printlogo


کد خبر: 258695تاریخ: 1401/8/10 00:00
یاران سون


هومن جعفری
روزنامه نگار
کاش می‌شد جای تیم ملی کره از سینما و سریال‌های کره‌ای برایتان می‌نوشتم. باور کنید اطلاعاتم در این زمینه بیشتر قابل استناد است تا در آن زمینه! به هر حال، امروز را باید اختصاص داد به سئول‌نشینان و تلاش‌شان برای بقا در گروه H یا آخرین گروه از گروه‌های هشتگانه.
شاگردان پائولو بنتوی پرتغالی در این گروه با غنا، اروگوئه و خود پرتغال مصاف خواهند داد. این هم برای پرتغالی‌ها بساطی شده. دوره قبلی به ایران خوردند با کی‌روش و حالا به کره می‌خورند با بنتو. احتمالاً دوره بعدی با سپاهان مورایس یا استقلال ساپینتو مواجه می‌شوند که در این فقره آخر، دست‌کم خیالشان راحت‌تر است چون استاد ساپینتو قطعاً در بازی قبل، اخراج شده و نیست که لب خط برایشان به زبان مادری، دیوان ایرج میرزا را مرور کند!
به هر حال کره‌ای‌ها در جام جهانی، شایسته‌ترین نماینده آسیا هستند تا به امروز. هم از منظر 11 دوره صعود به این مسابقات و هم از منظر حضور در جمع چهار تیم نهایی که تا امروز هیچ تیم آسیایی دیگری به این افتخار دست پیدا نکرده. البته اینها خیلی هم ملاک نیست و ما همچنان قدرت برتر قاره آسیا از ازل تا ابدیم. چشم بقیه هم کور!
به هر حال برای اینکه سر و ته ستون هم بیاید و قال قصه امروز هم کنده شود عرض کنیم که کره‌ای‌ها، قصد دارند با نفرات زیر جام جهانی قطر را حسابی بترکانند. فقط یک توضیح اینکه بخش زیادی از بازیکنان کره در لیگ ولایات بازی می‌کنند یا در قاره آسیا توپ می‌زنند.
آنها لژیونرهایی دارند مثل: کیم مین جائه (ناپولی)، سون (تاتنهام)، لی جائه سون (ماینز)، هانگ هی چاون (ولورهمپتون)، هانگ این بوم و هانگ او جو (المپیاکو)، جونگ یوم (فرایبورگ)، لی کانگ این (مایورکا) و...
اگر به اسامی دقت کنید متوجه می‌شوید کره‌ای‌ها عمده کیم‌ها را برای خودشان نگه داشته‌اند و غیر از یکی، دو نفر، به آن صورت کیمی بیرون نداده‌اند!
در پایان توصیه می‌کنم جای تماشای بازی‌های تیم ملی کره بنشینید سریال نقاب یا خورشید سیاه را را ببینید و حالش را ببرید.



 


Page Generated in 0.0044 sec