printlogo


کد خبر: 258658تاریخ: 1401/8/10 00:00
قفل گروه D باز می‌شود
مبارزه نفسگیر صعود


اسپورتینگ- آینتراخت 23:30

اسپورتینگ لیسبون و آینتراخت فرانکفورت امشب در حالی در دا لوژ به مصاف هم می‌روند که هر دو شانس صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان را دارند. تیم روبن آموریم در حال حاضر رده دوم گروه D را اشغال کرده اما فقط به‌دلیل برتری نسبت به رقیب آلمانی در دیدار مستقیم؛ اسپورتینگ در اولین بازی مرحله گروهی 3 بر صفر در آلمان به پیروزی رسید. تاتنهام با هشت امتیاز صدرنشین گروه است، اسپورتینگ و آینتراخت هفت امتیازی‌اند و مارسی شش امتیاز دارد.
تیم سبزپوش پرتغالی هفته قبل در شمال لندن به لطف تکنولوژی و با تشخیص VAR یک امتیاز گرفت تا تکلیف چهار تیم این گروه به هفته آخر کشیده شود.
هر اتفاقی که در مارسی و در بازی دیگر گروه می‌افتد، مهم نیست، اسپورتینگ با یک امتیاز از این بازی خارج از خانه به مرحله بعد صعود می‌کند و اگر هر سه تیم هشت امتیازی شوند، برتری اسپورتینگ در بازی مستقیم نسبت به تاتنهام و آینتراخت محاسبه می‌شود. اسپورتینگ این هفته شکست شوکه کننده یک بر صفر مقابل آروکا را متحمل شد تا آمارش یک برد در شش بازی اخیر در رقابت‌های مختلف شود. نبود بازیکنان دفاعی اصلی یکی از دلایلی است که میزبان برای 9 بازی بدون کلین‌شیت خود می‌آورد و اسپورتینگ در حالی به این بازی می‌رود که در سه دیدار آخر خود در لیگ قهرمانان پیروز نشده و در دو باخت مقابل مارسی سه اخراجی داشته.
آینتراخت فرانکفورت که هفته قبل با هر سختی پیروزی 2 بر یک مقابل مارسی را حفظ کرد، می‌داند شکست در بازی امشب به معنای پایان رویای نخستین حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان است اما فقط پیروزی این تیم را به آرزویش می‌رساند ولی حتی اگر ببازند اما مارسی نتواند تاتنهام را شکست دهد، به لیگ اروپا می‌روند جایی که با قهرمانی در آن به لیگ قهرمانان آمده‌اند. تیم الیور گلاسنر شاید در باخت 2 بر یک این هفته مقابل بوروسیادورتموند حواسش به لیگ قهرمانان بود که به روند چهار پیروزی متوالی در رقابت‌های مختلف پایان داده شد.
 
اخبار تیمی
پدرو گونچالوز و ریکاردو اساجیو محرومیت خود را مقابل تاتنهام پشت سر گذاشتند و آماده بازی هستند اما دانیل براگانکا و لوییز نتو با مصدومیت درگیرند ضمن اینکه اسپورتینگ، پائولینیو و هیدماسا موریتا را قبل از بازی با آروکا از دست داد.
توتا هم در برد آینتراخت مقابل تاتنهام اخراج شد و هفته قبل برابر مارسی محرومیتش را سپری کرد. کریستوفر لنز و ماکوتو هاسبه غایبان مصدوم میهمان هستند و لوکا پلگرینی برای نخستین بار در لیگ قهرمانان در ترکیب اصلی و به جای لنز قرار می‌گیرد.

