printlogo


کد خبر: 258816تاریخ: 1401/8/12 00:00
پاسخ فدراسیون به گلایه‌های اخیر سرمربی تیم ملی:
خواسته کی‌روش خارج از وظایف فدراسیون بود

هر قدر کارلوس کی‌روش خودداری کرد که نسبت به شرایط تیم ملی اعتراضی نکند، باز هم نشد. بعد از وضعیت کمپ تیم ملی، در روزهای اخیر غیبت شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی در اردوی آماده‌سازی باعث ناراحتی سرمربی شده بود تا اینکه بالاخره مشکل حل شد و این دو بازیکن به تمرینات اضافه شدند.
منصور قنبرزاده اما به عنوان نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال، درباره این ناراحتی کارلوس کی‌روش از نبود دو بازیکنش گفت: «این دو بازیکن تحت قرارداد باشگاه خود هستند و طبق مقررات فیفا حدود 8 روز قبل از جام جهانی می‌توانند به تیم اضافه شوند. نکته اینجاست که لیگ قطر به پایان رسیده، اما آنها را ترخیص نکرده‌ بودند و تاج در این باره رایزنی کرد.»
نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص گلایه‌های کی‌روش تأکید کرد: «چیزی که کی‌روش عنوان می‌کرد خارج از وظایف فدراسیون و مقررات فیفا بود، اما در مورد امکانات موادی که لازم بوده را تهیه کردیم و مشکل خاصی نداشتیم.»
یکی دیگر از بزرگ‌ترین دغدغه‌های فدراسیون فوتبال، آخرین وضعیت استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیاست. قنبرزاده در مورد شرایط این دو تیم برای حضور در آسیا گفت: «این دو تیم مشکلاتی مانند حقوقی و بدهی‌های انباشته را داشتند، اما خود باشگاه‌ها خیلی همکاری می‌کنند و در حال فعالیت هستند و با کمیته صدور مجوز حرفه‌ای هم جلسات مکرری را دارند تا این نواقص را رفع کنند. بخشی هم مربوط به فدراسیون می‌شود که تمام و کمال در خدمت باشگاه‌ها است.»
نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جلسه با فتح‌الله‌زاده برای تبلیغات محیطی توضیح داد: «قراردادی بین استقلال و سازمان لیگ وجود داشته که به مشکل خورده است. سعی می‌کنیم با گفت‌وگو و مذاکره راه حل خوبی را پیدا کنیم و مفاد قرارداد هم رعایت شود، چون اصلاً دوست نداریم مشکلات فوتبال را به دعاوی بکشانیم.»
و بالاخره موضوع VAR که هنوز فدراسیون فوتبال اطلاع‌رسانی دقیقی درباره‌اش نداشته است. همین موضوع باعث شده که اعتراض‌ تیم‌ها ادامه‌دار شود و شدت بگیرد. قنبرزاده در این رابطه توضیح داد: «سازمان لیگ در بحث داوری هیچ دخل و تصرفی ندارد و کمیته داوران در این زمینه کار می‌کند. البته در این مورد VAR می‌تواند کمک کند و موضوع دیگر سازماندهی داوران است.»
قنبرزاده در مورد شرایط تیم ملی در جام جهانی و نتایج آن گفت: «فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است، اما به نظر من اگر تیم ملی آرامش و تمرکز داشته باشد، ما شانس صعود از گروه‌مان را داریم.»


Page Generated in 0.0052 sec