printlogo


کد خبر: 258716تاریخ: 1401/8/11 00:00
معامله‌‌ای دو سر سود برای تن‌هاخ و دخئا

برای یک مربی فوتبال داشتن دروازه‌بان قابل اعتماد از نان شب هم واجب‌تر است و اریک تن‌هاخ سرمربی منچستریونایتد هم از این قاعده مستثنی نیست. داوید دخئا هم دقیقاً دارد نیاز سرمربی هلندی در این حوزه را برطرف می‌کند. با حضور این مرد اسپانیایی در چهارچوب دروازه‌ شیاطین سرخ، تن‌هاخ دروازه‌بانی دارد که هم به روزهای اوج توپ‌گیری‌اش برگشته، هم در بازی با پاهایش تبحر پیدا کرده و به همین دلیل به دروازه‌بانی قابل اعتماد برای مربی‌اش تبدیل شده است. به اوج برگشتن دخئا نه تنها یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم تن‌هاخ در ساختار دفاعی من‌یونایتد را برطرف کرده است بلکه مربی هلندی را به کمک گرفتن از سنگربان اسپانیایی‌اش به عنوان یک بازیساز در خط دفاعی تیم امیدوار کرده است. دخئا دارد وارد ماه‌های پایانی قراردادش در اولدترافورد می‌شود و در حالی که شایعاتی درباره آینده‌اش وجود داشت، مقابل وستهم واکنش‌هایی را به نمایش گذاشت که ناجی شیاطین سرخ شد و به تبع آن از تعداد موافقان خروجش از اولدترافورد کاست.
خبرهایی از اسپانیا به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه لوئیس انریکه سرمربی تیم ملی این کشور، نام دخئا را در فهرست اولیه بازیکنان دعوت شده به اردوی این تیم برای حضور در جام جهانی قرار نداده و ترجیح داده 5 دروازه‌بان دیگر را دعوت کند. از آخرین باری که دخئا در ترکیب اصلی تیم ملی اسپانیا بازی کرد، دو سال می‌گذرد و البته تصمیم انریکه برای از دست دادن اعتمادش به سنگربان من‌یونایتد بعد از اشتباه مرگباری که در لیگ ملت‌های اروپا مقابل اوکراین در ماه اکتبر سال 2020 مرتکب شد، منطقی بود.
در همین حال تن‌هاخ هم به خاطر میدان دادن به دخئا در ترکیب اصلی من‌یونایتد تحت فشار بود اما او با حفظ اعتمادش به دروازه‌بان سابق اتلتیکومادرید به او فرصتی برای پاسخ دادن به منتقدانش داد. تن‌هاخ دوباره به دخئا اعتماد کرد و دخئا هم جواب اعتمادش را داد تا معامله‌ای دو سر برد شکل بگیرد که یک طرف آن تقویت ساختار دفاعی شیاطین سرخ و طرف دیگرش بازگشت دخئا به برنامه‌های انریکه باشد.


Page Generated in 0.0054 sec