ترکیب احتمالی
اسپورتینگ: آدان؛ ایناسیو، کواتز، ریس؛ پورو، الکساندروپولوس، اوگارته، سانتوس؛ ترینکائو، ادواردز، گونچالوز
آینتراخت: تراپ؛ یاکیچ، اندیکا، توتا؛ کناوف، سو، کامادا، پلگرینی؛ گوتزه، لیندستورم؛ کولو موانی

مارسی- تاتنهام، ساعت 23:30

همه احتمالات در روز آخر بازی‌های گروه سخت D ممکن است  طوری که مارسی، تیم آخر گروه با پیروزی بر تاتنهام صدرنشین می تواند به مرحله حذفی صعود ‌کند.
مارسی شش امتیاز گرفته که حاصل دو برد برابر اسپورتینگ لیسبون است اما در این دو دیدار نماینده پرتغال سه اخراجی داشت و تیم فرانسوی در هفته ماقبل آخر نتوانست برابر تیم 11 نفره آینتراخت فرانکفورت امتیاز بگیرد و 2 بر یک باخت. اگر امشب تاتنهام را شکست دهند، حتی ممکن است به‌عنوان صدرنشین صعود کنند اما هر چیزی جز پیروزی رویای صعود را از بین می‌برد. تیم ایگور تودور که در لیگ فرانسه برتری 2 بر صفر مقابل استراسبورگ را با تساوی عوض کرد، در چهار بازی آخرش سه باخت و یک تساوی داشته. اینکه در پنج بازی آخرشان در ولودروم تنها یک برد داشته‌اند و در شش بازی آخر مقابل هواداران خودی از کلین‌شیت خبری نبوده، آمار خوبی برای این بازی نیست ضمن اینکه از سال 2010 نتوانسته‌اند تیمی انگلیسی را در لیگ قهرمانان ببرند.
آنتونیو کونته در تساوی هفته گذشته مقابل اسپورتینگ اخراج شد و نمی‌تواند در بازی حساس امشب روی نیمکت بنشیند اما تیم او کافی است نبازد. اسپرز در این هفته باخت 2 بر صفر مقابل بورنموث را با برتری 3 بر 2 عوض کرد تا جایگاهش در رده سوم لیگ برتر حفظ شود. تاتنهام هرگز در رقابتی اروپایی در زمین تیمی فرانسوی به پیروزی نرسیده علاوه بر آنکه ریچارلیسون زننده هر دو گل اسپرز در برد خانگی مقابل مارسی در بازی امشب حضور ندارد.

 اخبار تیمی
مارسی مدافع میانی خود، ساموئل گیگو را با تمام توان در اختیار دارد بعد از آنکه این بازیکن 29 ساله در دیدار لیگ محروم بود اما سئاد کولاسیناچ احتمالاً آنقدر خوب بوده که جای خود را حفظ کند.
او یکی از چند آرسنالی است که برای غلبه بر تاتنهام به انگیزه مضاعف نیاز ندارد؛ نفرات دیگر الکسیس سانچس، ماتئو گوندوزی و نونو تاوارز هستند که همه احتمالاً در ترکیب اصلی مارسی برای بازی امشب حضور داشته باشند.
تنها اریک بایی به‌دلیل مصدومیت نمی‌تواند تیم را همراهی کند، بازیکن قرضی یونایتد با مشکل ران مواجه
است.
تاتنهام علاوه بر ریچارلیسون، دژان کولوسفسکی را نیز در اختیار ندارد ضمناً کریستین رومرو غایب بزرگ برد مقابل بورنموث بود. استفاده از این مدافع میانی آرژانتینی به قول کونته برای بازی با اسپورتینگ ریسک بزرگی بود اما احتمالاً برای این بازی در تفکرات کونته جا دارد. سیستم 2-5-3 مقابل بورنموث جواب نداد و کونته شاید برای این بازی به 3-4-3 رو بیاورد با وجود آنکه تنها یک تساوی می‌خواهد.

ترکیب احتمالی
مارسی: لوپز؛ امبمبا، بلاردی، کولاسیناچ؛ کلاوس، رونژه، ورتو، تاوارز؛ گوندوزی، پایه؛ سانچس
تاتنهام: لوریس؛ رومرو، دایر، لنگله؛ دوهرتی، هویبرگ، بنتانکور، پریشیچ؛ لوکاس، کین، سون
 


 

 


Page Generated in 0.0067 sec