printlogo


کد خبر: 258737تاریخ: 1401/8/11 00:00
استقلال و نساجی؛ یک فینال با دو قهرمان
جان بده، جام نده

تردید نکنید استقلال بیش از نساجی دوست دارد برنده این جام باشد. هر چند که پیروزی در این میدان برای حمید مطهری و شاگردانش یک دستاورد فراموش‌نشدنی است اما رسیدن به قهرمانی این جام که با همین تک بازی مشخص می‌شود برای استقلال بسیار استراتژیک و پراهمیت است. مجموعه کنونی استقلال که مدیرانش تغییر کرده‌اند عمیقاً دوست دارند در هفته‌های آغازین فعالیت خود صاحب جام قهرمانی شوند و با امیدواری بیشتری لیگ را ادامه دهند و البته با خیال آسوده راهی تعطیلات پیش رو شوند.
ریکاردو ساپینتو نیز اگر برنده این جام باشد لااقل به یکی از چهار جامی که در بدو ورودش به استقلال وعده داده بود، دست خواهد یافت و بار روانی کمتری روی دوش او سنگینی خواهد کرد. ساپینتو خوب می‌داند که دستیابی به این جام تا چه اندازه در تحکیم جایگاه او میان هواداران استقلال اثر‌گذار است به همین دلیل او همه تلاشش را به کار خواهد بست تا برنده سوپر جام باشد.
مرد عصبی پرتغالی برای رسیدن به این مهم ابزار کافی را در اختیار دارد و در حقیقت هیچ چیز برای رسیدن به اولین جام کم نیست. او جمعی از بهترین‌های فوتبال ایران را در کنار خود دارد. از سیدحسین حسینی که این روزها با کلین‌شیت‌هایش می‌درخشد تا داسیلوا، محبی، قایدی و خیلی‌های دیگر که با درخشش در ترکیب استقلال نشان دادند لیاقت پوشیدن این پیراهن را دارند.
نتایج استقلال نیز از ابتدای لیگ تا کنون به گونه‌ای بوده که می‌توان با حداکثر خوش باوری به سمت و سوی اولین جام با سرمربی جدید یورش برد. استقلال به جز نبرد اول با سپاهان که منجر به شکست شد، در باقی بازی‌ها امتیازگیری مناسبی داشت.
هر چند که استقلال در لیگ صدرنشین نیست اما به گواه بسیاری از کارشناسان اگر پنالتی‌های این تیم گرفته می‌شد، چه بسا استقلال با فاصله امتیازی قابل توجهی در قیاس با پرسپولیس در صدر جدول حضور داشت.
همه این موارد نشان‌دهنده شایستگی بیشتر استقلال نسبت به نساجی برای رسیدن به جام قهرمانی است اما باید باور داشت که این تیم شمالی نیز فصل پیش تنها تیمی لقب گرفت که موفق شد استقلال را به زانو درآورد و اجازه ندهد جام حذفی را هم صاحب شود.

ZOOM
روزبه چشمی
نقش روزبه چشمی به عنوان تک هافبک دفاعی استقلال در میدان بازی با نساجی بسیار پررنگ است. چشمی در نقطه‌ای بازی می‌کند که اگر اندک اشتباهی مرتکب شود، هافبک‌ها و حتی مهاجمان نساجی می‌توانند از این منقطه به استقلال ضربه مهلکی وارد کنند. چشمی نه فقط برای موفقیت استقلال بلکه برای نشان دادن توانایی‌های خود به سرمربی تیم ملی باید این بازی را عمیقاً جدی بگیرد و تیمش را به سمت دستیابی به جام سوق دهد. استقلال با داشتن چشمی در پست هافبک دفاعی تا حد زیادی خیالش راحت است اما به هر حال لازم است که چشمی با هوشیاری حداکثری مقابل بازیکنان نساجی بایستد و حتی یک اشتباه کوچک نیز مرتکب نشود. یک چشمی روی فرم و آماده استقلال را برای رسیدن به موفقیت یاری خواهد کرد.
 


Page Generated in 0.0053 sec