printlogo


کد خبر: 258775تاریخ: 1401/8/11 00:00
انوشیروانی: انتخابات وزنه برداری باید قبل از مجمع آسیا برگزار شود
میراث‌دار بدهی‌های‌ میلیاردی شدیم

رضا عباسپور
روزنامه‌نگار
 چند سالی بود که اهالی رسانه و مطبوعات به واسطه بی‌اعتنایی سیستم مدیریتی ضعیف گذشته با مجموعه مدیریتی و فنی وزنه‌برداری ایران قهر کرده بودند. قهری که مقصر اول و آخرش تیم مدیریتی بود که در دوره طولانی‌مدت حضورشان در رأس هرم این مجموعه، به واقع هیچ ارزش و اهمیتی برای اهالی قلم و خبرنگاران فعال این حوزه قائل نبود. اما روز گذشته پس از حضور سجاد انوشیروانی سرپرست جوان و پرانرژی فدراسیون وزنه‌برداری در این مجموعه سرانجام نخستین نشست رسانه‌ای این فدراسیون در تالار وزنه‌برداری ایرانیان برگزار شد. نشستی پربار که با استقبال خوب خبرنگاران تخصصی این حوزه و همراهی حسین مقامی سرپرست دبیری، بهداد سلیمی سرپرست نایب رئیسی، بدرالملوک کهرنگی سرپرست نایب رئیسی بانوان، کوروش باقری مدیر تیم‌های ملی و سعید علی‌حسینی سرمربی تیم ملی بزرگسالان مواجه شد. نشست خبری که از صفر تا صد معضلات، مشکلات، نقایص و کمبودهای فراوان به ارث رسیده از مدیریت قبلی وزنه‌برداری در آن بازگو شد تا مسئولان ورزش کشور بدانند حال و روز این روزهای تاریخ‌سازترین رشته المپیکی ایران در مسیر کسب سهمیه المپیک پاریس چگونه است. در این نشست اگرچه تک تک اعضای تیم مدیریتی و فنی وزنه‌برداری صبورانه پاسخگوی سؤالات اصحاب رسانه بودند، اما سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون بیش از بقیه حاضرین ضمن پاسخ به سؤالات، بخشی از برنامه‌های خود برای ارتقای جایگاه وزنه‌برداری را نیز تشریح کرد.

بدهی‌های میلیاردی زمینگیرمان کرده است!
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در ابتدای گفت‌و‌گوی خود با اصحاب رسانه از بدهی‌های میلیاردی گلایه دارد که از تیم مدیریتی قبلی وزنه‌برداری به آنها به ارث رسیده است: «بدهی‌های سنگین باقی‌مانده از قبل ما را زمینگیر کرده است! یک قلم از این بدهی‌های سنگین بدهی 7/4 میلیارد تومانی است که از گذشته باقی مانده و به ما به ارث رسیده است. شرکت توسعه هم به همین دلیل قرارداد ما را تمدید نمی‌کند. الان ما بدون قرارداد اینجا هستیم و همین خودش قطعاً تبعات سنگینی را برای وزنه‌برداری به‌دنبال دارد. همین‌طور بدهی ۳ میلیاردی به اداره مالیات داریم که در حال مذاکره برای کاهش جریمه‌ها هستیم. حتی بدهی مالیاتی پرسنل وزنه‌برداری هم در این چند سال پرداخت نشده. بزرگترین بدهی ما به استان‌هاست که بسیار در این بخش فقیر هستیم. آن هم در استان‌هایی که سرمایه‌دار هستند، اما ذره‌ای توجه و امکانات به وزنه‌برداری تعلق نگرفته. وقتی به سالن‌ها سر می‌زنیم، شرم‌آور است. هیچ خانواده‌ای حاضر نمی‌شود فرزندش را برای ورزش به این سالن‌ها
بفرستد.»
 در حال رایزنی برای جذب منابع مالی هستیم
انوشیروانی می‌گوید: «با تعدادی از نمایندگان مجلس برای بودجه جلسه مهمی داریم چون واقعاً مشکل داریم. هیچ رایزنی و مذاکره‌ای با صاحبان صنعت در استان‌ها نشده که حداقل به وزنه‌برداری خود استان کمک شود. برای حل مشکل وزنه‌برداری به دفتر ریاست‌جمهوری رفتیم و به ما گفتند در این دو دهه تا فدراسیون گلف برای حل مشکلات و رایزنی برای بودجه به دفتر ریاست‌جمهوری آمده اما وزنه‌برداری هرگز نیامده و این عجیب است!
شما همین فدراسیون را ببینید، خوابگاه‌ها را ببینید شرایط چقدر بد است. حتی برای اینترنت در مجموعه مشکل داریم. در سیم‌کشی و لوله‌کشی هم همین شرایط بد در این مجموعه حاکم است.»
 
 انتخابات وزنه‌برداری باید دی‌ماه برگزار شود
انوشیروانی درباره حضور بزرگان این رشته و برگزاری انتخابات نیز تأکید دارد: «قهرمانان نسل‌های مختلف حضور دارند که مسئولیت‌های مختلفی دارند و همدل هستند و برای کمک آمده‌اند. معتقدیم باید از همه ظرفیت‌های وزنه‌برداری استفاده کنیم. همه دوستان برند هستند و باید از همه آنها استفاده کرد. انتخابات در اختیار وزارت ورزش است و ما فقط امانتدار هستیم. اما قطعاً من با قدرت برای کرسی ریاست در این انتخابات ثبت‌نام می‌کنم. برای آسیا برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در آسیا کرسی داشته باشیم اما لازمه آن این است که انتخابات سریع‌تر برگزار شود. اگر می‌خواهیم در آسیا کرسی بگیریم و به ما جایگاه بدهند با تأکید کنفدراسیون آسیا، باید تا ۱۵ دی ماه تکلیف فدراسیون مشخص شود. شخص به شخص ارتباط می‌گیریم و رایزنی می‌کنیم تا آرای لازم را بگیریم. با مجوز وزارت ثبت‌نام برای کمیسیون‌ها برگزار می‌شود تا مقدمات انتخابات میسر شود. خودم نیز برای انتخابات قطعاً کاندیدا خواهم شد.تلاش کردیم جمالی و جهانفکریان را برگردانیم ولی نشد.»

ZOOM

انوشیروانی درخصوص بازگرداندن پریسا جهانفکریان و یکتا جمالی به کشور می‌گوید: «تلاش‌هایی برای بازگرداندن این دو داشتیم اما آنها تصمیم خود را گرفته‌اند و پاسخگو نیستند. حتی وزارت ورزش و دستگاه‌های امنیتی نیز ورود کردند اما میسر نشد. رفتن این دو اتفاق معکوس بود. در وزنه‌برداری زنان باید ابتدا زیرساخت‌ها را از استان‌ها مهیا می‌کردیم تا وزنه‌برداری زنان کار را شروع کنند اما بدون این تمهیدات تیم ملی تشکیل دادیم و حالا بعد از چند سال تازه در حال مهیای امکانات هستیم. هنوز در برخی از استان‌ها هالتر نداریم. در وزنه‌برداری زنان از پله ۱۰ شروع کردیم و حالا برگشته‌ایم از پله یک شروع کنیم. اما قطعاً برای آنها فضاهای مورد نیاز فراهم می‌شود.»
 


Page Generated in 0.0047 sec