printlogo


کد خبر: 258721تاریخ: 1401/8/11 00:00
در مورد صدرنشین جذاب بوندس لیگا
جادوی اونیون برلین ادامه دارد

فرخ حسابی
روزنامه نگار
می گفتند که خیلی طول نمی‌کشد و البته خیلی هم طول نکشید. اونیون برلین 48 روز در صدر جدول بود تا اینکه توسط بایرن مونیخ به پایین کشیده شد، همان‌طور که می‌شد حدس زد.
برد 6-2 بایرن مقابل ماینتس و برگزاری بازی این تیم در روز شنبه یعنی یک روز زودتر از اونیون، باعث این جابه‌جایی در جدول شد. این بار اونیون مجبور بود از رتبه دوم شروع کند و برای برگشتن به صدر جدول بجنگد و آنها برای این کار آماده بودند.
حتی در هفتمین دقیقه از وقت‌های تلف شده بازی هم آنها آماده بودند، زمانی که دانیو دوکی گل زد و برد 2-1 اونیون مقابل گلادباخ را رقم زد. این گل باعث شادی بی‌اندازه در ورزشگاه الته فورستری شد و دوباره آنها را به صدر جدول بوندس لیگا بازگرداند، درست یک روز بعد از آنکه به نظر می‌رسید دوران خوشی و افتخار آنها در صدر جدول به پایان رسیده است. اما این تیم نشان داده که قصد دارد رویاهای بزرگی را به واقعیت تبدیل کند.
رویاپردازی در عین هوشیاری وضعیت اونیون در حال حاضر است، همین هوش و آگاهی آنها بود که کمک کرد یک پیروزی دیگر را در این فصل خارق‌العاده برای خود رقم بزنند. مونشن گلادباخ می‌توانست برد را از اونیون بگیرد اما هوش اورس فیشر سرمربی تیم و اراده آنها مانع این اتفاق شد.
کریستوفر کرامر مدافع گلادباخ در توصیف گیجی و اشتباه دسته‌جمعی تیمش در دریافت گل روی ضربه ایستگاهی لحظات آخر این‌طور گفت: «فقط باید بیدار و هوشیار باشید.»
اونیون در نیمه اول عملکرد خوبی نداشت اما در نیمه دوم به خود آمد و بخوبی از موقعیت‌ها بهره برد. هرچه زمان جلوتر رفت این احساس بیشتر به وجود آمد که گلادباخ در مهار موج حملات حریف به دردسر خواهد افتاد. وقتی دقیقه 86 گل اونیون به‌دلیل آفساید میلیمتری مردود اعلام شد هواداران این تیم فکر می‌کردند که به آنها خیانت شده است و این احساس به آنها دست داده بود که صدرنشینی را به طور کامل از دست داده‌اند، در نیمه اول هم یک گل اونیون به‌دلیل خطا از سوی VAR مردود اعلام شد. با این حال یک لحظه بزرگ دیگر را در آستین خود داشت.
دنیل فارکه، سرمربی گلادباخ بعد از بازی با ناراحتی گفت: «ما هفتاد هشتاد دقیقه خوب بودیم.» او اغراق نمی‌کرد اما این همان کاری است که اونیون انجام می‌دهد. آنها نیازی به کنترل تمام عیار بازی یا ایجاد موقعیت‌های فراوان ندارند. اونیون تیمی نیست که توپ و میدان را در اختیار بگیرد اما آنها یک تیم خوب به معنای واقعی هستند. هوش و خونسردی اونیون شاید حتی مهم‌تر و تأثیرگذارتر از تلاش تمام عیارشان برای رسیدن به موفقیت است.
آنها یکی از همین لحظات را پنجشنبه شب گذشته نیز داشتند، جایی که یک برد خانگی نزدیک مقابل براگا به دست آوردند تا در آستانه صعود به مرحله حذفی لیگ اروپا قرار بگیرند. 72 ساعت بعد، دوباره در همان ورزشگاه، همان کار را تکرار کردند.
قهرمانان زیادی در ترکیب اونیون در بازی مقابل گلادباخ حضور داشتند. از زنندگان دو گل تیم یعنی دوک و کوین بررنس تا پنج بازیکن تعویضی که به گفته فیشر همگی به حرکت رو به جلوی تیم کمک کردند. حالا شاید حرف آن دسته از تیم‌های انگلیسی که فصل گذشته با افزایش تعداد تعویض‌ها به‌شدت مخالفت می‌کردند و معتقد بودند این موضوع فقط به تیم‌های بزرگ کمک می‌کند، بیشتر مسخره به نظر بیاید.
هر روز شایعات بیشتری در مورد اینکه جادوی اونیون قرار است گرفته شود منتشر می‌شود. این شایعات به علاقه باشگاه‌های بزرگ به بازیکنان خوب اونیون اشاره دارد مثلاً اینکه بارسلونا خواهان رانی خدیرا در ژانویه شده است. مدیر ورزشی اونیون در واکنش به این خبر به شوخی گفت: «اگر ما بتوانیم بازیکنی به بارسلونا ترانسفر کنیم یعنی وارد مرحله جدیدی از زندگی حرفه‌ای خود شده‌ایم.»
البته که همه چیز به مدیریت و برنامه‌ریزی معقولانه مربوط می‌شود اما نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که جادویی در این تیم وجود دارد. فیشر که معمولاً آرام و متین است بعد از گل دقیقه 97 و برد تیمش در حالی که نفس نفس می‌زد گفت: «این یک جنون است.» گاهی اوقات حتی قهرمانان داستان نیز خودشان اسیر لحظاتی باورنکردنی می‌شوند.


Page Generated in 0.0054 sec