printlogo


کد خبر: 258768تاریخ: 1401/8/11 00:00
کاروالیال: ای کاش مهدی زودتر به اروپا می‌آمد
مراقب نیش طارمی باشید

مارکا روز گذشته با گزارش مفصلی درباره مهدی طارمی به استقبال بازی شب گذشته پورتو – اتلتیکو مادرید رفت. پیشرفت طارمی در پورتو او را به جایگاهی رسانده که حریفان نگران او هستند و روی او حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.
بازی شب گذشته با هر نتیجه‌ای به پایان رسیده باشد، طارمی حتی پیش از آن توانسته بود تأثیرش در صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان را با 4 گل و دو پاس گل نشان بدهد.
مارکا که به طارمی لقب جالب «خاویار ایرانی» داده، برای شناخت بهتر او سراغ کارلوس کاروالیا رفته؛ مربی ریوآوه که برای اولین بار او را به فوتبال اروپا معرفی کرد.
کاروالیال درباره ستاره این روزهای پورتو گفت: «او بازیکن خیلی کاملی است؛ بازیخوانی خوبی دارد، پاس گل می‌دهد، کیفیت، تمام‌کنندگی و سرعت دارد. او بازیکن کندی به نظر می‌رسد، ولی بسیار سریع است. او با وجود اندام تنومندش مثل یک مار نیش می‌زند. او مثل یک شکارچی است و در انتقال تهاجمی پورتو نقش خیلی مهمی دارد.»
کاروالیال درباره آشنایی‌اش با طارمی گفت: «من او را می‌شناختم و اعتقاد زیادی به او داشتم، چون بازی‌های ایران با هدایت کی‌روش را دنبال می‌کردم. به مدیر ورزشی ریوآوه گفتم که این همان بازیکنی است که لازم داریم و او را متقاعد کردیم که پیشنهادمان را بپذیرد. او می‌خواست که در اروپا بازی کند و چند پیشنهاد دیگر هم از پرتغال گرفته بود، ولی اصرار ما نتیجه داد.»
مربی فعلی الوحده امارات اضافه کرد: «او تمام ویژگی‌های موفقیت در اروپا را داشت. ظرفیت فنی او با تمام احترام بالاتر از ریوآوه بود. او فقط نیاز به زمان کمی برای شناخت محیط و آشنایی با انتقال دفاعی تیم داشت. او خیلی زود با تیم خو گرفت و فصل فوق‌العاده‌ای داشت. او مهاجمی بود که بیشترین دوئل‌ها را از مهاجمان می‌برد و با 18 گل آقای گل شد. من می‌خواستم او را با خودم به براگا ببرم، ولی او دوست داشت در لیگ قهرمانان بازی کند و به پورتو رفت. تصمیم او برای من قابل درک بود.»
کاروالیال در تشریح سبک بازی طارمی گفت: «او بسیار باهوش و زیرک است. او توانایی بالایی در آنالیز بازی دارد و بخوبی فضاهای خالی را پیدا می‌کند.»
او شگفت‌زده است که چطور طارمی در فهرست فروش‌های گرانقیمت پورتو نبوده: «این عجیب است که او بعد از زدن 60 گل و 42 پاس گل در 112 بازی هنوز در جمع فروش‌های گرانقیمت پورتو نیست. فکر می‌کنم طارمی به اندازه کافی قدر ندیده است. شاید به این خاطر که او در 27 سالگی و خیلی دیر به اروپا آمد. اگر در 22 سالگی به ریوآوه و در 24 سالگی به پورتو می‌رفت، حالا در انگلیس، ایتالیا یا اسپانیا بازی می‌کرد.»
با این حال کاروالیا احتمال یک انتقال بزرگ را منتفی ندانست: «در فوتبال امروز گلزنان بزرگ زیادی وجود ندارند. برای همین فکر می‌کنم که او حتی در 30 سالگی می‌تواند به یک باشگاه بزرگ برود، هرچند پورتو هم یک باشگاه بزرگ است. نمی‌دانم در فکر او چه می‌گذرد چون با او صحبت نکرده‌ام، ولی می‌دانم که در گذشته آرزوی بازی در انگلیس و اسپانیا را داشت.»
طارمی بعد از بازی با اتلتیکو، چهار بازی فشرده دیگر با پورتو دارد و بعد از آن به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود. او با این فرم می‌تواند برای حریفان ایران در جام جهانی هم مهره خطرناکی باشد و تیم‌های انگلیس، ولز و امریکا از حالا نگرانند که نیش این مار بر تن‌شان بنشیند.
 


Page Generated in 0.0061 sec