printlogo


کد خبر: 258693تاریخ: 1401/8/10 00:00
رونالدو و سایر ستاره‌ها
اتوپیای زرشکی


آیسان سعیدی
روزنامه‌نگار
گروه آخر جام جهانی یک گروه متوازن است. گروهی که 4 تیم آن بیش و کم در سطح هم قرار دارند و برای همه آنها می‌توان شانس صعود قائل بود. اگرچه در این گروه‌ها همه نگاه‌ها به پرتغال خیره شده. قهرمان اروپا که با یک کریس رونالدو پا به سن گذاشته و از اسب افتاده می‌آید تا در آخرین جام جهانی احتمالی سی آر سون، یک خاطره شیرین رقم بزند. آنها پیش از این یک بار به جمع 4 تیم پایانی جام راه یافته‌اند اما این دستاورد، روح کمال‌گرای رونالدو را هرگز ارضا نمی‌کند. او در روزهای پایانی دهه چهارم زندگی‌اش به‌دنبال یک دستاورد بزرگتر است و حداقل فینال جام‌جهانی کف انتظارات اوست. رونالدو البته بعد از یک فصل تاریک و نومیدکننده به قطر می‌رود. او در منچستریونایتد تن هاخ هیچ جایگاهی ندارد و از ابتدای فصل نقش نیمکت نشینی را داشته که تنها در تایم‌های پرت بازی به میدان می‌رود. آنچه رونالدو در طول دو دهه اقتدارش در فوتبال با آن بیگانه است. کریس البته این نقش را برنمی‌تابد و بارها و بارها دلخوری‌اش را عیان کرده؛ آنچه حتی سبب خشم و برخورد تن هاخ با او شده. با وجود تمامی این مشکلات اما نمی‌توان از نام او به سادگی عبور کرد. چه بسا همین مشکلات سبب شده که رونالدو با انگیزه دوچندان به جام جهانی برود تا به همه از جمله تن هاخ ثابت کند که هنوز تمام نشده و هنوز هم همان ستاره قبلی است. وضعیت رونالدو برای فرناندو سانتوس سرمربی زرشکی‌ها یک توفیق اجباری است چه آنکه ورای بحث انگیزشی، او به واسطه نیمکت‌نشینی در یونایتد با استراحت کافی به جام جهانی می‌رود. آنچه تأثیر کلیدی در کیفیت وی در این سن و سال خواهد داشت و می‌توانیم امیدوار باشیم که یک رونالدو سرحال و قبراق را در قطر ببینیم.
اگرچه در پرتغال همه نگاه‌ها خیره به رونالدو است اما ساده‌انگاری محض است که سایر ستاره‌های این تیم بویژه برونو فرناندز را نبینیم. ستاره‌ای که نگین انگشتری یونایتد محسوب می‌شود و در ترکیب شیاطین سرخ، جزیره را محسور خود کرده. فرناندز در جام جهانی هم می‌تواند همان ستاره مهارناپذیر لیگ برتر باشد. ترکیب پرتغال ستاره‌های بی‌شماری دارد که در بهترین لیگ‌های اروپایی چشم‌ها را خیره می‌کنند. این کلونی برای رساندن رونالدو به آرزویش به اندازه کافی پرستاره است.

ستاره‌های کره‌ جنوبی

هیونگ مین سون
ستاره کره‌ جنوبی در جام جهانی قطر بدون شک هیونگ مین سون خواهد بود.  وینگر 30 ساله تاتنهام اسپرز در تیم آنتونی کونته نیز نقش پر رنگی را ایفا می‌کند.
سون 106 بازی ملی در کارنامه خود دارد که با 35 گل و 17 پاس گل همراه بوده است.

جائه سونگ لی
هافبک تهاجمی کره‌ای‌ها در جام جهانی 2022 قطر جائه سونگ لی خواهد بود.
جائه 30ساله که در حال حاضر در بوندس‌لیگا و تیم ماینز شاغل است، 64 بازی ملی دارد که با 9 گل و 11 پاس گل همراه بوده است.

