printlogo


کد خبر: 258717تاریخ: 1401/8/11 00:00
منچسترسیتی- سویا، ساعت 23:30
چالش گواردیولا و آمارهای دست نیافته

منچسترسیتی در بازی خانگی امشب مقابل سویا هدفی جز حفظ رکورد شکست‌ناپذیری و بهبود آمار ندارد. از صدرنشینی در گروه G مطمئن شده و حریف هم به لیگ اروپا رفته است.
سیتی یکی از پنج تیمی است که در لیگ قهرمانان این فصل شکست نخورده و بعد از سه پیروزی دو تساوی بدون گل مقابل کپنهاگن و دورتموند داشته. تساوی هفته قبل که یک بار دیگر در آن ریاض محرز پنالتی خراب کرد، حکم به صدرنشینی سیتی و صعود دورتموند داد تا 16 آبان رقبای خود در مرحله یک‌هشتم‌نهایی را بشناسند.
تیم پپ گواردیولا در نبود ارلینگ هالند با یک گل از سد لسترسیتی گذشت و فاصله‌اش با آرسنال صدرنشین حفظ شد. اگرچه این بازی اهمیتی ندارد اما پپ گواردیولا برای بازی‌های سخت داخلی قبل از جام جهانی نیاز دارد نتیجه مثبتی در آن بگیرد. سیتی در اولین بازی مرحله گروهی 4 بر صفر سویا را برده و با آمار 81 درصد پیروزی خانگی در لیگ قهرمانان با مربیگری گواردیولا احتمال پیروزی‌اش در این بازی نیز زیاد است.
خورخه سمپائولی روی نیمکت سویا جای خولن لوپتگی را گرفته اما تیم در هفت بازی دو برد، سه تساوی و دو باخت داشته و این یعنی هنوز به ثبات نرسیده است. این تیم از 12 بازی در لالیگا 10 امتیاز گرفته و به منطقه سقوط رفته، جایگاهی که برای تیم چهارم سه فصل اخیر لالیگا غیرقابل تصور است. حالا برای بازگشت به لیگ اروپا آماده می‌شوند که با شش قهرمانی در آن رکورددار هستند، سویا هر سه بازی خود برابر منچسترسیتی را باخته و در شش بازی خارج از خانه آخرش در لیگ قهرمانان پیروز نشده.
 
اخبار تیمی
به گفته گواردیولا، هالند امشب بازی نمی‌کند اما امیدوار است به بازی شنبه مقابل فولام برسد. کول پالمر وضعیت مبهمی دارد اما کایل واکر و کالوین فیلیپس دوران ریکاوری را سپری می‌کنند. سرخیو گومس بعد از محرومیت در بازی هفته قبل می‌تواند در دفاع چپ بازی کند. اگر کوین دبروین، رودری یا ایلکای گوندوغان استراحت کنند، برناردو سیلوا به خط میانی می‌رود و محرز و فیل فودن برای بازی در خط حمله رقابت دارند.
خسوس کورونا، بال مکزیکی سویا در حال درمان پای شکسته خود است و جام جهانی را هم از دست می‌دهد ضمن اینکه تانگوی نیانزو و یوسف النصیری به‌دلیل مصدومیت بازی نمی‌کنند. هافبک سابق سیتی، فرناندو درگیر ویروس شده و ایوان راکیتیچ و خوان جردن گزینه‌های سمپائولی برای وسط زمین هستند.
 
ترکیب احتمالی
منچسترسیتی: اورتگا؛ کانسلو، دیاز، آکه، گومس؛ برناردو، رودری، گوندوغان؛ فودن، آلوارس، گریلیش
سویا: دمیتروویچ؛ ناباس، گودلی، مارکائو، آکانیا؛ راکیتیچ، جردن؛ یانوزای، ایسکو، گومس؛ میر


Page Generated in 0.0058 sec