printlogo


کد خبر: 258886تاریخ: 1401/8/12 00:00
دنیزلی: دربی همیشه راحت‌ترین بازی من در لیگ ایران بود
به صعود ایران در جام جهانی امیدوارم


مصطفی دنیزلی مربی اسبق ترکیه‌ای پرسپولیس در رابطه با شرایط این تیم در این فصل و شانس تیم ملی کشورمان برای صعود از گروهش حرف می‌زند. از همین روگفت‌و‌گویی با او در رابطه با پرسپولیس و شرایط تیم ملی کشورمان در جام جهانی داشتیم.

ناصر قراگزلو
خبرنگار

بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنید؟
 کم و بیش دنبال می‌کنم و یا از طریق دوستانم در ایران که به هر حال از شرایط فوتبال ایران و باشگاه‌های آن اطلاعات کاملی دارند پیگیر بازی‌های پرسپولیس هستم و می‌دانم که بازی‌ها به‌دلیل جام جهانی تعطیل شده و پرسپولیس هم با صدرنشینی به تعطیلات رفته است.
پس از یک فصل که پرسپولیس عنوان قهرمانی را بعد از پنج سال از دست داد این بار چه شرایطی را برای تیم سابقتان پیش‌بینی می‌کنید؟
 تا آنجا که من مطلع هستم می‌دانم که پرسپولیس بازیکنان خیلی خوبی را به خدمت گرفته است و سرمربی‌اش هم تیم را به بهترین شکل ممکن تقویت کرده است. از همین رو بیشترین امتیاز‌ها را در یازده هفته‌ای که از لیگ سپری شده جمع کرده است و فکر می‌کنم شانس زیادی برای قهرمانی دارد.
قرار است دربی هم بعد از جام جهانی برگزار شود.  دربی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
 دربی همیشه بازی خاصی بوده و به نظرم راحت‌ترین بازی است که دو تیم پایتخت آن را برگزار می‌کنند. بازی که هواداران نسبت به آن حال و هوای خاصی دارند و نتیجه‌اش هم برایشان ارزش فوق‌العاده‌ای دارد.
چطور بود که شما معمولاً در دربی‌ها حال و هوای خاصی داشتید و با چهره‌ای خندان به نظر هیچ استرسی نداشتید؟
 دربی خودش سراپا انگیزه است و نیازی نیست که شما به بازیکن انگیزه بدهید به همین دلیل از نظرم دربی راحت‌ترین بازی است به همین دلیل من هیچ استرسی در دربی‌ها ندارم و علاقه خاصی به آن دارم. معمولاً در دربی‌ها هم بهترین نتایج را گرفتم و روحیه خیلی خوبی داشتم و به بازیکنانم هم بیشترین روحیه را می‌دادم. بعد از جام جهانی امیدوارم بهترین دربی را از دو تیم شاهد باشیم. دربی که هواداران هم از آن لذت ببرند.
پرسپولیس امسال دو مهاجم خارجی خیلی خوب را به خدمت گرفته. در این رابطه چه صحبتی دارید؟
 همیشه گفتم و به آن هم اعتقاد داشتم وجود بازیکنان باکیفیت خارجی خیلی به روند رو به رشد و ارتقای سطح فنی فوتبال‌تان کمک می‌کند. از همین رو حتماً دو مهاجم خارجی باکیفیتی که پرسپولیس آنها را به خدمت گرفته خیلی به خط حمله و روند روبه رشد پرسپولیس و در نتیجه هدف نهایی که به‌دنبال آن است کمک خواهند کرد.
در رابطه با تیم ملی ایران و شانس موفقیتش در جام جهانی چه نظری دارید؟
 کی‌روش را دوست دارم و همیشه برای او احترام خاصی قائل هستم. خودم هم در ایران کار مربیگری کردم به همین دلیل خیلی دوست دارم که تیم ملی ایران در جام جهانی نمایش‌های خوبی را ارائه دهد.
به نظرتان تیم ملی ایرانی می‌تواند از گروهش صعود کند؟
تیم ملی ایران با توجه به تجربه بالای کی‌روش و بازیکنان خیلی خوبی که دارد قادر است از گروهش صعود کند و به نظرم شانس موفقیت دارد به همین دلیل من هم منتظر بازی‌های موفق ایران در جام جهانی قطر هستم.
در رابطه با بازیکنان تیم ملی ایران به لحاظ فنی چه نظری دارید؟
 بازیکنان خیلی خوبی در تیم ملی ایران حضور دارند. در لیگ داخلی‌تان بازیکنان بااستعدادی هستند. در کنار این نفرات تعداد زیادی بازیکن لژیونر دارید که واقعاً می‌توانند با تجربه بالایشان و حضور چندین ساله‌شان در اروپا به تیم ملی کمک کنند. از این‌رو من تیم ملی ایران را دارای پتانسیل بالای فنی می‌دانم و نسبت به موفقیت و نمایش‌های خوب و حتی صعود تیم ملی ایران امیدوار هستم.


Page Generated in 0.0059 sec