هی چان هوانگ
چشم هواداران کره برای گل زدن تیمشان در جام‌جهانی به پاهای هوانگ خواهد بود. فوروارد 26 ساله این فصل در لیگ برتر انگلیس در وولوز بازی می‌کند.
 هی چان 49 بازی ملی در کارنامه دارد که موفق شده 9 گل و 8 پاس گل به‌نام خود ثبت کند.

ستاره‌های غنا

توماس پارتی
یکی از نمایندگان آرسنال در جام جهانی هافبک دفاعی آرسنال، صدرنشین این فصل لیگ برتر انگلیس است. توماس 29 ساله در تیم ملی غنا 38 بازی رسمی به‌نام خود زده که با 12 گل و 6 پاس گل همراه بوده است.

عبدالرحمن بابا
عبدالرحمن سد دفاعی سمت چپ غنا در قطر خواهد بود. بابا 28 سال دارد و در تیم ریدینگ در چمپیونشیپ بازی می‌کند. بازیکن 180 سانتی‌متری 46 بازی ملی در کارنامه دارد که با 1 گل و 8 پاس گل همراه بوده است.

ژردن آیو
مهاجم نوک غنا شاید آخرین بار است که حضور در جام جهانی را تجربه خواهد کرد. آیو 31 ساله در حال حاضر بازیکن کریستال پالاس است. ژردن 83 بازی ملی دارد که با 19 گل و 8 پاس گل همراه بوده است.

ستاره‌های پرتغال

کریستیانو رونالدو
آقای گل فوتبال جهان به رکوردش قانع نیست و او را باز هم در بزرگترین رقابت ملی جهان خواهیم دید. رونالدوی 37 ساله که این روزها شرایط سختی را در منچستر یونایتد پشت سر می‌گذارد، 191 بازی ملی در کارنامه دارد که با 117 گل و 43 پاس گل همراه
بوده است.

برونو فرناندز
یکی دیگر از امید‌های پرتغالی‌ها در قطر برونو فرناندز است. هافبک تهاجمی منچستریونایتد در 28 سالگی همراه با تیم ملی پرتغال به قطر خواهد رفت. برونو تا کنون 48 بار برای پرتغالی‌ها به میدان رفته و 9 گل و 8 پاس گل به‌نام خود زده است.

برناردو سیلوا
دیگر هافبک تهاجمی پرتغال در قطر برناردو سیلوا خواهد بود. بازیکن 28 ساله منچسترسیتی در قطر به‌دنبال تاریخ‌سازی با هم‌تیمی‌های سرشناسش است. برونو 72 بازی ملی در کارنامه دارد که با 8 گل و 24 پاس گل همراه بوده است.

ستاره‌های اروگوئه

لوئیز سوارس
مهاجم گلزن سابق بارسلونا و اتلتیکو حالا این فصل به‌عنوان بازیکن ناسیونال پا به قطر خواهد گذاشت.
مهاجم 35 ساله اروگوئه 133 بازی ملی در کارنامه دارد که با 66 گل و 38 پاس گل همراه بوده است.

فدریکو والورده
ستاره مهارنشدنی این روزهای رئال مادرید را با پیراهن اروگوئه در جام جهانی قطر خواهیم دید.
هافبک هجومی 24 ساله تا به حال 44 بازی ملی داشته که این تعداد بازی با 4 گل و 1 پاس گل همراه بوده است.

خوزه خیمنز
دیگر نماینده لالیگا در جام جهانی خوزه خیمنز 27 ساله است.
 دفاع وسط بلندقامت اتلتیکو مادرید یکی از با سابقه‌ترین بازیکنان اروگوئه به حساب می‌آید. خیمنز 78 بازی ملی در کارنامه دارد که با 8 گل و 1 پاس گل همراه بوده است.
























 


Page Generated in 0.0056 sec