printlogo


کد خبر: 258678تاریخ: 1401/8/10 00:00
هفته یازدهم لیگ یک
فجر صدرنشین ماند ملاثانی رکورد استقلال را زد

شیوا شیرمردی
روزنامه نگار
هفته یازدهم لیگ یک دیروز با انجام 8 بازی در شهرهای مختلف دنبال شد. این هفته هم مثل هفته قبل یک بازی معوقه داشت که متعلق به تیم وحدت مشهد یا همان شهرخودرو است. تیمی که تا الان رکورد بدترین نتایج یک تیم فوتبال را رقم زده و هیچ امتیازی به دست نیاورده و در 9 بازی، 46 گل خورده است. اما در دیگر بازی‌ها، تیم شمس‌آذر قزوین که هفته گذشته شکست خورد و صدر جدول را به فجرسپاسی شیراز واگذار کرد، توانست مقابل استقلال خوزستان به پیروزی 2 بر یک برسد و هم‌امتیاز با فجرسپاسی شود. گل‌های شمس‌آذر را رحمان جعفری در دقایق 13 و 80 زد. تک گل تیم سیروس پورموسوی را هم جواد آقایی‌پور در دقیقه 36 به ثمر رساند. با این شکست، باید دید استقلال خوزستان همچنان با پورموسوی کار خود را ادامه می‌دهد یا نه. چراکه این تیم قرار بود مدعی قهرمانی و صعود باشد اما حالا در رده یازدهم جدول لیگ یک قرار گرفته است. در دیگر بازی مهم این هفته، فجرسپاسی شیراز که صدر جدول را در اختیار دارد، مقابل استقلال ملاثانی به میدان رفت. این بازی برای مدعیان صعود اهمیت زیادی داشت چراکه می‌توانست صدر را تغییر دهد. بازی فجرسپاسی و استقلال ملاثانی به شکل عجیبی دنبال شد. در این بازی که در اهواز انجام می‌شد، فجر موفق شد در دقیقه 38 توسط سعید زارع به گل برسد. با این گل، استقلال ملاثانی که هم به دنبال رسیدن به صدر بود و هم اینکه رکورد نباختن خود را ادامه می‌دهد، تلاش زیادی برای باز کردن دروازه حریف داشت. آبی‌های ملاثانی سراپا حمله شدند و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردند که در نهایت مهدی نیایش‌پور در دقیقه 3+90 موفق شد بازی را به تساوی بکشد. تساوی جالبی که به نظر می‌رسد هم فجر راضی باشد و هم ملاثانی. از این بابت که فجر به لطف تفاضل گل بیشتر، همچنان صدرنشین ماند. شاگردان ابراهیم اشکش هم توانستند رکورد نباختن خود را ادامه دهند و حالا بالاتر از استقلال تهران (از بابت رکورد نباختن) قرار بگیرند.
دربی کرمانی‌ها هم با پیروزی مس شهر بابک به پایان رسید. در این بازی که آرمان‌گهر میزبان بود، تیم مس شهر بابک موفق شد با نتیجه 3 بر 2 حریف خود را شکست دهد. مسی‌ها با گل‌های علیرضا ارجمندیان در دقایق 10 و 35 از حریف پیش افتادند که رضا پورمهدی‌آبادی در دقیقه 42 یکی از گل‌ها را جبران کرد تا نیمه اول با این نتیجه به پایان برسد. در نیمه دوم سامان مهرابی‌زاده در دقیقه 50 یک گل دیگر برای مس زد تا گل دقیقه 70 امیر محمودآبادی هم راه به جایی نبرد و تیم شهربابک برنده دربی کرمانی‌ها شود.
پارس‌جنوبی جم که ظاهراً به روزهای خوبش برگشته و هفته گذشته بعد از 2 باخت، توانست به پیروزی برسد، این هفته هم موفق شد تیم چادرملو اردکان را شکست دهد. گل‌های پارس جنوبی جم را امید پورقنبری در دقایق 6 و 60 به ثمر رساند تا به رده ششم جدول برسد.
شهرداری آستارا که هفته‌ها است شرایط خوبی ندارد و باخت‌های معتددی متحمل شده، این هفته هم مقابل تیم خوشه‌طلایی ساوه باخت. در این بازی، سجاد اژدر ستاره بازی شد و توانست یک گل بسازد و یک گل بزند. در دقیقه 65 محمد سرافراز برای ساوه‌ای‌ها گل زد و در دقیقه 90 هم سجاد اژدر از روی نقطه پنالتی موفق شد گل بزند. با این برد، خوشه‌طلایی بعد از هفته‌ها ناکامی موفق شد یک پیروزی به دست بیاورد و به رده نهم جدول برسد اما شهرداری آستارا همچنان در شرایط بحرانی قرار دارد.
بازی چوکای تالش و سایپا بدون گل به پایان رسید. بازی تیم‌های دریا بابل و شهرداری همدان هم با تساوی بدون گل تمام شد تا تنها بازی‌های بدون گل هفته یازدهم لیگ یک لقب بگیرند.
بازی تیم‌های خلیج فارس ماهشهر و ون‌پارس اصفهان یکی از بازی‌های جالب این هفته بود. 2 تیم هفته‌هاست که شرایط خوبی ندارند و رنگ پیروزی را ندیدند. هر 2 تیم پایین جدول قرار گرفته بودند که پیروزی یک بر صفر ون‌پارس باعث شد این تیم از رده هفدهم به رده چهاردهم برسد. این بازی در ماهشهر برگزار شد که تیم ون‌پارس موفق شد با گل سعادت براتی در دقیقه 77 به پیروزی برسد و به ناکامی‌های خود فعلاً پایان دهد.
 


Page Generated in 0.0052 sec