printlogo


کد خبر: 258855تاریخ: 1401/8/12 00:00
پنج نکته درباره برد روحیه‌بخش مقابل ناپولی
لیورپــــــــــــول راه می‌افتد

لیورپول با گل‌های دقیقه 85 محمد صلاح و 97 داروین نونیس ناپولی را شکست داد و مثل این تیم 15 امتیازی شد اما به‌دلیل برتری 4 بر یک ناپولی در بازی رفت تیم دوم گروه شد. به پنج نکته از این بازی اشاره می‌کنیم:

دوباره تغییر سیستم
یورگن کلوپ برای این بازی به سیستم 3-3-4 برگشت که مدت‌ها در آن درخشیده و در این فصل مشکلاتی برای تیم به وجود آورده. این سومین چینش متفاوت لیورپول در چهار بازی اخیر بود. در این بازی کاستاس بخوبی با سرعت پولیتانو برابری کرد اما ترنت الکساندر آرنولد بارها مجبور به دفاع تنها برابر یکی از آماده‌ترین وینگرهای اروپا، خویچا کواراتسخلیا شد. لیورپول در سه بازی آخرش از 2-4-4 و همچنین لوزی در خط میانی بهره گرفته بود اما مسأله اصلی لیورپول در این فصل دفاع در برابر حریف در فضا و توپ است. کار دفاعی بهتر شده بود اما مرکز زمین جای پیشرفت دارد.

کلین‌شیت
چهار کلین‌شیت در شش بازی واقعاً خوب است اما هر وقت لیورپول گل می‌خورد، می‌بازد آن هم برابر تیم‌های ته جدولی. شاید به ذهنیت بر می‌گردد و دست‌کم گرفتن حریف و تمرکز و این چیزها اما هر گاه مصمم و باانگیزه و متمرکز بوده، تیمی حریفش نمی‌شود. پیشرفت یکشبه به دست نمی‌آید و این فصل باید مشکلات زیادی را حل کنند اما می‌توانند برای کلین‌شیت بجنگند و با این گروه و بخصوص با حضور آلیسون رسیدن به آن دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

امیدوار برای تاتنهام
باید روراست باشیم، این بازی قبل از شروع برای هر دو تیم بی‌معنا بود و اگرچه پیروزی باارزشی بود اما هیچ کدام را خطری تهدید نمی‌کرد. بازی هفته آینده اما متفاوت است و لیورپول باید بازی خوبی در زمین تیم سوم جدول انجام دهد. پیروزی، قرمزها را به هفت امتیازی تاتنهام می‌رساند با یک بازی کمتر اما مهم این است که تیم مثل بازی با منچسترسیتی باشد نه دیدار با لیدز. هواداران مقابل ناپولی حامی تیم بودند و دوباره باید نقش خود را در لندن بخوبی ایفا کنند.

بازی عالی کوناته
بخشی از پیشرفت دفاعی به بازگشت مدافع میانی فرانسوی تیم مربوط بود. بازگشت ابراهیما کوناته با قدرت، سرعت، توانایی هوایی و موقعیت‌گیری درست همزمان است و البته بازی قابل اعتمادی که جو گومز بعد از مصدومیت طولانی سال 2020 هنوز بازیابی نکرده. کوناته هر جای زمین ویکتور اوسیمن می‌رفت، همراهش بود و در زمان لازم تکل می‌زد اما حواسش به حفظ توپ نیز بود. بارها به جلو رفت و با گذشت زمان دوباره شوتزنی را شروع می‌کرد. او از سه مدافع میانی دیگر دقایق کمتری در این فصل بازی کرده اما در بالاترین سطح بوده.

ضربات شروع مجدد یا جریان بازی
لیورپول در مسیر پنجمین برد متوالی لیگ قهرمانان یکی از آماده‌ترین تیم‌های اروپا را برد اما نه بدون مشکل. بارها توپ به محوطه جریمه ناپولی می‌رسید اما چیزی کم بود. لیورپول هر دو گل خود را روی ضربات شروع مجدد زد. بازی‌های اخیر را مرور کنیم، گل‌های برد مقابل رنجرز از ضربات شروع مجدد بود، دو گل به آرسنال در جریان بازی بود، گل به منچسترسیتی هم در جریان بازی بود. مقابل وستهام از کرنر به گل رسیدند و برابر ناتینگهام فارست اصلاً گل نزدند. برای پیشرفت باید از هر دو جهت رشد کرد.




 


Page Generated in 0.0054 sec