printlogo


کد خبر: 258861تاریخ: 1401/8/12 00:00
شروع کند و پایان تند
رستگاری تاتنهام با فرمول همیشگی کونته

تاتنهام در فرانسه تا مرز حذف از لیگ قهرمانان پیش رفت اما در نهایت 2 بر یک به پیروزی رسید و به‌عنوان صدرنشین به مرحله حذفی صعود کرد. اسپرز که مربی خود آنتونیو کونته را به‌دلیل محرومیت یک جلسه‌ای روی نیمکت نداشت، با گل وقت‌های تلف‌شده نیمه اول شانسل امپمبا از میزبان خود عقب افتاد. اما تاتنهام با آنکه سون هئونگ مین را به‌دلیل مصدومیت سر از دست داد، در اوایل نیمه دوم با گل دقیقه 54 کلمان لنگله به تساوی رسید و پیر امیل هویبرگ در آخرین لحظات بازی گل برتری اسپرز را به ثمر رساند.
 
آرسنالی‌های سابق
جمع آرسنالی‌های سابق تمام تلاش خود را مقابل تاتنهام کردند اما بی‌فایده بود و اسپرز جان سالم به در برد. مدافع سابق توپچی‌ها، سئاد کولاسیناچ که بازیکن تعویضی بود، در دقیقه 87 می‌توانست از فاصله‌ای نزدیک کار تاتنهام را تمام کند اما ضربه‌اش بیرون رفت. نونو تاوارز که در تابستان از رقیب تاتنهام در شمال لندن قرض گرفته شده، در وقت‌های تلف‌شده یک فرصت عالی را از دست داد.
دو بازیکن دیگر با سابقه پوشیدن پیراهن آرسنال، ماتئو گوندوزی و الکسیس سانچس هم در طول بازی اسپرز را آزار دادند اما در نهایت به جایی نرسیدند. تاتنهام که فصل قبل با کنار زدن آرسنال سهمیه لیگ قهرمانان را گرفت، در این بازی آخر مرحله گروهی از شر بازیکنان سابق آرسنال خلاص شد و به هدفش رسید. تاتنهام روی طناب بسیار نازک و خطرناکی راه رفت اما در پایان مسابقه هواداران سرمست از گل پیروزی دقیقه 95 برای رقیب ابدی کری می‌خواندند: «مگر شما آرسنال هستید؟»
 
فرمول همیشگی کونته
آنتونیو کونته مثل همیشه نتوانست کنار زمین باشد و روی کار تیم تأثیر بگذارد چون محروم بود اما سبک بازی تیمش مثل همیشه بود: شروع کند و عقب افتادن و بعد بیدارشدن و بازگشت در نیمه دوم. تاتنهام در این بازی برای نهمین بار در 12 بازی آخرش در نیمه اول گل خورد. سه روز بعد از آنکه باخت 2 بر صفر مقابل بورنموث را با گل وقت‌های تلف‌شده با پیروزی 3 بر 2 به پایان رساندند، اسپرز یک نیمه اول منفعل را پشت سر گذاشت و به بردی دراماتیک در مارسی رسید.
 تاتنهام در نیمه اول حتی یک بار در محوطه جریمه مارسی توپ را لمس نکرد و این اتفاق برای سومین بار در مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان رخ داد؛ دو تیم دیگر رنجرز و مکابی بودند. در نیمه دوم اما داستان فرق می‌کرد و لنگله در پنجاهمین بازی‌اش در لیگ قهرمانان شاید مهم‌ترین گل اروپایی خود را زد.
بعد از آن دوباره تاتنهام عقب نشست و منتظر ضدحمله بود به مارسی‌ای که می‌خواست برتری‌اش را دوباره به دست آورد. اسپرز محتاط بود و شانس آورد که بندبازی خطرناکش به گل دوم میزبان منجر نشد به هر حال کونته به خاطر این نتیجه شایسته تحسین است.
 
مشکلات گلزنی تاتنهام
سون هئونگ مین در نیمه اول به‌دلیل برخورد هوایی با امپمبا مصدوم شد و ابتدا تصور می‌شد دچار بیهوشی موقت شده. تست‌های بیشتری باید انجام شود تا شدت مصدومیت مشخص شود اما به احتمال زیاد او بازی یکشنبه با لیورپول را از دست می‌دهد.
 تاتنهام همین حالا دژان کولوسفسکی را به‌دلیل مصدومیت ران و ریچارلیسون را به خاطر آسیب‌دیدگی کشاله از دست داده که دومی هم احتمالاً به بازی بزرگ یکشنبه در لندن نمی‌رسد. سون و هری کین رابطه خوبی با هم ایجاد کرده‌اند اما حالا کاپیتان تیم ملی انگلیس بدون همه حامیانش وظیفه سخت‌تری بر عهده دارد.


Page Generated in 0.0050 sec