printlogo


کد خبر: 258800تاریخ: 1401/8/11 00:00
دربی ما هم باید قبل از جام جهانی برگزار می‌شد
بزیک: قهرمان شوید کسی نمی‌گوید اقتصادی بازی‌ها را بردید
ادموند بزیک مهاجم سابق پرسپولیس که سابقه گلزنی در دربی پایتخت را هم دارد در خصوص شرایط تیم و بردهای اقتصادی پرسپولیس نظر جالبی را ارائه می‌دهد.

ناصر قراگزلو
خبرنگار
 
بردهای اقتصادی پرسپولیس مورد انتقاد واقع شده. در این خصوص چه نظری دارید؟
 فصل قبل هم استقلال بیشتر با بردهای اقتصادی پیروز شد و به‌عنوان قهرمانی رسید اما در پایان همه به چیزی که توجه کردند قهرمانی این تیم بود.
 من هم به‌عنوان طرفدار فوتبال به‌دنبال این هستم که تیمم زیبا بازی کند و برنده شود اما در فوتبال ایران که نتیجه‌گراست بیشتر از هر موضوعی برد و کسب سه امتیاز ارزش دارد که در حال حاضر بخوبی شاهدش هستیم به این ترتیب که تیم‌ها معمولاً با کمترین گل زده پیروز می‌شوند و با سه امتیاز از میدان خارج می‌شوند.
 پرسپولیس هم در این فصل و در مجموع یازده دیداری که به مصاف حریفانش رفته هوشمندانه بازی کرده و موفق شده در بیشتر بازی‌ها برنده از میدان خارج شود و در صدر قرار بگیرد.
در رابطه با بازی همزمان دو مهاجم خارجی پرسپولیس که خیلی کم شاهدش بودیم چه صحبتی دارید؟
 حضور دیاباته و لوکادیا بیشتر به این بستگی دارد که چه تیمی رودرروی پرسپولیس است اما صرفنظر از این موضوع به نظرم دیاباته هنوز آن قدر آماده نیست که نود دقیقه‌ای باشد.
با وجود این بعد از تعطیلات شاهد حضور همزمان دو مهاجم خارجی خواهیم بود؟
 بعد از تعطیلات که قطعاً دیاباته شرایط خیلی خوبی پیدا خواهد کرد و لوکادیا که آمادگی نسبی دارد حتماً به شرایط آرمانی نزدیک خواهد شد و در صورتی که سرمربی تیم صلاح بداند با توجه به روش تیم مقابل از دو مهاجم خارجی به شکل همزمان استفاده خواهد کرد.
قبول دارید که زوج مهاجمان خارجی پرسپولیس بهترین زوج خارجی هستند که تاکنون وارد فوتبال ایران شده‌اند؟
 اگر بحث مهاجم خارجی را در نظر بگیرید قادر هستیم که بگوییم لوکادیا و دیاباته بهترین زوج خارجی هستند که وارد فوتبال ایران شده‌اند.
 این دو مهاجم رزومه خوبی دارند و قادرند که برای هر خط دفاعی مشکل‌ساز شوند و از سد آنها بگذرند.
در خصوص کیفیت دربی که بعد از جام جهانی شاهدش خواهیم بود چه نظری دارید؟
 در ابتدا دوست دارم در این خصوص حرف بزنم که ‌ای کاش دربی قبل از جام جهانی برگزار می‌شد و به بعد از جام جهانی موکول نمی‌شد. چه بسا که ما شاهدیم لیگ کشورهای صاحب فوتبال یک هفته تا نهایتاً ده روز قبل از جام جهانی تعطیل خواهد شد با وجود این ما باید بپذیریم که فوتبال ما نسبت به کل دنیا متفاوت است به همین دلیل مدت‌ها قبل از جام جهانی لیگ‌مان را تعطیل کرده‌ایم تا برای جام جهانی آماده شویم در حالی که شاهدیم بعضی از لژیونرهایمان در اروپا بازی می‌کنند. مثلاً ما طارمی بهترین مهاجم تیم ملی‌مان و بقیه لژیونرهایمان را در اختیار نداریم چون آنها مشغول بازی در لیگ‌های مختلف اروپایی هستند و با قدرت هم لیگ‌های آنها در جریان است.
بازی با دو تیم نیکاراگوئه و تونس را در راه آماده‌سازی تیم ملی کشورمان چگونه ارزیابی می‌کنید؟
من فکر می‌کنم ای‌کاش می‌توانستیم به نسبت تیم‌هایی که با آنها همگروه هستیم شبیه‌سازی بهتری انجام می‌دادیم و مثلاً با تیمی مانند ایرلند بازی ‌کنیم که شباهت زیادی به فوتبال ولز دارد اما به هر حال وقتی بعضی از مشکلات را درک می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که حتماً فدراسیون ما با محدودیت‌ها و مشکلاتی مواجه بوده که نتوانسته تیم‌های دیگری را در نظر بگیرد.


Page Generated in 0.0048 sec