایی جام جهانی دارد.
آنچه نگاه‌ها به این دو هافبک جوان را بیشتر کرده، مصدومیت بدموقع انگولو کانته و پل پوگبا است. کانته، هافبک چلسی به دلیل تشدید مصدومیتش جام جهانی را از دست داد و این هفته خبر رسید که این سناریو ممکن است برای پوگبا هم تکرار شود. این هافبک باتجربه که دوران نقاهت بعد از جراحی زانو را طی می‌کند، گرفتار یک مصدومیت جدید عضلانی شده که ممکن است حضورش در قطر را منتفی کند.
بدون کانته و پوگبا، رابیو تنها هافبک باتجربه فرانسه است و نگاه دشان برای چیدن خط میانی به گزینه‌های جوان‌تر خواهد بود. شوامنی با توجه به نمایش خوبش در رئال می‌تواند در این شرایط یکی از ستون‌های تیم باشد و کاماوینگا هم می‌تواند در دقایقی از بازی به کمک فرانسه بیاید.
دشان علاوه بر این دو به تازگی یوسف فوفانا، هافبک 23 ساله موناکو را هم در بازی‌های دوستانه محک زده و بعید نیست که او هم خودش را به ترکیب اصلی برساند. هماهنگی خوب او با شوامنی بابت تجربه همکاری در باشگاه فرانسوی دلیلی است که این زوج مؤثرتر باشد.

جام اولی‌ها!

برای اولین بار در تاریخ قرار است که در خاورمیانه جام جهانی برگزار شود. قطر که برای اولین بار میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده دارد و از سوی دیگر جام اولی‌های زیادی نیز در خود خواهد دید. ستارگان جوانی که در بین جام جهانی روسیه تا قطر توانستند در فوتبال دنیا اسم و رسمی به پا کنند حالا منتظرند که اولین جام جهانی خود را در قطر تجربه کنند. شاید در صدر لیست بتوان اسم گاوی برنده گلدن بوی و کوپای 2022 را قرار داد که اسپانیایی‌ها منتظر درخشش او در قطر هستند. نفر بعد بدون شک جود بلینگهام انگلیسی خواهد بود که در حال حاضر در دورتموند بازی می‌کند و احتمالاً باید منتظر انتقال بزرگ او در تابستان باشیم. وینیسیوس جونیور ستاره رئال‌مادرید که فصل رؤیایی را پشت سر گذاشت بی‌صبرانه منتظر است که بتواند اولین جام جهانی خود را با ستارگان برزیل تجربه کند. اما دیگر برزیلی که چشم انتظار رسیدن جام‌جهانی است قطعاً آنتونی مهاجم شیاطین سرخ خواهد بود. در بین مدعیان آلمان‌ها نیز یک ستاره جوان در ترکیب خود خواهند داشت، جمال موسیلا ستاره این فصل بایرن مونیخ چشم و امید ورژن جدید تیم ملی آلمان در جام جهانی قطر خواهد بود.


 


Page Generated in 0.0034 sec