printlogo


کد خبر: 258715تاریخ: 1401/8/11 00:00
میلان- سالزبورگ، ساعت 23:30
روسونری نباید ببازد

میلان برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان فقط باید در بازی امشب در سن‌سیرو به رد بول سالزبورگ نبازد. صدر جدول گروه E به چلسی رسیده و روسونری اگر شکست نخورد، به‌عنوان تیم دوم صعود می‌کند.
میلان بعد از چهار برد متوالی در سری A هفته قبل به کرواسی رفت و با چهار گل میزبانش، دیناموزاگرب را در هم کوبید تا اوضاعش امیدوارکننده شود.
اما استفانو پیولی برای بازی این هفته در زمین تورینو تغییرات زیادی ایجاد کرد و تیمش برای نخستین بار بعد از 17 بازی خارج از خانه باخت تا به رده سوم و شش امتیازی ناپولی صدرنشین بلغزد.
حالا با یک تساوی بعد از 9 سال طولانی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان می‌رسند. البته هر اتفاقی رخ دهد، میلان در سال 2023 در اروپا هست چون نمی‌تواند چهارم شود.
 اما با نخستین برد متوالی بعد از 11 سال از حضور در قرعه‌کشی دوشنبه آینده مطمئن می‌شوند. میلان از 12 بازی با تیم‌های اتریشی تنها یک باخت داشته و هیچ تیم اتریشی در سن‌سیرو به پیروزی نرسیده. سالزبورگ یک بار در سال 1994 در این ورزشگاه بازی کرده که به تیم در اوج میلان 3 بر صفر باخته.
سالزبورگ اما تیم پرانگیزه‌ای است؛ ماتیاس یایسل از بازیکنان خود خواسته در جوزپه مه آتزای باشکوه برنده این فینال باشند.
تیم همیشه قهرمان اتریش تا قبل از باخت 2 بر یک هفته گذشته مقابل چلسی در این گروه شکست نخورده بود اما خودش را جمع و جور کرد و در بوندس‌لیگای اتریش هارتبرگ را برد، نوآه اوکافور سوییسی تنها گل این بازی را زد.
این بازیکن 22 ساله یکی از چندین بازیکن زیر 23 سال سالزبورگ است که در لیگ قهرمانان برای تیم یایسل گل زده‌اند، در واقع هر 15 گل آخر این تیم را همین جوان‌ها زده‌اند علاوه بر این جوان‌ترین ترکیب اصلی مرحله گروهی لیگ قهرمانان با 22 سال و 279 روز سن به‌نام این تیم ثبت شده است. این تیم امیدوار است ماجرایش در لیگ قهرمانان ادامه داشته باشد اما خطر از دست رفتن سهمیه لیگ اروپا هم وجود دارد اگر ببازند و دیناموزاگرب، چلسی را شکست دهد.
 اخبار تیمی
پیولی که این هفته قراردادش را تا سال 2025 تمدید کرد، این اواخر با مصدومیت بازیکنان درگیر بوده و در بازی این هفته مجبور شد به چند بازیکن استراحت دهد که البته جواب نداد بنابراین اسماعیل بن ناصر و اولیویه ژیرو به ترکیب برمی‌گردند به جای تومازو پوبگا و دیووک اوریگی. ژیرو هفته قبل بیستمین گل خود در لیگ قهرمانان را زد و با 36 سال و 25 روز مسن‌ترین بازیکنی شد که به این آمار رسید.
در دفاع، فیکایو توموری بعد از محرومیت برمی‌گردد و در کنار ماتئو گابیا یا سیمون کیائر بازی می‌کند اما داویده کالابریا، الساندرو فلورنزی، الکسیس سالماکرز، مایک ماینیان و زلاتان ابراهیموویچ همچنان مصدومند.
وضعیت جونیور آدامو و اومار سولت در ترکیب سالزبورگ مبهم است اما فرناندو و نیکلاس کاپالدو به این بازی نمی‌رسند و اگر آدامو نرسد، بنجامین سسکو، ستاره آینده دار اسلوونیایی در کنار اوکافور بازی می‌کند. آندریاس اولمر 36 ساله و کاپیتان تیم هم برای بازی در دفاع چپ با مکس ووبر رقابت دارد که دومی می‌تواند در قلب دفاع هم بازی کند.
 

 


Page Generated in 0.0060 sec