printlogo


کد خبر: 258664تاریخ: 1401/8/10 00:00
بازگشت مقتدرانه به صدر
حال خوب آرسنال


برای اولین بار در این فصل تردیدها در مورد آرسنال علنی شد وقتی هفته قبل با ساوتهمپتون مساوی کردند و در لیگ اروپا به پی‌اس‌وی آیندهوون باختند اما پیروزی 5 بر صفر مقابل ناتینگهام و بازگشت به صدر جدول لیگ برتر پاسخ قاطعی بود. گابریل مارتینلی گل اول را زد و سه گل سریع در آغاز نیمه دوم (دو تا از ریس نلسون و یکی از توماس پارتی) تیم میکل آرتتا را از پیروزی مطمئن کرد. کاپیتان مارتین اودگارد گل آخر را زد اما نکته منفی بازی مصدومیت بوکایو ساکا بود که در نیمه اول مجبور به ترک زمین شد.
 
بعد از 837 روز
ریس نلسون عجب روزی داشت. نگرانی در اطراف امارات موج می‌زد وقتی ساکا زمین را ترک کرد اما نلسون 22 ساله در سه دقیقه دو گل زد، این نخستین گل‌های او در لیگ بود بعد از آنکه 837 روز قبل گل پیروزی مقابل لیورپول را زده بود. ساکای 21 ساله شاید تا مدتی نتواند بازی کند و یک فرصت طلایی برای نلسون پیش آمده تا در سمت راست خط حمله توپچی‌ها بدرخشد.
 
فراموشی شب وحشتناک هلند
اگر یک نفر در این بازی نیاز شدید به گل داشت، آن یک نفر گابریل مارتینلی بود. او در شب باخت برابر پی‌اس‌وی با فاصله بدترین بازی فصل خود را انجام داد اما مقابل فارست خودش را نشان داد و گل اول بازی را زد که آغازگر یک دیدار رؤیایی برای آرسنال بود. مارتینلی خودش شروع کرد و با همکاری ساکا با ضربه سری عالی گل زد. بعد از آن نمایش وحشتناک در هلند به این گل خیلی نیاز داشت.
 
آماده برای چلسی
آرتتا آرزوی چنین نمایشی از تیمش را داشت و به خواسته‌اش رسید. بعد از تساوی با ساوتهمپتون و شکست مقابل پی‌اس‌وی، همه چشم‌ها به آرسنال بود بخصوص با توجه به اینکه تیم پپ گواردیولا با برد اقتصادی یک بر صفر مقابل لسترسیتی صدر جدول را گرفته بود. بازی پراسترسی بود و آرتتا قبل از شروع آن خیلی نگران بود بنابراین باید از واکنش تیمش خوشحال باشد که برای نخستین بار در این فصل فشار را از رویش برداشتند. این بهترین راه برای کسب آمادگی دیدار هفته بعد با چلسی بود.
 
نگرانی آرسنال و انگلیس
تماشای خروج ساکا بعد از 27 دقیقه نگران‌کننده بود، هم برای آرسنال و هم انگلیس. او مثل همیشه با خشونت بازیکنان حریف روبه‌رو بود اما خودش را حفظ کرد بخصوص بعد از خطای دقیقه اول رنان لودی. بال آرسنال بعد از آن هیچ وقت مثل اولش نشد اگرچه به مارتینلی پاس گل اول را داد. حالا آرتتا نگران است به بازی یکشنبه بعدی مقابل چلسی می‌رسد یا نه. سه هفته بیشتر تا جام جهانی نمانده و گرت ساوت‌گیت هم حال و روز خوبی ندارد.
 
خبری از رقص نبود
جسی لینگارد به خاطر روزهای بازی‌اش در منچستریونایتد هیچ رابطه خوبی با هواداران آرسنال ندارد. لینگارد روزهای خوبی مقابل آرسنال داشته و چهار گل به این تیم زده. بعد از گلزنی در جام حذفی، استادیوم امارات را به زمین رقص خود تشبیه کرد و این از خاطر هواداران هرگز نمی‌رود. بنابراین جای تعجب نیست وقتی استیو کوپر بعد از گل چهارم آرسنال، او را بیرون کشید، هواداران مسخره‌اش کردند. خبری از رقص بازیکن سابق تیم ملی انگلیس در این بازی نبود.
 یک بازی بدون گل دیگر از گابریل ژسوس. او بازی خوبی انجام داد و دو پاس گل داد اما ناامیدی در چهره مهاجم برزیلی که نتوانست نامش را در میان گلزنان قرار دهد، مشهود بود. فرصت‌هایی داشت از جمله در نیمه دوم که دین هندرسون مانعش شد اما در نهایت راهی برای فتح دروازه فارست پیدا نکرد. او هفت بازی در رقابت‌های مختلف گل نزده و مشتاق است هرچه زودتر این روند نامطلوب را تمام کند. اینکه آرتتا بعد از یکسره شدن کار ناتینگهام هم او را در بازی نگه داشت، برای همین است که مربی آرسنال هم به اندازه ژسوس علاقه‌مند است طلسم گلزنی‌اش شکسته شود.


Page Generated in 0.0049 sec