printlogo


کد خبر: 258696تاریخ: 1401/8/10 00:00
خلیل‌زاده و کنعانی، بی‌گناه و سردرگم
اولتیماتوم 6 میلیاردی کی‌روش به الاهلی



امیر اسدی
روزنامه نگار
یکی دو هفته قبل بود که تصویری از کارلوس کی‌روش در کنار مدیران باشگاه الاهلی قطر، مهدی محمدنبی- نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال – و شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان مشاهده شد. کی‌روش به قطر سفر کرده بود تا با مدیران باشگاه الاهلی مذاکره کند و درباره شرایط حضور خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان در اردوهای داخلی تیم ملی ایران به توافق دست یابد. از آن روز به بعد بود که دو مدافع میانی تیم ملی به تهران آمدند و در مینی‌کمپ‌هایی که تحت نظر کی‌روش تشکیل می‌شد، شرکت کردند. آنها حتی در روزهایی که بازیکنان لیگ برتری به باشگاه‌های‌شان برمی‌گشتند، در اردو می‌ماندند و همراه با امید ابراهیمی تمرینات اختصاصی انجام می‌دادند.
بعد از مینی‌کمپ این هفته، شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان مجبور شدند به قطر برگردند و در اختیار باشگاه الاهلی باشند. نکته مهم اما این است که الاهلی تا اوایل دی‌ماه دیداری رسمی پیش رو ندارد و مشخص نیست چرا مسئولان این باشگاه خواستار بازگشت مدافعین ایرانی‌شان به دوحه شده‌اند. آن هم در شرایطی که سرمربی تیم ملی و نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال با آنها به توافق در این مورد رسیده بودند. اصل توافق هم این بود که شجاع و کنعانی تا پایان بازی‌های ایران در جام جهانی 2022 در اختیار تیم ملی باشند و بعد از آن برای همراهی الاهلی به قطر برگردند.
بر هم زدن این توافق از سوی باشگاه قطری، خشم کارلوس کی‌روش را به همراه داشته. سرمربی تیم ملی در این زمینه محق است و حرف بی‌منطقی به زبان نمی‌آورد. درست است کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده بازیکن الاهلی محسوب می‌شوند، تحت قرارداد این باشگاه هستند و تا یک هفته قبل از آغاز جام جهانی باید در اختیار باشگاه‌شان باشند اما در این زمینه توافقی صورت گرفته بود و حالا قطری‌ها زیر میز زده‌اند. آن هم در شرایطی که بازیکنان ملی‌پوش تونسی و قطری الاهلی راهی تیم‌های ملی شده و در اردوی آنها شرکت کرده‌اند.
کارلوس کی‌روش موضوع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان و عدم حضورشان در اردوی تیم ملی را به لیست نهایی هم ربط داده و مدعی شده بازیکنانی به جام جهانی می‌روند که در تمرینات شرکت کنند. ماجرا شبیه اتفاقی است که برای تیم ملی و باشگاه سپاهان در آستانه جام جهانی 2014 رخ داد و امید ابراهیمی حضور در برزیل را از دست داد. با این حال بعید است چنین سرنوشتی در انتظار خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان باشد. بخصوص که این دو از ارکان اصلی خط دفاع تیم ملی محسوب می‌شوند و احتمالاً در قطر هم در ترکیب اصلی به میدان خواهند رفت.
اولتیماتوم کی‌روش به این دو بازیکن، اولتیماتوم غیرمستقیم به باشگاه الاهلی است. وگرنه کدام بازیکن علاقه‌مند است در آستانه جام جهانی از تمرینات ملی دور باشد و به تمرینات باشگاهی برود که تا دو ماه آینده دیداری رسمی ندارد. اگر یک درصد اولتیماتوم کی‌روش عملی شود، الاهلی زیر قول و قرارش بزند و مانع از حضور این دو مدافع در اردوی تیم ملی شود و در نهایت این ماجرا منجر به خط خوردن شجاع و کنعانی‌زادگان شود، باشگاه قطری حدود 200 هزار دلار- فیفا روزانه به باشگاه بازیکن در دو سال منتهی به جام جهانی 10 هزار دلار اختصاص داده است - بابت حضور دو هفته‌ای آنها در جام جهانی متضرر می‌شود. شاید این رقم برای الاهلی رقم بزرگی نباشد اما اولتیماتوم کی‌روش می‌تواند توافق قبلی را روی میز بیاورد و دو مدافع تیم ملی با نظر باشگاه قطری به تمرینات تیم ملی اضافه شوند. جدا از مسائل مالی، کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده جزو بازیکنان کلیدی الاهلی محسوب می‌شوند و قطری‌ها هم می‌دانند آنها اگر به جام جهانی نروند، با روحیه‌ای پایین به تمرینات برمی‌گردند و دیگر بازیکنان باکیفیت سابق نمی‌شوند.

ZOOM

اگر یک درصد اولتیماتوم کی‌روش عملی شود، الاهلی زیر قول و قرارش بزند و مانع از حضور این دو مدافع در اردوی تیم ملی شود و در نهایت این ماجرا منجر به خط خوردن شجاع و کنعانی‌زادگان شود، باشگاه قطری حدود 200 هزار دلار- فیفا روزانه به باشگاه بازیکن در دو سال منتهی به جام جهانی 10 هزار دلار اختصاص داده است - بابت حضور دو هفته‌ای آنها در جام جهانی متضرر می‌شود.
 


Page Generated in 0.0047 sec