printlogo


کد خبر: 258832تاریخ: 1401/8/12 00:00
اولین فتح ساپینتو
جام‌دار آبی

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
 ترکیب اولیه استقلال در سوپرجام هیچ نشانی از ترس و احتیاط نداشت. ساپینتو بی‌هیچ نگرانی و ملاحظه‌کاری تیمی هجومی را وارد میدان بازی با نساجی کرد تا برنده جامی باشد که او وعده دستیابی به چهار جام را پیش‌تر داده بود.
استقلال حتی می‌توانست دقیقه 7 با ضربه سر ارسلان مطهری که بعد از مدت‌ها در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، گل اول را وارد دروازه حریف کند اما این حمله به بار ننشست. این یورش در واقع مقدمه‌ای بود برحملات پردامنه استقلال که یکی بعد از دیگری دروازه نساجی را تهدید کرد.تمام عناصر هجومی استقلال در این بازی در تلاش بودند دروازه نساجی را فرو بریزند. از محبی که با آن آمادگی فوق‌العاده بارها دروازه نساجی را تهدید کرد تا مهدی قایدی که در عطش به ثمر رساندن گل به سر می‌برد و عمیقاً دوست داشت زننده گل قهرمانی استقلال در این بازی باشد.
قایدی حتی دقیقه 29 حقیقی را که به واقع آماده‌ترین بازیکن این میدان بود و موقعیت‌های بسیاری را از استقلال گرفت، به واکنشی جدی وا داشت.
با وجود این اما استقلال در نیمه اول هرچه زد به در بسته خورد و بی‌دقتی و آمادگی حقیقی مانع از فرو ریختن دروازه نساجی در نیمه اول شد. بدون شک اگر قرار بر برقراری عدالت بود، استقلال باید در نیمه اول لااقل یک بار دروازه حریف را فرو می‌ریخت اما اینگونه نشد و در نهایت بازی با تساوی به پایان رسید.
استقلال اما در نیمه دوم به سرعت به خواسته خود رسید و 5 دقیقه بعد از شروع بازی ارسال مهدی‌پور از نقطه کرنر با ضربه سر چرخشی ارسلان مطهری وارد دروازه حقیقی شد تا سرانجام نساجی تسلیم شود و استقلال به گل پیروزی خود در این میدان دست یابد.
گلی که استقلال زد تا حد زیادی خیال آبی‌ها را برای رسیدن به سوپرجام آسوده کرد و دست ساپینتو نیز باز شد تا در ادامه بازی با تعویض‌های پی در پی نفس تیمش را تازه کند.
محمد محبی که آمادگی‌ او نیز در این میدان مشهود بود دقیقه 77 از روی نقطه کاشته ضربه سنگینی را به سمت دروازه حقیقی شلیک کرد که حقیقی نتوانست واکنش مناسبی را انجام دهد و مطهری می‌توانست در ریباند دروازه حقیقی را برای بار دوم باز کند اما توپ به تیر دروازه خورد تا آبی‌ها به گلی که می‌توانست خیال آنها را بابت پیروزی در این میدان آسوده کند، به ثمر نرسد.
دقایقی بعد محبی با حقیقی تک به تک شد که این هم موقعیتی طلایی بود اما ضربه او را حقیقی مهار کرد تا در نهایت این بازی با برتری یک بر صفر استقلال به پایان برسد و آبی‌ها برای اولین بار در تاریخ حیات خود صاحب سوپر جام شود.
جامی که حالا هم در ویترین افتخارات استقلال جای گرفته و هم در کارنامه ساپینتو تا مرد پرتغالی برای رسیدن به جام‌های دیگر انگیزه بیشتری بگیرد.
به واقع استقلال برای پرانگیزه شدن نیاز مبرم به این جام داشت تا تعطیلات جذابی را سپری کند و با روحیه مضاعف به لیگ بازگردد.

واکنش مدیرعامل به قهرمانی
علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال درباره قهرمانی در سوپرجام این جملات را به زبان آورد: «‌ما این جام را در کلکسیون کاری‌مان کم داشتیم. خیلی خوشحالم که خدا کمک کرد که من بتوانم این جام را به سایر کاپ‌های باشگاه استقلال اضافه کنم.» فتح‌الله‌زاده ادامه داد: «‌امیدوارم این قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی ادامه داشته باشد. از بازیکنان می‌خواهم به همین راه ادامه دهند. باید بعد از بازگشت به لیگ برتر با قدرت به راه‌مان ادامه دهیم.»
 


Page Generated in 0.0053 sec