printlogo


کد خبر: 258856تاریخ: 1401/8/12 00:00
تاریخ‌سازی فرانکفورتی‌ها در لیگ قهرمانان

بعد از قهرمانی فصل گذشته در لیگ اروپا، اینتراخت فرانکفورت یک بار دیگر در رقابت‌های اروپایی تاریخ‌سازی کرد و این بار در عرصه‌ای بزرگتر مانند لیگ قهرمانان.
 فرانکفورتی‌ها با یک بازگشت حیرت‌انگیز در لیسبون، میزبان خود اسپورتینگ پرتغال را غافلگیر کرده و در جمع 16 تیم برتر لیگ قهرمانان قرار گرفتند. شاگردان اولیور گلاسنر مسابقه‌ای که تا دقیقه 69 آن با یک گل از میزبان پرتغالی‌شان عقب بودند را با لطف گلی که از روی نقطه پنالتی توسط دایچی کامادا به ثمر رسید، به تساوی کشاندند و 10 دقیقه بعد هم راندال کولو گل برتری آنها را به ثمر رساند.
با این نتیجه فرانکفورتی‌ها که به لطف قهرمانی فصل گذشته‌شان در لیگ اروپا سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کردند، سومین پیروزی‌شان در این فصل را به دست آورده و با 10 امتیاز بعد از تاتنهام 11 امتیازی به عنوان تیم دوم گروه D برای اولین بار در تاریخ‌شان به مرحله حذفی مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی جهان راه یافتند. گلی که راندال کولو در دقیقه 72 به ثمر رساند بلافاصله اسپورتینگ را از صدر جدول گروه به قعر آن کشاند.
اینتراخت با گل اولش هم به دستاورد قابل قبولی رسید که آن بازگشت به لیگ اروپا بود، همان تورنمنتی که فصل گذشته فاتحش شد اما مردان گلاسنر به دنبال هدفی بزرگتر مانند تاریخ‌سازی در لیگ قهرمانان بودند.
با توجه به قهرمانی فصل گذشته‌اش در لیگ اروپا، اینتراخت حالا با اعتماد به نفسی بیشتر به کارش در لیگ قهرمانان ادامه خواهد داد و سنگربان باتجربه این تیم کوین تراپ هم شانس یارانش برای ادامه شگفتی‌سازی را قابل قبول می‌داند.
او پس از بازی گفت: «تیم ما واقعاً پیشرفت کرده است و ثبات و انسجام بیشتری دارد. از نظر انفرادی هم سطح همه بازیکنان تیم ما بالاتر رفته است. همین که توانستیم به ناکامی اولین بازی‌مان برابر اسپورتینگ واکنش نشان دهیم و گل خورده‌مان در این بازی را هم جبران کنیم نشان می‌دهد که تیم‌مان چقدر پخته‌تر شده، چقدر خونسردانه‌تر بازی را مدیریت می‌کند و چگونه در هفته‌های گذشته توانسته بازی‌های قابل قبولی را ارائه
کند.»
 نتیجه‌ای که در لیسبون رقم خورد، نماینده پرتغال را به رده سوم و لیگ اروپا فرستاد و به این ترتیب مارسی هم در قعر جدول به کار خود در رقابت‌های اروپایی این فصل پایان داد.


Page Generated in 0.0045 sec