printlogo


کد خبر: 258735تاریخ: 1401/8/11 00:00
هم به جام‌جهانی می‌رسد، هم به لیگ اروپا
جهانبخش با 4 بخیه مقابل لاتـــــزیو


امیر اسدی
روزنامه نگار
بازی فاینورد مقابل اشتورم‌گراتس در لیگ اروپا، برای علیرضا جهانبخش و هم‌تیمی‌هایش تلخ تمام شد. جایی که فاینورد مقابل رقیب اتریشی خود با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. این شکست وقتی تلخ‌تر شد که بدانیم فاینورد در بازی رفت با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسیده و ستاره ایرانی در آن بازی دو گل زیبا به ثمر رسانده بود. جهانبخش برای بازی برگشت در ترکیب اصلی فاینورد قرار گرفت و تا دقیقه 60 در زمین بود اما برخورد با دروازه‌بان اشتورم‌گراتس باعث شد تا او تعویض شود.‌ برخورد علیرضا با جورج سیبنهاندی اتریشی به حدی شدید بود که جهانبخش مجبور شد از زمین خارج شود و برای مداوا به رختکن برود. آهنی که زیر استوک‌های دروازه‌بان اشتورم‌گراتس وجود داشت، با دستان جهانبخش برخورد کرد و باعث شد تا انگشت اشاره او آسیب ببیند.
این اتفاق برای ستاره تیم ملی ایران به خیر گذشت. اما اصل ماجرا چه بود. او در یک صحنه برای تصاحب توپ به سمت دروازه اشتورم‌گراتس رفت که با دروازه‌بان حریف برخورد کرد. یک لحظه در دستش احساس درد داشت و بعد دید انگشت اشاره و بخشی از مچش آسیب دیده است. بلافاصله از زمین خارج شد و کادر پزشکی فاینورد هم سریعاً وضعیت او را بررسی کردند تا مشکلی برایش به وجود نیاید.
جهانبخش بعد از این برخورد مجبور شد به انگشت اشاره دست خود بخیه بزند. چون دروازه‌بان حریف از کفش‌هایی استفاده می‌کرد که کف آن آهنی بود و همین برخورد باعث شد تا انگشت اشاره جهانبخش 4 بخیه بخورد. علیرضا الان شرایط خوبی دارد و اواخر هفته بخیه‌ها را می‌کشد تا بدون مشکل بتواند برای فاینورد بازی کند. او این روزها با دستی بانداژ شده در تمرینات فاینورد حضور دارد.
 بازی این هفته فاینورد مقابل کامبور به تعویق افتاد و به همین دلیل جهانبخش فرصت بیشتری دارد تا به آمادگی برسد. او در روزهای اخیر هم کنار سایر بازیکنان تمرین کرده و خود را آماده بازی پنجشنبه مقابل لاتزیو می‌کند. به نظر می‌رسد مشکل خاصی ندارد که نتواند برای فاینورد بازی کند. الان همراه تیم تمرین می‌کند و برای بازی پنجشنبه مقابل لاتزیو هم مشکلی ندارد. اگر مربی صلاح بداند می‌تواند در ترکیب فاینورد قرار بگیرد. از طرفی فاینورد بازی حساسی هم پیش رو دارد و امیدوار است با پیروزی مقابل رقیب قدرتمند ایتالیایی بتواند به مرحله دوم رقابت‌ها صعود کند. فاینورد برای رسیدن به این هدف فقط باید سه امتیاز را بگیرد و این تنها هدف آنها در بازی روز پنجشنبه است.
 بعد از آسیب‌دیدگی جهانبخش، نگرانی‌هایی درباره او به وجود آمد. برخی بر این باور بودند که شاید جهانبخش نتواند در جام جهانی 2022 برای تیم ملی ایران بازی کند. علیرضا اما تمام نگرانی‌ها را برطرف کرده و اکنون مثل قبل در حال انجام تمرینات گروهی است. بعد از این آسیب‌دیدگی خیلی‌ها نگران وضعیت علیرضا بودند و پیغام‌های فراوانی برایش فرستادند. او اما همین هفته هم می‌تواند در لیگ اروپا برای فاینورد بازی کند. بنابراین مشکلی از این بابت وجود ندارد و جهانبخش هم انگیزه فراوانی دارد تا سومین حضور در جام جهانی را تجربه کند. این نکته را هم نباید فراموش کرد که کادر پزشکی تیم ملی همه روزه با جهانبخش در ارتباط بودند، وضعیتش را جویا شدند و نگرانش بودند. علیرضا امیدوار است بتواند بهترین بازی‌ها را در ترکیب تیم ملی به نمایش بگذارد و همراه سایر بازیکنان نتایجی درخشان کسب کنند.
 


Page Generated in 0.0058 sec