printlogo


کد خبر: 258714تاریخ: 1401/8/11 00:00
یوونتوس- پاری‌سن‌ژرمن، ساعت 23:30
یکی برای صدر، یکی برای لیگ اروپا

بازی آخر یوونتوس در لیگ قهرمانان خیلی زود رسید و امشب در آلیانتس آره‌نا و در مصاف با صدرنشین گروه H، پاری‌سن‌ژرمن با این رقابت‌ها وداع می‌کند. تیم حذف شده ماسیمیلیانو آلگری در این دیدار فقط به‌دنبال صعود به لیگ اروپا است و پاریسی‌ها برای صدرنشینی مبارزه سختی با بنفیکا دارند.
یوونتوس برای اینکه کورسوی امید خود را حفظ کند باید بنفیکا را در لیسبون شکست می‌داد اما 4 بر 3 باخت و کارش در معتبرترین رقابت باشگاهی جهان تمام شد برای نخستین بار بعد از فصل 2013-2014.
یوونتوس البته سه برد و سه کلین‌شیت در لیگ ایتالیا به دست آورده تا کمی فشار از روی آلگری برداشته شود. در واقع، یووه در حالی میزبان غول پرستاره پاریسی است که سه بازی خانگی آخرش را برده و در پنج تا از شش بازی خانگی آخرش حداقل دو گل زده از طرف دیگر می‌تواند دومین تیم ایتالیایی تاریخ بعد از رم فصل 2005-2004 شود که پنج باخت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان متحمل می‌شود.
دفاع پاری‌سن‌ژرمن در هفته‌های اخیر متزلزل بوده اما به لطف مثلث هجومی ویرانگر کریستوف گالتیه، مسائل و حاشیه‌ها رنگ باخته و تیم یکه‌تازی می‌کند. قرارداد لیونل مسی، آینده کیلیان امباپه و دعوای حقوقی اخیر نیمار ماجراهای جدید پاری‌سن‌ژرمن هستند اما این سه در پیروزی 7 بر 2 هفته قبل مقابل مکابی و همچنین برد 4 بر 3 این هفته برابر تروآ درخشیدند.
تیم گالتیه باید نتیجه‌ای مشابه یا بهتر از نتیجه بنفیکا برابر مکابی بگیرد تا صدرنشینی‌اش تضمین شود ضمن اینکه در 28 مسابقه متوالی در رقابت‌های مختلف نباخته‌اند. پاری‌سن‌ژرمن که در فرانسه 2 بر یک یوونتوس را برده، در چهار بازی آخرش در مرحله گروهی چهار سال اخیر به پیروزی رسیده و در هر کدام حداقل چهار گل زده هر چند سابقه پیروزی خارج از خانه برابر بانوی پیر ندارد.
 
اخبار تیمی
امیدها برای اینکه پل پوگبا بتواند در جام جهانی برای فرانسه بازی کند کمرنگ شده و گزارش شده او در جریان ریکاوری از مصدومیت ران دچار آسیب‌دیدگی دیگری شده و بعید است قبل از اعلام اسامی تیم دیدیه دشان بتواند بازی کند. بیانکونری همچنین دوشان ولاهوویچ را نیز در اختیار ندارد و وستون مک کنی هم در جریان برد یک بر صفر این هفته مقابل لچه آسیب دید تا بر مشکلات روزافزون تیمش اضافه کند. لئاندرو پاردس، آنخل دی‌ماریا، گلیسون برمر، ماتیا دی شیلیو، فدریکو کیزا و کایو ژرژ نیز از جمله مصدومان یووه هستند اما مانوئل لوکاتلی می‌تواند در این بازی به کمک آلگری بیاید ولی دانیلو محروم است.
آن طرف اما اوضاع کاملاً متفاوت است و بخش درمان پاری‌سن‌ژرمن بعد از ترخیص دانیلو پریرا خالی شده هرچند احتمالاً روی بازیکن تیم ملی پرتغال ریسک نکنند. مارکو وراتی محرومیت را پشت سر گذاشته اما نیمار مقابل مکابی سومین اخطار خود را گرفت و محروم است. کارلوس سولر که در دو بازی آخرش دو گل برای پاریس زده، احتمالاً جای نیمار را می‌گیرد. با سیستم چرخشی که گالتیه در نظر گرفته، مارکینیوش، نونو مندز، اشرف حکیمی و فابین رویس هم به ترکیب اصلی بر می‌گردند.
 
ترکیب احتمالی
یوونتوس: شزنی؛ بونوچی، گاتی، ساندرو؛ کوادرادو، ربیو، لوکاتلی، میرتی، کاستیچ؛ کین؛ میلیک
پاری‌سن‌ژرمن: دوناروما؛ مارکینیوش، راموس، کیمپمبه؛ حکیمی، سولر، وراتی، رویس، مندز؛ مسی، امباپه


Page Generated in 0.0052 sec