printlogo


کد خبر: 258646تاریخ: 1401/8/10 00:00
پیمان اکبری: برای جذب موسوی و اسماعیل‌نژاد منتظر تأیید باشگاه‌ها هستیم
توانایی جذب سوپر استارها را نداریم!


رقابت‌های والیبال باشگاه‌های جهان درست یک ماه دیگر در برزیل آغاز می‌شود. رقابت‌هایی با حضور قهرمانان قاره‌های مختلف و چند تیم مدعو که هر سال و به سبک نمونه فوتبالی خود، در میانه رقابت‌های باشگاهی برگزار می‌شود. در تورنمنت امسال هم قرار است یک تیم ایرانی به‌عنوان قهرمان آسیا راهی باشگاه‌های جهان شود. پیکانی که در باشگاه‌های آسیا با جذب چندین ستاره داخلی و خارجی روی سکوی اول ایستاد و حالا باید کم کم آماده سفر به برزیل و رقابت با بهترین باشگاه‌های دنیای والیبال شود.

محسن آجورلو
روزنامه‌نگار

تیم والیبال پیکان در حالی با دو باخت در رده سوم لیگ برتر والیبال ایستاده که قرار است یک ماه دیگر به‌عنوان قهرمان آسیا، راهی جام باشگاه‌های جهان شود. اطلاع از مسیر آماده‌سازی این تیم در راه سفر به «بتیم»، انگیزه اصلی گفت‌و‌گو با پیمان اکبری بود. مربی که در این فصل یک بار دیگر به پیکان بازگشته و قرار است یک بار دیگر این تیم پرافتخار را در جام باشگاه‌های جهان هدایت کند.

فعلاً فقط به لیگ فکر می‌کنیم
اکبری درباره شرایط پیکان در فاصله یک ماه مانده به باشگاه‌های جهان گفت: «فعلاً تمرکز اصلی ما روی رقابت‌های لیگ است و با جدیت تمام مشغول رقابت هفته به هفته هستیم. زمانی که بازی‌هایمان را قبل از باشگاه‌های جهان تمام کنیم، به این رقابت‌ها خواهیم پرداخت. در حال رایزنی برای بازیکنان کمکی هستیم که طی روزهای گذشته بالاخره شایعاتی درباره جذب بازیکن کمکی از سوی پیکان برای جام باشگاه‌های جهان به گوش رسید. روند معمولی که هر ساله برای نمایندگان ایران اتفاق می‌افتد و همواره فدراسیون نقش مؤثری در آن بازی می‌کند. ماجرایی که در مورد پیکان هم اتفاق افتاده و طی روزهای اخیر شنیده‌ها حاکی از اضافه شدن دو چهره برجسته به ترکیب خودروسازان برای حضور در جام باشگاه‌های جهان است. این‌طور که شنیده می‌شود امین اسماعیل‌نژاد و سیدمحمد موسوی، از جمله سرشناس‌ترین نفراتی هستند که به پیکان پیشنهاد شده و قرار بر این است که این تیم را در مسابقات پیش رو همراهی کنند.»
پیمان اکبری درباره این شایعات نیز به ایران ورزشی گفت: «هنوز هیچ چیز مشخص نیست. ما در تبادل نظر با فدراسیون، چندین بازیکن را مدنظر داریم که البته این دو نفر هم جزو لیست ما هستند. با این حال نظر نهایی را باشگاه‌های این دو بازیکن باید بدهند و همه چیز بستگی به موافقت آنها دارد.»

از ابتدای لیگ به‌دنبال بازیکن خارجی هستیم!
 پیمان اکبری به احتمال جذب بازیکن خارجی نیز اشاره کرد و ادامه داد: «ما از ابتدای لیگ به‌دنبال جذب بازیکن خارجی بودیم. قرار بر این بود که یک پشت خط‌زن خوب خارجی و حتی یک دریافت‌کننده جذب کنیم. با این حال اجرای این تصمیم با نظر رئیس هیأت مدیره باشگاه به نیم‌فصل موکول شد که کار را دشوار کرده. اغلب بازیکنان با کیفیت جذب تیم‌های دیگر شده و حق انتخاب محدودی برای ما باقی‌مانده است.»
او ادامه داد: «ما نه فقط برای جام باشگاه‌های جهان برای ادامه لیگ هم به‌دنبال جذب بازیکن خارجی هستیم که باید دید در زمان اندک باقی‌مانده به چه نتیجه‌ای می‌رسیم.»

 آیا پیکان به سراغ چهره‌های برجسته‌ای مانند انگاپت و عبدالعزیز خواهد رفت؟
این سؤال دیگری بود که پیکان اکبری به آن پاسخ داد و گفت: «چنین کاری ممکن نیست. از یک طرف بازیکنانی از این دست قطعاً با باشگاه دیگری قرارداد دارند و از طرف دیگر هم ما توانایی پرداخت دستمزد سوپراستارها را نداریم. نه اینکه دستمزد آنها رقم‌های خیلی بالایی باشد اما با توجه به قیمت دلار، برای ما در ایران رقم قابل توجهی می‌شود که پرداخت آن از توان اکثر باشگاه‌ها خارج است.»
سرمربی پیکان در پایان به شرایط لیگ ۱۴۰۱ نیز اشاره کرد: «لیگ امسال در همین شش هفته اتفاق‌های بسیاری در دل خود داشته و نتایج عجیب زیادی ثبت شده. تیم‌های با کیفیت زیادی در دل خود دارد که همگی به بالا رفتن کیفیت آن کمک می‌کنند. در مجموع امیدوارم که رقابت‌ها با همین نظم و ترتیب هفته‌های اخیر ادامه پیدا کند و حاشیه‌ها کمترین سهم را در برگزاری لیگ امسال داشته باشد تا شاهد یک رقابت والیبالی خوب و به دور از اتفاق‌های ناخوشایند باشیم.»
 


Page Generated in 0.0038 sec