printlogo


کد خبر: 258691تاریخ: 1401/8/10 00:00
آشوبی: مرکز پرسپولیس بدون سروش خالی از خلاقیت شده



ناصر قراگزلو
خبرنگار
روند نتیجه‌گیری پرسپولیس با یک مهاجم بازی کردن این تیم را می‌پسندید؟
نباید خیلی از پرسپولیس متوقع باشیم. من فکر می‌کنم روند بازی‌های پرسپولیس در عین حال که قابل قبول بوده در حد قهرمانی هم ظاهر شده و استانداردهای لازم را برای قهرمانی داشته است اما با وجود این بازیکنان باید با کیفیت بهتری بازی کنند و یکسری از ایرادات‌شان را برطرف کنند.
منظورتان از ایرادات پرسپولیس دقیقاً چه مسأله‌ای است؟
مهم‌ترین بخش مرکز پرسپولیس است، جایی که بدون سروش از خلاقیت خالی شده اما با حضورش هم در کار دفاعی به مشکل می‌خورد. از سوی دیگر پرسپولیس وینگرهایی مانند ترابی را دارد که از استانداردهای لازم به دور بوده و از فصل قبل در حد ایده‌آلی ظاهر نشده است بازیکنی که قطعاً قادر است توانایی بیشتری را از خود ارائه دهد.
چرا فکر می‌کنید بازیکن خلاق پرسپولیس با افتی فاحش مواجه شده؟
من نمی‌توانم در این زمینه صحبت کنم چون باید در این زمینه مسائل بسیاری را مد‌نظر قرار داد.
فکر می‌کنید پرسپولیس دقیقاً در میانه میدان به چه نوع بازیکنی نیازمند است که در حمله و دفاع بالانس لازم را برقرار سازد؟
برای اینکه توازن را در خط میانی برقرار سازید نیاز است که بتوانید مرکز زمین‌تان را کنترل کنید و به طور مثال هافبکی مانند احمد نوراللهی داشته باشید، بازیکنی که بدون توپ و با توپ قادر است نیازهای یک تیم را در زمان حمله و دفاع برطرف ساخته و سر و شکل خوبی به میانه میدان تیم‌تان بدهد.
با این وجود شما نظرتان این است که پرسپولیس نوراللهی را دوباره به خدمت بگیرد؟!
من اعتقاد دارم که هافبک‌های پرسپولیس واقعاً خوب هستند اما پرسپولیس فاقد یک شماره هشت تخصصی است و در این بین شاید لازم باشد که احمد برگردد و یحیی با روش مورد علاقه‌اش یعنی 2-4-4 خطی کار کند و البته در غیر این صورت می‌توان با روش 1-3-2-4 بدون احمد هم به بازی ادامه داد.
چند تیم به نظرتان شانس قهرمانی دارند؟
از حالا سخت است تیم‌هایی که شانس قهرمانی دارند را پیش‌بینی کنیم اما به نظر می‌رسد اضلاع شانس‌دار برای قهرمانی پنج ضلعی است و جز چهار تیمی که برای قهرمانی شانس دارند باید شانس برای گل‌گهر هم قائل بود و این تیم را هم در زمره تیم‌هایی که شانس قهرمانی دارند محسوب کرد و به شمار آورد.
دربی بعد از تعطیلات دربی خوبی خواهد شد؟
بعد از تعطیلات دربی جذابی را از دو تیم پایتخت شاهد خواهیم بود. استقلال با ساپینتو شکل تیمی خوب و جذابی داشته، هر چند برای گل زدن شکل خوبی ندارند. پرسپولیس هم با صدرنشینی نشان داده در شکل خوب و فرم مطلوبی قرار دارد و قادر است در دربی هم فوتبال خوبی را به نمایش بگذارد. از این رو تقابل خوبی را بین دو تیم شاهد خواهیم بود.
اما اگر دربی بدون تماشاگر برگزار شود شاید بازی خوبی را از دو تیم شاهد نباشیم؟
بدون تماشاگر برگزار شدن بازی‌ها فقط به ایران باز‌می‌گردد و در واقع اصل این موضوع مردود است و هیچ توجیهی ندارد اما با وجود این به دلایل انگیزشی که دو تیم دارند حتماً دربی جذابی را شاهد خواهیم بود، چه بسا که در دوران کرونا هم شاهد برگزاری چنین دربی‌هایی بودیم.


Page Generated in 0.0050 sec