printlogo


کد خبر: 258684تاریخ: 1401/8/10 00:00
اصلانیان: هافبک‌های پرسپولیس باید خودشان را نشان بدهند
این وضعیت ممکن است برای پرسپولیس دردسر درست کند

امیرحسین اصلانیان مهاجم سابق پرسپولیس مشکل هافبک‌های پرسپولیس را در کم ساختن موقعیت برای مهاجمان پرسپولیس و استفاده نکردن بازیکنان از خلاقیت‌ها و توانایی‌هایشان می‌داند.


مسعود قراگزلو
خبر نگار
در رابطه با برد پرسپولیس مقابل مس کرمان چه توضیح فنی دارید؟
پرسپولیس مقابل مس کرمان با بردی اقتصادی به برتری رسید و در این بین نکته مهم سه امتیاز بازی بود که پرسپولیس به آن دست یافت با وجود این فکر می‌کنم بازی‌های قابل قبولی را از پرسپولیس شاهد نبودیم؛ تیمی که با یک مهاجم بازی می‌کند و شاهدیم که در هر بازی هم هافبک‌های پرسپولیس یک یا دو موقعیت برای خط حمله می‌سازند؛ مشکلاتی که حتماً باید برطرف شود و شرایط در ادامه باید تغییر کند.
 شما هم با تک‌مهاجم بازی کردن پرسپولیس در بازی‌هایش مخالفید؟
معمولاً وقتی تیمی با یک مهاجم مقابل حریف بازی می‌کند زورش به تیم حریف نمی‌چربد اما وقتی تیمی متشکل از بازیکنان خوب داخلی و خارجی مانند پرسپولیس را در اختیار دارید باید با دو مهاجم بازی کنید که کارتان به استفاده از ضربات ایستگاهی و بقیه مسائل کشیده نشود.
در خصوص بازی دربی با وجود تعطیلی طولانی‌مدتی که پیش روی دو تیم است چه پیش‌بینی دارید؟
امیدوارم در این رابطه تصمیم جدیدی گرفته شود و اجازه حضور تماشاگر در بازی‌ها داده شود وگرنه دربی از آن هیجان لازم به دور خواهد بود چراکه در واقع این تماشاگران هستند که بازیکنان تیمشان را تهییج کرده و به سمت ارائه بازی خوب هل می‌دهند اما اگر تماشاگر نیاید احتمالاً دو تیم بیشتر برای نباختن بازی می‌کنند تا حداقل امتیاز ممکن را کسب کرده و بیشتر به سمت و سویی بروند که بازنده نباشند و یک امتیاز را کسب کنند.
مشکل هافبک‌های پرسپولیس را در این ایراد که کم موقعیت می‌سازند به لحاظ فنی چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در هر حال ما شاهد لیگی هستیم که استانداردهایش به لحاظ فنی در یک سطح شده است و اگر بازیکنی مانند صادقی و سروش و یکی دو بازیکن گرانقیمت و اسمی‌تر دیگر را برای خط میانی‌مان خریده‌ایم باید در عمل از هافبک‌ها و بازیکنان تیم‌های دیگر بهتر نشان دهند چون به هر حال برای جذب آنها رقمی بیشتر از بقیه تیم‌ها هزینه شده و به طور مثال آنها باید بتوانند حداقل یار مستقیم خودشان را از پیش رو بردارند در این صورت است که فضا به وجود می‌آید و در این حالت موقعیت و فضا برای مهاجمان و وینگرها برای نفوذ و گلزنی مهیا می‌شود. به هر حال شرایط به گونه‌ای خواهد شد که ما از بردهای اقتصادی فاصله خواهیم گرفت. چه بسا که اگر این مسأله ادامه‌دار شود ممکن است در ادامه پرسپولیس برای بردن حریفان به مشکل بخورد از این‌رو ما می‌توانیم موقعیت‌های بیشتری را کسب ‌کنیم تا با بردهای بهتری حریفان را از پیش رو برداریم و به صدرنشینی‌مان ادامه دهیم.
با توجه به دو مهاجم خوبی که در پرسپولیس حضور دارند ما می‌توانیم شاهد آقای گلی یکی از دو مهاجم خارجی پرسپولیس باشیم؟
لوکادیا که فعلاً آمار خوبی در گلزنی داشته و از شرایط خوبی هم برخوردار است اما برای اینکه شاهد شرایط خوبی باشیم و در مورد آقای گلی صحبت کنیم نیاز است کمی صبور باشیم تا در نیم‌فصل دوم که آمار گلزنی لوکادیا دو برابر شد بهتر از این موضوع صحبت کنیم.
در رابطه با زوج لوکادیا و دیاباته و کارایی این دو چه نظری دارید؟
این دو مهاجم بازیکنان بسیار خوبی هستند و از قدرت گلزنی خوبی هم برخوردارند. این دو مهاجم علاوه بر اینکه قادرند برای زوج مکمل خودشان فرصت‌‌های بهتری بسازند نیاز است که برای نفر سوم خودشان هم بهترین فرصت‌ها را فراهم سازند و به گونه‌ای حرکت کنند که کارایی بیشتری را از خود ارائه دهند.
در بین مدعیان قهرمانی شانس چه تیمی را برای قهرمانی بیشتر از بقیه مدعیان می‌دانید؟
از حالا حرف زدن برای قهرمانی زود است اما برای پرسپولیس و استقلال و از سوی دیگر سپاهان و گل‌گهر شانس زیادی برای قهرمانی قائل هستم.
 


Page Generated in 0.0059 sec