printlogo


کد خبر: 258637تاریخ: 1401/8/10 00:00
چرا سوپر جام قبل از لیگ برگزار نشد؟
ساپینتو نگران «احتیاط» ملی‌پوشان



رضا حمیدی
روزنامه نگار
سهیل مهدی، مسئول برگزاری سازمان لیگ در توجیه اینکه چرا سوپرجام پیش از شروع لیگ برتر برگزار نشد، به مواردی اشاره کرده که هرگز مورد قبول جامعه فوتبال نیست و انتظار می‌‎رفت سازمان لیگ به هر شکل ممکن این بازی را قبل از آغاز لیگ برگزار کند.
در تمام لیگ‌های معتبر دنیا که قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی در قالب سوپرجام رخ در رخ هم قرار می‌گیرند، زمان برگزاری این بازی قبل از شروع لیگ برتر است اما در فوتبال ایران هیچ گاه یک برنامه منظم برای برگزاری این بازی ارائه نشده و هر بار در تاریخ متفاوتی سوپرجام برگزار می‌شود.
بدون شک برگزاری سوپرجام میان استقلال و نساجی پیش از شروع جام جهانی بدترین تصمیم از سوی سازمان لیگ بود و برنامه‌ریزان این بازی بی‌آنکه توجهی به احتیاط قطعی ملی‌پوشان استقلال در این بازی که پای یک جام در میان است داشته باشند، تصمیم به انجام سوپرجام در آستانه جام جهانی گرفتند. سرمربی استقلال نیز که تازه از محرومیت رها شده به این موضوع اشاره کرده و در گفت‌و‌گوهایی که با همکاران خود در تیم و باشگاه استقلال داشته این مسأله را یادآور شده که سوپرجام باید به مانند کشورهای صاحب فوتبال پیش از شروع جام اصلی برگزار شود.
سرمربی استقلال در عین حال نگرانی خود را نسبت به احتیاط احتمالی ملی‌پوشان استقلال نیز اعلام کرده و بر این باور است در شرایطی که پای رفتن به مهم‌ترین آوردگاه فوتبالی در میان است، بازیکنان ملی او ممکن است به‌دلیل ترس از مصدومیت با وسواس در میدان بازی با نساجی حاضر شوند.
در سوی دیگر دستیابی به این جام برای ساپینتو که قول گرفتن جام‌های متعددی را داده مهم است و سرمربی استقلال عمیقاً دوست دارد این جام را به ویترین افتخارات خودش و باشگاه استقلال بیفزاید تا قدری از بار قول‌هایی که روی شانه‌هایش سنگینی می‌کند و از ابتدای فصل بحث دستیابی به چهار جام را پیش کشیده، کاسته شود.
البته دست سرمربی استقلال برای بازی گرفتن از دیگر عناصر غیرملی‌پوش خود باز است و او آن قدر مهره در اختیار دارد که در این بازی نگرانی نداشته باشد اما به هر حال او ترجیح می‌دهد از نیروهای اصلی خود سود ببرد و تیمش را با همه قوا مقابل نساجی چیدمان کند تا اندک احتمالی که بابت از دست رفتن این جام وجود دارد نیز از میان برود و استقلال با او به اولین جام وعده داده شده دست یابد.
***
 گرچه برگزاری سوپرجام در کرمان طبق همان زمانی که اعلام شده، قطعی است و آبی‌ها چهارشنبه شب مقابل نساجی قرار می‌گیرند اما در روزهای گذشته بحث لغو برگزاری این بازی به‌دلیل نگرانی باشگاه استقلال و حتی مربیان تیم ملی بابت مصدومیت ملی‌پوشان استقلال نیز در سازمان لیگ مطرح شد اما سازمان لیگ زیر بار به درازا کشاندن برگزاری این بازی نرفت تا سوپرجام با تمام انتقاد‌هایی که به زمان برگزاری آن می‌رود، در همان زمان اعلام شده روی پرده نمایش برود. با توجه به وضعیت موجود هیچ بعید نیست که ترس از مصدومیت ملی‌پوشان مجموعه استقلال را به سمت یک بازی احتیاط‌آمیز سوق دهد که این تاکتیک بدون شک به سود بازیکنان نساجی خواهد شد. البته مجموعه نساجی در روزهای اخیر تلاش فزاینده‌ای در راستای غیرعادی جلوه دادن برخی تصمیم‌ها در قبال این بازی از خود به خرج داد تا چنین برداشت شود که فضای این بازی به سود استقلال در حال سازماندهی است اما پرواضح است که تقابل با استقلال که شش ملی‌پوش در تیم ملی دارد، در چنین برهه‌ای بیش از همه به سود نساجی‌چی‌ها خواهد بود؛ تیمی که هیچ ملی‌پوشی ندارد و براحتی می‌تواند با تمام قوا و بی‌آنکه نگرانی بابت مصدومیت بازیکنانش داشته باشد، وارد این میدان شود و استقلال را با ارائه یک بازی درگیرانه تحت فشار تاکتیکی قرار دهد.
 


Page Generated in 0.0072 sec