printlogo


کد خبر: 258815تاریخ: 1401/8/12 00:00
درباره سردرگمی بزرگی که زیر سایه تیم ملی پنهان شد
تعیین تکلیف نایب رئیس زنان پیش از جام جهانی؟


بهناز میرمطهریان
روزنامه نگار
یکی از بلاتکلیفی‌های مهم فدراسیون فوتبال که زیر سایه جام جهانی گم شده است، وضعیت نامشخص نایب رئیس زنانی است که ماه‌ها از بازداشتگاه عنوان نایب رئیسی فدراسیون فوتبال را یدک می‌کشد. بنا به گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها، شهره موسوی، 28 فروردین سال 1401، با شکایت تعداد زیادی از فعالان حوزه رمزارز بازداشت شد. به طور مشخص اتهامات شهره موسوی مبنی بر فعالیت او در شرکتی به اسم «کینگ‌مانی» (پادشاه پول) است. او و همسرش با شکایت بیش از سه‌ هزار مال‌باخته مواجه شده و سرانجام بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان رأی به بازداشت آنها داده شد. آن‌طور که عنوان شده همسر او پیش از این دستگیر و قرار وثیقه 1800 میلیارد تومانی برایش صادر شده است. البته قبل از آنکه فروردین ماه به طور رسمی ویدیوی بازداشت نایب‌رئیس سوم فدراسیون فوتبال ایران منتشر شود، دو بار خبر بازداشت او در رسانه‌ها دست به دست چرخید که هر بار موسوی، آنها را تکذیب کرد.
او گفته بود عده‌ای چشم دیدن موفقیت‌هایش را ندارند و مدام برایش شایعه‌پراکنی می‌کنند. با وجود چنین اظهاراتی، هفتم مهر 1400 وزارت اطلاعات با صدور بیانیه‌ای بخشی از شایعات موجود درباره کینگ‌مانی و شهره موسوی را تأیید کرد. در نهایت اما با بازداشت او در فروردین ماه همین امسال، اوضاع ویژه‌ای برای فدراسیون فوتبال پیش آمد و او از همان زمان نتوانست به وظایف خود رسیدگی کند. تنها کارکرد موسوی اما این بود که بعد از عزل عزیزی‌خادم که جلسات هیأت رئیسه تنها یک قدم با از رسمیت افتادن فاصله داشت، از طریق تماس تصویری در جلسات حاضر می‌شد تا جلسه رسمی شود. این کارکرد هم البته بعد از عزل مهرداد سراجی از اعتبار ساقط شد.
حالا که انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شده و فدراسیون رئیس جدید و نواب رئیس‌هایش را شناخته، این سؤال بارها و بارها تکرار شده که چرا تصمیمی درباره نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال گرفته نمی‌شود؟ هیچکس هم به دلایل حقوقی پیچیده‌ این ماجرا حاضر به توضیح نمی‌شود. تا اینکه در نهایت احمدرضا براتی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که خود به مسائل حقوقی واقف است در این رابطه به خبرنگار ایران ورزشی می‌گوید: «خانم موسوی تاکنون در دو جلسه رسمی هیأت رئیسه غایب بوده است. در صورتی که او دو جلسه دیگر غایب باشد، بدون نیاز به تصمیم دیگری، خود به خود عزل خواهد شد. نیازی به مصوبه هیأت رئیسه هم ندارد. رئیس فدراسیون فوتبال بعد از عزل او می‌تواند تا زمان مجمع بعدی فدراسیون، سرپرست موقت انتخاب کند.» گویا قرار است سومین جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، روز شنبه (14 آبان) برگزار شود و بعید نیست تا پیش از جام جهانی و تا دو هفته دیگر چهارمین جلسه هم برگزار شود و شهره موسوی خود به خود عزل شود تا فدراسیون فوتبال درباره جانشینش هر چه سریع‌تر تصمیم‌گیری شود.
با همه اینها اما این سؤال مطرح می‌شود که تا پیش از طی شدن 4 جلسه غیبت موسوی در جلسات هیأت رئیسه، چرا به روشی که عزیزی‌خادم عزل شد، شهره موسوی را عزل نمی‌کنند تا هرچه سریع‌تر درباره این نایب رئیس تصمیم‌گیری شود؟
واقعیت این است که اعضای هیأت رئیسه دلیل محکمی برای عزل شهره موسوی ندارند و صرف بازداشت او به‌دلیل اتهاماتی که به او وارد شده، از نظر قانونی و حقوقی نمی‌توانند او را برکنار کنند. چرا که در حال حاضر هنوز دادگاهی برای موسوی تشکیل نشده و او مجرم شناخته نشده است که بتوان با تکیه بر این موضوع هم او را برکنار کرد. خود او هم که از سمت خود استعفا نمی‌دهد و بنابراین تنها راه باقی‌مانده برای تعیین تکلیف نایب رئیس زنان، همین است که 4 جلسه غیبت او در جلسات هیأت رئیسه طی و خود به خود عزل شود.

ZOOM
براتی: موسوی دو جلسه غیبت داشته

احمدرضا براتی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که خود به مسائل حقوقی واقف است در این رابطه به خبرنگار ایران ورزشی می‌گوید: «خانم موسوی تاکنون در دو جلسه رسمی هیأت رئیسه غایب بوده است. در صورتی که او دو جلسه دیگر غایب باشد، بدون نیاز به تصمیم دیگری، خود به خود عزل خواهد شد. نیازی به مصوبه هیأت رئیسه هم ندارد. رئیس فدراسیون فوتبال بعد از عزل او می‌تواند تا زمان مجمع بعدی فدراسیون، سرپرست موقت انتخاب کند.»
 


Page Generated in 0.0058 sec